آشپزی, دسرها

طرز تهیه کیک گردویی دارچینی گام به گام

طرز-تهیه-کیک-گردویی-دارچینی

اگر اهل پختن کیک باشید احتمالاً تا الان مدل‌های رایج مثل وانیلی یا پرتقالی را امتحان کرده‌اید. اما پختن کیک‌های جدید همیشه هیجان‌انگیز و جذاب است. کیک گردویی دارچینی از جمله گزینه‌هایی است که اگر تا به حال نپخته باشید، از چشیدن طعم آن لذت زیادی خواهید برد. کودکان نیز علاقه زیادی به خوردن این کیک نشان می‌دهند. طرز تهیه کیک گردویی دارچینی با روغن زیتون بسیار آسان است و می‌تواند به یکی از گزینه‌های ثابت شما برای یک میان‌وعده خوشمزه تبدیل شود. با ما همراه باشید تا در مدت زمان کم یک خوراکی عالی و مقوی آماده کنیم.

مواد لازم برای تهیه کیک گردویی دارچینی

  • آرد: ۳ لیوان
  • شکر: ۲ لیوان
  • تخم مرغ: ۵ عدد
  • شیر ولرم: یک لیوان
  • وانیل: یک قاشق مرباخوری
  • دارچین: ۳ قاشق غذاخوری
  • گردو خرد شده: نصف لیوان
  • پگینگ پودر: یک قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون بکر: یک لیوان سرخالی

طرز تهیه کیک گردویی دارچینی

برای پخت کیک گردو و دارچین با روغن زیتون مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید. با این دستور می‌توانید یک کیک عالی را در مدت زمان کم آمده کرده و از پنج تا هفت نفر پذیرایی کنید.

مرحله اول: هم زدن تخم مرغ‌ها

تخم مرغ‌ها را بشکنید و به یک ظرف مناسب منتقل کنید. سپس وانیل و شکر را نیز به آن‌ها اضافه کرده و هم بزنید. این کار را به مدت ۵ دقیقه ادامه دهید تا مخلوط یکدستی حاصل شود.

مرحله دوم: اضافه کردن مواد پودری

حالا باید آرد، پگینگ پودر و دارچین را به مواد قبلی اضافه کرده و هم بزنید. برای جلوگیری از گلوله شدن آرد آن را دو یا سه بار الک کنید. هم زدن را تا جایی ادامه دهید که مواد فرم یکدست و یکسانی به خود بگیرند.

مرحله سوم: شیر و روغن زیتون

اکنون نوبت به اضافه کردن روغن زیتون و شیر می‌رسد. ابتدا روغن زیتون و شیر را با هم مخلوط کرده و سپس به سایر مواد اضافه کنید. بعد همه را با هم هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند.

مرحله چهارم: اضافه کردن گردو ها

این مرحله از طرز تهیه کیک گردویی و دارچینی مربوط به اضافه کردن گردوها است. گردوهای خرد شده را به سایر مواد بیفزایید و کمی هم بزنید تا در همه قسمت‌های مواد کیک پخش شوند.

مرحله پنجم: پخت کیک گردویی و دارچینی

در نهایت باید کیک را داخل قالب ریخته و به فر منتقل کنید. فراموش نکنید که قبل از ریختن مواد، قالب را چرب کنید تا کیک به بدنه آن نچسبد. دمای فر هم باید روی ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم شود. در این شرایط پخت کیک گردویی دارچینی با روغن زیتون بین ۴۰ تا ۴۵ دقیقه طول خواهد کشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.