آشپزی, غذاها

طرز تهیه کوفته برنج و مرغ ترکی با روغن زیتون

یکی از غذاهای معروف و پرطرفدار ترکی کوفته برنجی همراه با مرغ است که طعم فوق‌العاده لذیذی دارد و می‌توانید برای طبخ سالم‌تر آن از روغن زیتون فرابکر زرگون استفاده کنید. به همین منظور قصد داریم در این مطلب طرز تهیه کوفته برنج و مرغ ترکی با روغن زیتون را باهم بررسی کنیم.

مواد لازم

  • برنج ۲ پیمانه
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • سینه مرغ نصف عدد
  • کره ۱ قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون به میزان لازم
  • آرد سوخاری ۱ پیمانه
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم
  • پودر سیر به میزان لازم

طرز تهیه کوفته برنج و مرغ ترکی با روغن زیتون

۱. برای درست کردن برنج، آن را از شب قبل در آب و نمک خیس کنید سپس روز بعد آن را آبکش کرده و همراه با مقداری آب، نمک و کمی روغن زیتون داخل قابلمه ریخته و آن را روی حرارت قرار دهید تا برنج داخل آب جوش بیاد و قد بکشد، سپس آن را آبکش کنید. کف قابلمه مقداری روغن زیتون ریخته و برنج آبکش شده را کف قابلمه بریزید و درب قابلمه را بسته و آن را روی حرارت قرار دهید تا دم بکشد.

۲. در فاصله دم کشیدن برنج سراغ درست کردن مرغ ترکی با روغن زیتون بروید. نصف سینه مرغ را شسته و آن را همراه با ۱عدد پیاز خرد شده و ۲ حبه سیر پوست کنده شده، و مقداری روغن زیتون فرابکر زرگون داخل قابلمه بریزید و به آن مقداری آب اضافه کنید. سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید و منتظر بمانید تا مرغ بپزد. پس از پخته شدن مرغ آن را از قابلمه خارج کرده و بعد از سرد شدن آن را با دست به صورت خیلی ریز، ریش ریش  کنید.

۳. پس از پخته شدن برنج آن را همراه با مرغ‌هایی که ریش ریش کردید داخل ظرفی ریخته و به آن مقداری نمک، فلفل، زردچوبه و پودر سیر اضافه کنید و مواد را کاملاً با هم مخلوط کنید و با دست ورز دهید تا مواد یکدست شوند.

۴. برای درست کردن مواد روی برنج و مرغ ترکی با روغن زیتون، ۲ عدد تخم مرغ را داخل یک ظرف شکسته و آن‌ها را با استفاده از همزن خوب مخلوط کنید تا زرده و سفیده آن کاملاً باهم یکدست شوند، سپس مقداری نمک و فلفل به آن اضافه کنید و در ظرفی دیگر آرد سوخاری را بریزید.

سرخ کردن کوفته ها

۵. از مواد کوفته‌ای که از قبل آماده کردید، گلوله‌هایی اندازه گردو برداشته و با دست آن‌ها را کاملاً گرد کنید. گلوله‌ها را ابتدا در ظرفی که ترکیب سفیده و زرده تخم مرغ در آن قرار دارد بغلتانید تا کاملاً به تخم مرغ آغشته شود و سپس آن را درون آرد سوخاری فرو ببرید تا آرد همه جای آن را در بربگیرد.

۶. در آخرین مرحله از پخت برنج و مرغ ترکی با روغن زیتون، داخل یک تابه مقداری روغن زیتون و کمی کره ریخته و روی حرارت کم قرار دهید، وقتی روغن کاملاً داغ شد گلوله‌های آماده شده در مرحله قبل را درون روغن قرار دهید و سرخ کنید تا طلایی شود. سپس آن‌ها را از روغن بیرون آورده و در ظرفی که می‌خواهید آن را سرو کنید قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.