آشپزی, غذاها

طرز تهیه کیک لیمویی با روغن زیتون

کیک‌ها یک خوراکی خوشمزه و هیجان انگیز برای بچه‌ها و حتی بزرگترها هستند. در مناسبت‌های مختلف مثل جشن تولد، دورهمی‌های خانوادگی، سالگرد ازدواج و … می‌توانید کیک لیمویی با روغن زیتون را در کمترین زمان به آسانی آماده کنید. با زرگون همراه باشید تا با طرز تهیه این کیک متفاوت و محبوب آشنا شوید.

مواد لازم

آرد قنادی                  ۳۰۰ گرم

روغن زیتون               ۱۵۰ گرم

بکینگ پودر               نصف قاشق غذاخوری

شکر                        یک پیمانه متوسط

پوست لیمو ترش        ۲ قاشق چای‌خوری

شیر                        ۱۰۰ گرم

تخم مرغ                  ۲ عدد

آبلیموی تازه             یک قاشق سوپ خوری

مراحل آماده سازی کیک لیمویی با روغن زیتون

کیک لیمویی با روغن زیتون را بیشتر به صورت ساده همراه یک نوشیدنی خنک یا گرم میل می‌کنند. البته می‌توانید با خامه، کاکائو، شکلات یا دیگر مواد خوراکی مورد علاقه‌تان، روی کیک را تزئین کنید. یک کاسه مناسب را بردارید. شکر و تخم مرغ‌ها را درون آن ریخته و با همزن برقی مخلوط نمایید. بعد از کف کردن، پوست لیموی رنده شده به آن اضافه شود. آب لیمو ترش را صاف کرده و درون ظرف بریزید. روغن زیتون را کم کم به محتویات کیک اضافه کنید. در مرحله بعد تمامی مواد فوق را آن قدر هم بزنید که به رنگ سفید و حالت کش‌دار دربیاید.

یک ظرف جداگانه را انتخاب کرده و آرد و بکینگ پودر الک شده را داخل آن باهم ترکیب کنید. سپس به صورت نوبتی همراه شیر سرد به ظرف حاوی مواد کیک اضافه شود. این کار از گلوله گلوله شدن آرد جلوگیری می‌کند. فر را از ۲۰ دقیقه قبل روی دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا محیط داخلی آن به خوبی گرم شود. قالب موردنظرتان را با یک کاغذ روغنی بپوشانید. اگر این نوع از کاغذ مخصوص کیک را در دسترس‌تان نداشتید با یک قلموی کوچک می توانید مقداری از روغن زیتون را دورتادور ظرف برس بکشید.

بعد مواد کیک را با دقت داخل آن بریزید. برای پخت کامل کیک لیمویی با روغن زیتون تنها ۳۰ تا ۴۰ دقیقه زمان لازم است. برخی از افراد برای نرم شدن روی کیک از مارمالاد استفاده می‌کنند. کیک را از درون فر بیرون بیاورید. با یک سلفون روی آن را بپوشایند. سپس به مدت ۳ ساعت در دمای محیط منزل قرار دهید. در پایان برای دلچسب‌تر شدن روی کیک را با مواد دلخواه‌تان تزیین کنید. کیک لیمویی با روغن زیتون آماده است. نوش جان.

خواص مشترک لیمو ترش و روغن زیتون

لیمو و زیتون هر دو جزء میوه‌های مقوی و پرخاصیت محسوب می‌شوند. از روغن زیتون و لیمو ترش یا آب آن می‌توان برای مصارف آشپزی و درمانی به صورت خوراکی و موضعی استفاده کرد. با مصرف روزانه هردوی آن‌ها به طرز باورنکردنی ناراحتی‌های تنفسی، دردهای مزمن، انواع سرطان، ضایعات کلیوی، کبد چرب، فشار خون، مشکلات گوارشی و سوء هاضمه، بیماری‌های قلبی – عروقی و … بهبود می‌یابند. خواص آنتی اکسیدانی و ضد ویروسی لیمو و روغن زیتون از بروز هرگونه التهاب در بدن انسان جلوگیری می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.