آشپزی, غذاها

طرز تهیه غذای گیاهی راتاتوی با روغن زیتون

راتاتوی با روغن زیتون

احتمالاً نام این غذا را در انیمیشن موش سرآشپز شنیده اید! راتاتوی یک غذای خوشمزه فرانسوی است که جزو غذاهای سنتی شهر نیس به حساب می‌آید. این غذا مناسب گیاهخواران و افرادی است که می‌خواهند یک وعده غذایی سالم میل کنند. در تهیه غذای گیاهی راتاتوی با روغن زیتون تمام سرخ کردنی ها را انجام می دهیم چون سالم تر و مقوی تر است. با زرگون همراه باشید تا دستور این غذای خوشمزه را با هم ببینیم.

مواد اولیه مورد نیاز

این غذا علاوه بر مواد اصلی، مخلفاتی برای تهیه سس نیز نیاز دارد. در لیست زیر، تمام مواد مورد نیاز برای تهیه راتاتوی با روغن زیتون آورده شده است:

  • ۲ عدد بادمجان
  • ۱ عدد کدو سبز
  • ۲ عدد گوجه فرنگی
  • ۱ عدد فلفل دلمه ای
  • ۱ عدد پیاز
  • ۲ حبه سیر
  • روغن زیتون فرابکر
  • پودر آویشن، نمک و فلفل به میزان لازم
  • ۱ قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی

مراحل تهیه راتاتوی با روغن زیتون فرابکر

قبل از هرکاری، بادمجان و کدو را پوست کنید، بشویید و اجازه دهید تا آب آن برود. سپس آن ها را به صورت حلقه ای خرد کنید. گوجه ها را هم بعد از شستن و خشک کردن، حلقه ای کنید. سیر و پیاز را هم به همین صورت پوست گرفته، بشویید و نگینی خرد کنید. حالا مواد اولیه شما آمادست تا کار پخت و پز را شروع کنید.

اول سس این غذا را آماده می کنیم و بعد به سراغ چیدن مواد اصلی در ظرف می رویم. برای تهیه سس کافیست رب گوجه فرنگی را به همراه سیر و پیاز تفت دهید تا جایی که رنگ پیاز طلایی شود. سپس ادویه ها را اضافه کرده و خوب هم می زنیم تا مواد از خامی در بیایند. کمی شعله گاز را زیاد کنید و نصف لیوان آب به مخلوط خود اضافه نمایید. حتماً مواد را مرتب هم بزنید تا ته نگیرد. زمانی که سس غلیظ شد، شعله گاز را خاموش کرده و درب تابه را بگذارید تا سس جا بیفتد.

غذا را در چه ظرفی آماده کنیم؟

از همین ابتدا ظرفی انتخاب کنید که هم برای سرو خوب باشد هم بتوان آن را در فر قرار داد. از قبل فر را روشن کنید تا گرم شود، دمای ۱۸۰ درجه مناسب است. ته ظرف خود را با سس بپوشانید. سپس تمام حلقه های کدو، بادمجان و گوجه را به صورت مرتب پشت هم در ظرف بچینید. تا جایی که می‌توانید مواد را به هم بچسبانید تا در حین پخت وا نرود.

برای خوش طعم شدن راتاتوی می‌توانید کمی نمک و فلفل روی کل مواد بریزید و مقداری روغن زیتون روی آنها بمالید. در نهایت ظرف را با فویل ببندید و به مدت ۴۵ دقیقه الی یک ساعت در فر قرار دهید تا آماده شود. بهتر است در انتهای کار، فویل را بردارید و حدود ده دقیقه ای با گریل فر اجازه دهید غذا برشته شود. با اینکار آب اضافی سبزیجات هم کشیده شده و غذا ظاهر بهتری پیدا می‌کند.

امیدوارم که از این آموزش هم لذت برده باشید. برای تهیه روغن زیتون اصل و خالص فرابکر می‌توانید از بخش محصولات زرگون اقدام به خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.