آموزش

مزایای ماساژ با روغن زیتون

ماساژ با روغن زیتون

یکی از قدیمی ترین روش های درمانی در طول تاریخ، ماساژ دادن بوده است. ماساژ می‌تواند جریان خون را در بدن به حرکت بیاندازد و بسیاری از گرفتگی ها و سموم را دفع نماید. انواع مختلفی از روغن های طبیعی و صنعتی برای ماساژ دادن در بازار موجود است. اما ماساژ با روغن زیتون یکی از توصیه شده ترین انواع ماساژ است. به ویژه برای افرادی که دردهای عضلانی دارند یا می خواهند از پیری زودرس پوست خود جلوگیری کنند.

روغن زیتون علاوه بر خواص درمانی فوق العاده ای که دارد، هیچ گونه حساسیتی در پوست ایجاد نمی کند. به همین خاطر بدون مشکل می‌توانید از این روغن برای ماساژ تمام قسمت های بدن استفاده کنید. در این مطلب می‌خواهیم درباره فواید ماساژ با روغن زیتون و خواص این روغن اطلاعاتی کامل به شما عزیزان ارائه کنیم. با زرگون همراه باشید.

فواید ماساژ با روغن زیتون

روغن زیتون به خاطر طبع گرمی که دارد زمانی که با روی پوست ماساژ داده می‌شود، احساس سبکی و آرامش به شما می‌دهد. از این روغن می‌توانید برای ماساژ کف پا، کف سر و تمام قسمت های بدن استفاده کنید. اما معمولاً برای تسکین دردهای عضلانی از روغن زیتون استفاده می‌کنند. در این قسمت ۶ ویژگی و خاصیت شگفت انگیز روغن زیتون برای ماساژ را با هم خواهیم دید:

  1. درمان طبیعی سوختگی پوست

یکی از درمان های خانگی که اکثر مادران در زمان آفتاب سوختگی پوست پیشنهاد می‌دهند، استفاده از روغن زیتون است. اگر مدت زمان زیادی در معرض نور خورشید بودید و پوست‌تان دچار التهاب شد، می‌توانید از ترکیب آب و روغن زیتون استفاده کنید و آن ناحیه را ماساژ دهید. البته این روش برای حجم زیاد سوختگی خصوصاً سوختگی پوست از طریق حرارت یا آتش مناسب نیست. می‌توانید قبل از در معرض آفتاب قرار گرفتن، مقداری روغن زیتون را روی نواحی حساس پوست بمالید تا احتمال سوختگی کمتر شود.

  1. خاصیت آبرسانی

اگر دست یا پاهایتان دچار خشکی شده یا پوست پوست می‌شود، یکی از دلایل می‌تواند خشکی پوست باشد. برای رفع خشکی پوست می‌توانید از ماساژ با روغن زیتون استفاده کنید. این روغن به دلیل داشتن آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب، آبرسان بسیار مناسبی به حساب می‌آید و با استفاده منظم از آن می‌توانید خشکی پوست خود را برطرف کنید.

برای خشکی هایی که مدت زمان زیادی روی پوست باقی مانده، مانند خشکی پوست انگشتان پا، می‌توانید هر شب قبل از خواب، مقداری روغن زیتون را کف دست خود ریخته و به آرامی روی این قسمت ها ماساژ دهید. سپس یک پلاستیک یا جوراب محکم بپوشید تا به مرور زمان پوست آن قسمت ها نرم شود.

  1. کاهش استرس

ماساژ دادن به تنهایی باعث رفع خستگی و استرس می‌شود. استفاده از روغن زیتون برای ماساژ به دلیل طبع گرمی که دارد می‌تواند سبب بهبود گردش خون در بدن شده و آرامش بیشتری به همراه داشته باشد. اگر بتوانید هفته ای یکبار پاها و دست ها را با استفاده از روغن زیتون ماساژ دهید، بعد از گذشت چند هفته تغییر خلق و خو و افزایش انرژی را به خوبی در خود شاهد خواهید بود.

بهتر است قبل از شروع دست های خود را کمی گرم کنید یا ظرف روغن زیتون را چند ساعت قبل از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسد. ماساژ با روغن زیتون گرم به مراتب احساس خوشایندتری برای شما ایجاد خواهد کرد.

  1. مسکن درد

در مطلب «استفاده از روغن زیتون برای کاهش درد” به طور مفصل توضیح دادیم که چرا روغن زیتون می‌تواند در کاهش درد موثر باشد. از این روغن برای برطرف کردن دردهای عضلانی و التهاب های مفاصل استفاده می‌کنند. برای افراد بالای ۵۰ سال توصیه می‌شود به طور مرتب مفاصل و نواحی مستعد اسپاسم در بدن خود را با روغن زیتون گرم ماساژ دهند. این کار باعث می‌شود در سنین بالاتر، احساس درد و خستگی کمتری داشته باشند.

ترکیباتی که در روغن زیتون وجود دارد همانند یک مسکن طبیعی عمل می‌کند و هیچ اثرات جانبی ندارد. همین ویژگی باعث شده ماساژ با روغن زیتون تبدیل به یک روش درمانی خانگی موثر شود. برای بهبود گرفتگی و رگ به رگ شدن بخش های مختلف بدن نیز می‌توانید از این روغن استفاده کنید.

  1. رفع شوره سر

بسیاری از افرادی که به سراغ گرفتن ماساژ می روند، به دنبال کاهش استرس و یا جنبه های روان درمانی آن نیستند. بلکه می‌خواهند مشکلی که مدت ها با آن درگیر بوده اند را برطرف کنند. یکی از این مشکلات، شوره سر است. می دانیم که روش های درمانی مختلفی برای رفع شوره سر وجود دارد. اما بیشتر آنها شامل مصرف قرص و داروهای شیمیایی می‌شود. درمان طبیعی که می‌توان برای شوره سر معرفی کرد، ماساژ دادن سر با روغن زیتون است.

ماساژ سر به طور کلی برای رفع مشکلاتی مانند ریزش مو و یا خارش پوست کف سر موثر است. چرا  که با ماساژ دادن پوست کف سر، خون به جریان می افتد و بدن شروع به ترمیم مشکلات می‌کند. حال اگر این ماساژ با روغن زیتون انجام شود، تاثیر آن مضاعف خواهد شد.

  1. برطرف کردن مشکلات پوستی

درباره درمان خشکی و ترک پوست با روغن زیتون توضیحاتی دادیم. اما معجزه های این روغن طبیعی به همینجا ختم نمی شود. بسیاری از بانوان بعد از دوران بارداری و زایمان، خطوطی بر روی شکم و پوست خود می بینند که می‌خواهند با موثرترین روش آن را برطرف کنند. این خطوط که در واقع علائم کشش پوست هستند، با مراقب و درمان گیاهی بدون هیچگونه عارضه جانبی از بین می روند.

کافیست در زمان بارداری یا بعد از آن، روزانه یک الی دوبار نواحی مورد نظر را با روغن زیتون چرب کنید. استفاده از این روغن باعث جذب رطوبت و نرم شدن بافت پوست می‌شود و به مرور این خطوط و لکه های پوستی را حذف می‌کند. البته اگر بتوانید در حین بارداری این روغن را استفاده کنید، شانس بیشتری برای بهبود سریع پوست پس از زایمان خواهید داشت.

اگر قصد تهیه روغن زیتون مناسب ماساژ را دارید، می‌توانید با همکاران ما در زرگون تماس بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فواید و انواع روغن زیتون هم می‌توانید مطالب زیر را مطالعه کنید:

انواع روغن زیتون

مصارف و فواید روغن زیتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.