آشپزی, سس‌ها

طرز تهیه سس سزار با روغن زیتون

سس سزار با روغن زیتون

در مورد طرز تهیه سس سزار با روغن زیتون دیدگاه‌های متفاوتی وجود دارد که با جستجو در اینترنت با بیش از صد دستورالعمل از آن مواجه خواهید شد که هر کدام ازآن‌ها با دیگری متفاوت است. با ما همراه باشید تا روشی کلاسیک را برای طرز تهیه سس سزار با روغن زیتون تجربه کنید.

سس حاوی آنچوی یا بدون آنچوی؟

برخی از سرآشپزان ماهر معتقدند که سس سزار کلاسیک حاوی آنچوی نیست. برخی از دستورالعمل‌ها نیز بدون زرده تخم مرغ و سس‌های ساخته شده از توفو و حتی سس مایونز هستند. در تستی که برروی تعدادی از افراد انجام دادند مشخص شد که بهترین سس سالاد سزار از نظر افراد، سس سزار با روغن زیتون، آنچوی و سیر بوده است که با زرده تخم مرغ خام، سس خردل و دو نوع روغن مخلوط می‌شود.

از دو نوع روغن استفاده کنید!

هنگام تهیه یک سالاد کلاسیک، استفاده از روغن زیتون خالص فرابکر بسیار توصیه می شود. استفاده از روغن در کنار سرکه بالزامیک باعث می‌شود که عطر و طعم سالاد تغییر کرده و از آن لذت ببرید. این ایده در مورد سس سزار که دارای سیر، چربی اضافی از زرده تخم مرغ و حتی پنیر پارمزان است، مستثنی نبوده و عطر و طعم فوق‌العاده‌ای را به آن می‌بخشد.

برای این دستورالعمل از مقدار کمی روغن زیتون استفاده کنید و سپس می‌توانید آن را با هر نوع روغن دیگری (به انتخاب خودتان) مخلوط کنید. درتهیه سس سزار با روغن زیتون ما از روغن زیتون و روغن نباتی استفاده کرده‌ایم، اما شما می‌توانید از روغن انگور، کلزا یا هر نوع روغن خنثی دیگری استفاده کنید.

مواد لازم:

  • ۱ قوطی آنچوی با روغن تصفیه شده
  • ۲ حبه سیر درشت خرد شده
  • ۳ زرده تخم مرغ بزرگ
  • ۱ قاشق چایخوری خردل
  • ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو تازه
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر زرگون
  • نصف فنجان روغن نباتی
  • ۲ قاشق غذاخوری پنیر پارمزان رنده شده ریز
  • فلفل سیاه تازه آسیاب شده به میزان لازم

طرز تهیه سس سزار با روغن زیتون

  1. آنچوی و سیر را با هم تا زمانیکه به صورت یکدست مخلوط شوند هم بزنید و به مدت ۳ دقیقه آن را‌ کنار بگذارید.
  2. زرده تخم مرغ را در یک کاسه متوسط ​​قرار دهید و هم بزنید تا یکدست شود. ۱ قاشق چایخوری خردل را نیز به آن اضافه کنید و مخلوط کنید.
  3. مخلوط سیر و آنچوی را نیز به مواد خود اضافه کنید.
  4. آب لیموی تازه را بریزید و هم بزنید تا همه مواد طعم‌دار شود.
  5. همانطور که مواد را هم می‌زنید روغن زیتون را به آرامی بریزید. وقتی روغن زیتون اضافه شد، یک دقیقه دیگر هم بزنید تا غلیظ شود.
  6. کار را با روغن نباتی تمام کنید. به هم زدن ادامه دهید و روغن نباتی را به آرامی بریزید. مجدداً،  به محض افزودن تمام روغن نباتی، یک دقیقه دیگر هم بزنید تا غلیظ شود.
  7. در نهایت پنیر پارمزان را که از قبل به صورت ریز رنده کرده‌اید به سس خود اضافه کنید و در صورت تمایل برای مزه‌دار کردن آن کمی فلفل سیاه به آن اضافه کنید و بلافاصله همراه با سالاد سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.