آموزش

روغن زیتون را چگونه به مو بزنیم؟ خواص، طرز استفاده و مضرات

روغن-زیتون-را-چگونه-به-مو-بزنیم

فواید روغن زیتون برای پوست و مو فراوان است. اینکه روغن زیتون را چگونه به مو بزنیم نیاز به کسب آگاهی و آموزش دقیق دارد. زرگون در این مطلب به ارائه اطلاعاتی موثق می‌پردازد. با ما همراه باشید.

برخی از افراد همواره از شوره سر و وز وز شدن موهایشان کلافه هستند. موها یکی از مهمترین قسمت‌های بدن برای نشان دادن ظاهر زیبا و مرتب به حساب می‌آیند. اگر مویی ژولیده و پر از شوره داشته باشید، در نظر اطرافیان، فردی شلخته و بی نظم محسوب می‌شوید که برای نظافت و تیپ خود اهمیت قائل نیست. استفاده مرتب از شامپوها و نرم کننده‌ها تا حدودی به شما در این رابطه کمک می‌کند. اما روغن‌های گیاهی از جمله روغن زیتون برای رشد موها و جلوگیری از ریزش و شکنندگی آن‌ها نقش بسزایی دارند. چگونه؟ توضیح می‌دهیم.

درباره تاثیر روغن زیتون بیشتر بدانید

درخت زیتون بیشتر در نواحی مدیترانه‌ای و گرم رشد می‌کند. میوه‌های درشت و پرخاصیت آن به طرز معجزه‌آسایی برای سلامت بدن انسان مؤثر است. مصرف خوراکی زیتون در انواع سالاد و پاستا یا کنار غذاهای خورشتی و برنج بسیار توصیه می‌شود. از بهم فشردن دانه‌های زیتون، روغنی خالص و طبیعی به دست می‌آید. روغن زیتون از جمله روغن‌های گیاهی پرطرفدار در جهان است که در سبد غذایی خانواده‌ها قرار دارد.

متخصصان تغذیه بر این باورند که روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان، اسیدهای چرب تک غیر اشباع، انواع ویتامین و املاح معدنی مورد نیاز بشر برای حفظ بقا می‌باشد. بسیاری از ناراحتی‌های قلبی – عروقی، بیماری‌های دستگاه گوارش مانند التهاب و ورم معده، انسداد روده، یبوست، پوکی استخوان، دردهای عضلانی، اضطراب و افسردگی، کم خونی، انواع سرطان، آلزایمر و … با روغن زیتون به صورت خوراکی و ماساژ بهبود می‌یابند. همچنین خشکی، شکنندگی و رشد کم موها، پوسته پوسته شدن کف سر و دیگر مشکلات پوستی مانند اگزما، جوش، لک، سوختگی و التهاب با استفاده مرتب روغن زیتون به راحتی درمان می شوند.

در هنگام مصرف روغن زیتون برای مو به این موارد توجه داشته باشید

از جمله عوارض گزارش شده برای ماساژ روغن زیتون در پوست و مو، ایجاد مشکلات تنفسی، اگزما، التهاب یا ورم پوست، حساسیت یا راش پوستی (در موهای چرب) بین مصرف‌کنندگان است. برخی از افراد به روغن‌های گیاهی آلرژی دارند. حتماً قبل از مصرف روغن زیتون با پزشک خود مشورت کنید.

به طور کلی روغن زیتون برای پوست و موی انسان بسیار مفید بوده که در ادامه مطلب به این خواص و فواید اشاره می‌کنیم.

روغن زیتون را چگونه به مو بزنیم و چرا؟

۱٫ نرمی و صاف شدن پوست و مو

امروزه به دلیل آلودگی و خشکی آب و هوا در شهرهای بزرگ، پوست و موی افراد با مشکلات فراوانی روبرو است. به طور یقین زبری پوست دست و صورت یا شکنندگی موهایتان را به دفعات مشاهده کرده‌اید. البته ناگفته نماند که مصرف داروهای شیمیایی، تغییرات هورمونی، مشکلات تیروئید، کمبود پروتئین، کم خونی و فقر آهن، شیمی درمانی، کاهش وزن شدید، کمبود ویتامین‌های A و B، استفاده بی‌رویه و نادرست از لوازم آرایشی – بهداشتی مثل واکس مو، ژل، رنگ مو و حالت دهنده‌ها در ایجاد ناراحتی‌های پوست و مو بی‌تأثیر نیستند.

