آشپزی, غذاها

طرز تهیه خوراک کدو با روغن زیتون

خوراک کدو با روغن زیتون

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که آیا می توان انواع خوراک را با روغن زیتون درست کرد؟ آیا روغن زیتون برای پخت و پز یا سرخ کردن سبزیجات، کدو، بادمجان، سیب زمینی و … مناسب است؟ برای آماده سازی خوراک کدو با روغن زیتون چه موادی لازم داریم؟ چه میزان از روغن زیتون برای پخت خوراک کدو کافی است؟ با زرگون همراه باشید تا پاسخ این سوالات را بگیرید.

خواص ترکیبی روغن زیتون و کدو

قبل از هرگونه توضیحی درباره نحوه درست کردن خوراک کدو با روغن زیتون با خواص آنها آشنا می شویم. کدو یکی از سبزیجات تابستانی است. یک میوه پرخاصیت حاوی آنتی اکسیدان، ویتامین، نشاسته و کربوهیدرات کم و فیبر بالا می باشد. همچنین در بهبود سلامت قلب، عملکرد مغز و حافظه، تیروئید، چشم ها، تقویت استخوان و دندان، شفافیت و سلامت پوست، زیبایی و رشد مو، کنترل وزن، کاهش چربی خون، تقویت سیستم ایمنی بدن نقش بسزایی دارد. البته تأثیر آن در درمان انواع بیماری ها از جمله دیابت، آسم، کاهش فشار خون، سرطان روده بزرگ، ناراحتی های دستگاه گوارش، نقرس، پروستات را نباید دست کم گرفت.

میوه درخت زیتون یک گیاه مدیترانه ای سرشار از انواع ویتامین، آنتی اکسیدان، اسیدهای چرب غیر اشباع و … می باشد. روغن زیتون از فشردن دانه های زیتون به دست می آید که از سالیان دور در سبد غذایی خانواده ها قرار گرفته است. ترکیب روغن زیتون و کدو تأثیر شگفت انگیزی در سلامتی بدن و شادابی شما خواهد داشت.

طرز تهیه خوراک کدو با روغن زیتون

خوراک کدو یکی از خوشمزه ترین غذاهای مقوی است که نحوه آماده سازی آن بسیار ساده است. با توجه به تعداد نفرات می توانید مقدار مواد مورد نیاز برای تهیه خوراک کدو با روغن زیتون را تغییر دهید.

مواد لازم :

کدو سبز: ۳ عدد

گوجه: ۲ عدد یا یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

شنبلیله  خشک: به میزان دلخواه

نمک و فلفل، زردچوبه: به مقدار لازم

ابتدا پوست کدوها را بگیرید و سپس حلقه حلقه یا مربعی خرد کنید. دو قاشق غذاخوری از روغن زیتون را درون ظرف بریزید. پیاز ریز شده را با زردچوبه به آرامی تفت دهید. سپس کدوها را اضافه کرده تا پس از سرخ شدن کمی نرم شوند. در ظرفی جداگانه یا همان ماهی تابه قبلی، گوجه های خرد شده یا رب را سرخ کنید. این کار باعث می شود بوی خامی رب یا سفت بودن گوجه ها از بین برود. البته برخی از افراد دوست دارند گوجه های پوست کنده را به صورت رنده شده در خوراک بریزند.

حالا زمان مخلوط کردن مواد موردنظر با کدوی نرم شده است. نمک و فلفل را اضافه کرده و بگذارید خوراک کدو با روغن زیتون با شعله کم به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بپزد. در این فرصت می توانید شنبلیله خشک را با دست بسایید. سپس آن را در لحظه های آخر به مواد خوراک اضافه کرده و شعله گاز را خاموش کنید. پختن شنبلیله را با خوراک کدو باعث تلخ شدن آن می شود. عطر و طعم مدهوش کننده شنبلیله در لذیذتر شدن خوراک کدو با روغن زیتون نقش بسزایی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.