آشپزی, غذاها

خوراک باقلا با روغن زیتون؛ یک غذای گیاهی سالم

خوراک باقلا با روغن زیتون

یکی از غذاهای خوشمزه و سالم که در آشپزی ترک طرفداران بسیاری دارد، خوراک باقلا با روغن زیتون است. این غذا که عمدتاً به عنوان پیش غذا یا مزه سرو می‌شود، برای گیاهخواران عزیز هم مناسب است. به این دلیل که در آن هیچ گونه گوشت یا مواد غذایی حیوانی به کار نمی رود. و به همین خاطر وعده غذایی سبکی به حساب می‌آید.

اگر بتوانید در فصل بهار که باقلای سبز به صورت تازه فروخته می‌شود، این غذاها را تهیه کنید، طعم نهایی آن بهتر خواهد شد. اما با باقلا یخ زده هم می‌شود این خوراک را درست کرد. اگر برای تهیه خوراک باقلا از روغن زیتون فرابکر استفاده کنید، غذا به مراتب سبک تر و خوش طعم و بو خواهد شد و می‌تواند به عنوان یک غذای رژیمی نیز مورد استفاده قرار گیرد. با زرگون همراه باشید تا طرز تهیه این خوراک خوشمزه را یاد بگیرید.

مواد مورد نیاز برای تهیه خوراک باقلا با روغن زیتون

  • باقلای سبز (تازه) یک کیلوگرم (اگر از باقلای خشک استفاده می‌کنید، از شب قبل آنها را در ظرف آبی بخیسانید)
  • سیر ۱ حبه
  • پیاز ۳ عدد
  • روغن زیتون فرابکر ۱ فنجان
  • شکر و آرد هر کدام یک قاشق غذاخوری
  • آب لیموی تازه نیم استکان
  • شوید تازه
  • نمک
  • آب ولرم

مراحل تهیه خوراک باقلا

اگر از باقلای تازه استفاده می‌کنید، آنها را از قبل خوب شسته و پاک کنید. سپس آنها را از وسط به دو نیم ببرید. حدود یک ساعتی با یک کاسه آب ولرم و آب لیموی تازه، بخیسانید. در همین حین پیاز و سیر را که خلالی کرده‌اید، با روغن زیتون تفت دهید. قبل از طلایی شدن سیر و پیاز، آرد را اضافه کنید و دوباره تفت دهید.

سپس آب باقلا را بگیرید و به محتویات تابه خود اضافه نمایید. همانطور که به آرامی و با شعله کم، مواد را تفت می دهید، شکر، نمک، آب لیمو و یک لیوان آب ولرم را به خوراک اضافه نمایید. سپس درب قابلمه را ببنید. زیر آن شعله پخش کن قرار دهید. و اجازه دهید این غذا به آرامی و در شعله کم بپزد. از درب شیشه ای برای قابلمه استفاده کنید که بتوانید حجم آب باقیمانده در خوراک را ببینید.

اگر در حین پختن غذا احساس کردید آب آن کم شده و ممکن است باقلاها پخته نشده باشند، کمی دیگر آب به آن اضافه کنید. البته بهتر است آب جوش باشد که غذا از جوش نیافتد. در نهایت بعد از پخته شدن غذا، خوراک را به همراه شوید های تازه سرو کنید. این غذا را می‌توانید با نان یا برنج میل فرمایید. برنج قهوه ای گزینه بسیار مناسبی برای سرو این خوراک است.

تهیه روغن زیتون فرابکر اعلا

از روغن زیتون خالص برای تهیه این غذا استفاده کنید

شما عزیزان می‌توانید، از طریق فروشگاه اینترنتی زرگون، روغن زیتون بکر و فرابکر اعلا را سفارش دهید و در اسرع وقت درب منزل خود تحویل بگیرید. اگر درباره انواع روغن زیتون یا نحوه ثبت سفارش سوالی داشتید، می‌توانید از قسمت تماس با ما، با همکاران پشتیبانی زرگون، در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.