در مراحل اولیه بیماری، استفاده از کرم‌های نرم کننده یا شامپوهای تقویتی و محلول‌ها تا حدودی کارساز هستند. اما باید گفت که روغن زیتون برای رفع این عوارض به شما کمک زیادی خواهد کرد. اسیدهای چرب همچون امگا ۳ و ۶، آنتی اکسیدان و ویتامین‌های موجود در این روغن باکیفیت و طبیعی باعث درمان و بهبود کامل عارضه‌های پوستی می‌شود. اینکه روغن زیتون را چگونه به مو بزنیم، برای اثر گذاری بیشتر آن در یک بازه زمانی منظم حائز اهمیت است. برای دوام، درخشش و زیبایی موها می‌توان از روغن زیتون استفاده کرد. آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب باعث بالا رفتن میزان رطوبت در فولیکول‌های مو می‌شود. از طرفی این روغن گیاهی از ریزش و شکنندگی موها جلوگیری کرده و خاصیت ارتجاعی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

روغن زیتون را چگونه به مو بزنیم؟ برای تأثیر بهتر روغن زیتون در هر هفته، یک تا دو قاشق غذاخوری را در یک ظرف گرم کنید. سپس آن را با نوک انگشتان خود در طول موها ماساژ دهید. یک کلاه پلاستیکی را برای پوشش سر خود در نظر بگیرید. برای نفوذ مایع گرم روغن زیتون به کوتیکول‌های مو تقریباً ۶۰ دقیقه زمان لازم است.

۲٫ افزایش ضخامت و رشد خوب موها

برخی از افراد به صورت ژنتیکی و ارثی کم مو هستند. رنگ کردن غیراصولی و مداوم بدون فرصت رشد مجدد به موها اثرات جبران‌ناپذیری دارند. تغذیه نامناسب، مصرف شامپوهای غیراستاندارد و شستشوی نادرست در رابطه با ریزش، شکنندگی و کم پشتی موها بی‌تأثیر نیستند. پوشش طولانی مدت لباس‌هایی مانند شال و مقنعه برای بانوان کارمند و شاغل در محیط‌های اجتماعی مختلف را به این لیست اضافه کنید. تمامی این عوامل نیاز هرچه بیشتر به ماساژ روغن زیتون بر روی موها را افزایش می‌دهد.

ترکیبات پلی فنلی از جمله اولئوروپین در رشد و تقویت موی انسان تأثیر بسزایی دارد در پاسخ به سوال روغن زیتون را چگونه به مو بزنیم، باید گفت:

شما می‌توانید پس از شستشوی موها دو الی سه بار در هفته از روغن زیتون برای ماساژ استفاده کنید. انتخاب نوع روغن زیتون، مدت زمان مصرف و تکرار منظم در افزایش رشد و ضخامت موها بسیار مهم است. روغن زیتون فرابکر، بهترین نوع آن به شمار می‌رود. تمامی خواص روغن زیتون اکسترا ویرجین به دلیل عدم گرمادهی، تصفیه شدن و اضافه نکردن نگهدارنده‌های شیمیایی در فرآیند تولید به طور کامل حفظ می‌شود.

۳٫ رفع موخوره و وزی مو

همان طور که می‌دانید استفاده مکرر از سشوار و رنگ‌های شیمیایی، بیماری‌های خاص یا شرایط آب و هوایی خشک بر روی کیفیت موها تأثیر مستقیم می‌گذارد. موخوره یکی از ناراحتی‌های شایع در بین افراد با سنین مختلف است. زبری، وز و شاخه شاخه شدن موها در مراجعین به کلینیک‌های پوست و مو به وفور وجود دارد. بهترین درمان طبیعی و بدون عارضه مصرف غیرخوراکی روغن زیتون است.

روغن زیتون را چگونه به مو بزنیم؟ موهای خود را از قبل حتماً تمیز کنید. ساقه‌های مو را به آرامی با روغن زیتون گرم ماساژ دهید. مواد تشکیل دهنده روغن زیتون باعث ایجاد رطوبت و لطافت در موهای ضعیف و دارای موخوره می‌شود. بعد از گذشت نیم ساعت موها را با آب ولرم بشویید. از برس چوبی نرم برای شانه کردن موها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.