آشپزی, غذاها

سالاد سیب زمینی و روغن زیتون؛ یک میان وعده خوشمزه

بعضی از وقت ها شاید به دلیل خستگی یا کمبود وقت حوصله درست کردن غذای برنجی یا خورشتی را نداشته باشید. امروزه غذاهای فوری در زندگی شهری مورد پسند خانم‌ها یا آقایان شاغل در بیرون از خانه است. این قشر متأسفانه به خاطر مشغله فراوان، فرصت کافی برای آماده سازی غذا برای اعضای خانواده یا اغذیه در محیط کار ندارند. پیشنهاد ما برای این افراد تهیه یک غذای سبک و اما مقوی به نام سالاد سیب زمینی و روغن زیتون است.

ترکیب روغن زیتون با سیب زمینی به همراه ادویه‌جات مورد علاقه‌تان برای میان وعده انتخابی مناسب به شمار می‌رود. حتی برای تفریحات خانوادگی یا انفرادی در طبیعت می‌توان این غذای خوشمزه را به آسانی درست کرد. فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای میل کردن سالادهای سبک و پرخاصیت است.

مواد لازم برای چهار نفر

  • سیب زمینی پخته ۴ عدد بزرگ
  • تخم مرغ آب پز ۲ عدد
  • روغن زیتون یک قاشق غذاخوری
  • خردل، نمک و فلفل سیاه به مقدار دلخواه
  • سس مایونز دو قاشق غذاخوری
  • شوید تازه ۱۰۰ گرم
  • پیاز قرمز یک عدد کوچک

سالاد سیب زمینی و روغن زیتون را با ترکیبات مختلفی تهیه می‌کنند. گوشت مرغ یا کالباس برای حجم بیشتر سالاد استفاده می‌شود. در برخی مواقع می‌توان این نوع سالاد را با خیار شور، نخود فرنگی، فلفل قرمز، سبزی ترکیب کرده و به همراه ماست یا ترشی میل کرد. زرگون در این مطلب ساده‌ترین نوع آن را آموزش می‌دهد. نکته حائز اهمیت در تهیه این غذا، مصرف روغن زیتون است که منبع غنی از انواع ویتامین‌ها، امگا ۳ و ۶ ، آنتی اکسیدان، فیبر و دیگر املاح می‌باشد.

ابتدا سیب زمینی ها را به خوبی بشویید. ظرفی بزرگ مانند قابلمه را بردارید. سیب زمینی‌ها را با ۴ لیوان آب و یک قاشق نمک داخل آن بریزید. شعله گاز را روی حرارت زیاد بگذارید تا آب ظرف به جوش بیاید. سپس حرارت را کم کرده تا مواد فوق به مدت ۱۵ دقیقه بپزد. با زدن یک چاقو یا چنگال در بافت سیب زمینی‌ها از پخت کامل آن‌ها مطمئن شوید. ظرف را از روی شعله بردارید. بعد از خنک شدن، پوست سیب زمینی‌ها را جدا کنید. در یک کاسه متوسط، یک قاشق روغن زیتون، نمک، خردل، سس مایونز، شوید و پیاز خرد شده با هم مخلوط شود.

سیب زمینی‌های پخته را به چهار قسمت یک اندازه برش بزنید. تمامی مواد قبلی کم کم به آن اضافه شود. سپس با یک قاشق چوبی بزرگ همه را با هم ترکیب کنید. البته بعضی از افراد علاقه فراوانی به پوره سیب زمینی در سالادها دارند. در این روش سیب زمینی‌ها را می‌توان با سایز کوچک رنده کرد. در مرحله آخر روی کاسه را با یک نایلون تمیز بپوشانید. ترکیبات فوق را به مدت یک ساعت درون یخچال بگذارید. از شوید، پیاز و سس مایونز باقیمانده برای تزیین سالاد سیب زمینی و روغن زیتون کمک بگیرید. میان وعده شما آماده است. نوش جان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.