آشپزی, سس‌ها

طرز تهیه سس پارمیزان و لیمو با روغن زیتون فرابکر

یکی از سس هایی که تهیه آن بسیار ساده و سریع بوده و برای غذاهای مختلفی هم استفاده می شود، سس پارمیزان و لیمو است. این سس را می‌توانید هم برای انواع سالاد و هم غذاهای وسوسه انگیزی مانند مرغ پارمسان میل کنید. در این مطلب از سایت زرگون، علاوه در آموزش طرز تهیه سس پارمیزان و لیمو با روغن زیتون فرابکر، طرز تهیه مرغ پارمسان را هم با هم خواهیم دید. پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سس پارمیزان و لیمو با روغن زیتون فرابکر

  • ۳ قاشق غذاخوری آب لیمو ترش تازه گرفته شده
  • نصف فنجان روغن زیتون فرابکر
  • نصف فنجان پنیر پارمیزان
  • نصف قاشق غذاخوری پودر خردل
  • ۲ قاشق غذاخوری ترخون خرد شده تازه
  • نمک و فلفل به مقدار دلخواه
  • یک تکه کوچک پوست لیمو تازه (خرد شده آن باید به اندازه دو قاشق غذاخوری باشد)

مراحل آماده سازی سس

اول از همه پوست لیموی گفته شده را با رنده خرد کنید و آب لیمو را داخل آن بریزید تا خوب به خورد هم بروند. سپس در میکسر یا غذاساز، ترخون خرد شده، روغن زیتون و پنیر پارمزان را میکس کنید تا جایی که یک مایع نسبتاً یکدست به شما بدهد. حالا پوست لیمو به همراه آب لیمو را وارد این مخلوط کنید و پودر خردل و نمک و فلفل را نیز اضافه نمایید. چندباری دکمه میکسر را بزنید تا سس خوب مخلوط شود. اگر غلظت سس در حدی زیاد بود که نمی شد به راحتی آن را از قاشق جدا کرد، کمی آب لیمو و کمی هم روغن زیتون اضافه کنید و میکس نمایید.

به همین سادگی سس پارمیزان و لیمو ما آمادست و می‌توانید آن را استفاده کنید. بهتر است تا جایی که می‌توانید حجم زیادی از این سس را آماده نکنید. چون در نگهداری آن ممکن است به مشکل بربخورید. سس های خانگی چون مواد نگهدارنده ندارند، نمی توان آنها را برای مدت زمان زیادی در یخچال نگه داشت. اما اگر مقداری از سس اضافه آمد می‌توانید آن را در یک بطری با درب محکم بریزید و در طبقات یخچال قرار دهید. ترجیحاً از ظرفی استفاده کنید که هوا وارد آن نشود.

طرز تهیه مرغ پارمسان و سرو آن با سس پارمیزان و لیمو

این نوع مرغ را می‌بایست سوخاری کرد. ظرفی را پر از آرد سفید و ظرف دیگر را آرد سوخاری بریزید. چند تخم مرغ هم در یک ظرف دیگر بشکنید و خوب هم بزنید. تکه های مرغ را ابتدا در آرد سفید قرار دهید، سپس داخل مایع تخم مرغ کنید و در آرد سوخاری بخوابانید. در نهایت تمام تکه های مرغ را در تابه و با روغن زیتون فرابکر اصل سرخ کنید و در هنگام سرو، سس لیمو و پارمیزان روی آنها بریزید. و با جعفری های تازه تزئین کنید.

سس پارمیزان و لیمو

می‌توانید این غذا را با برنج قهوه ای میل کنید که هم خواص بیشتری دارد، هم ترکیب خوبی با سس و محتویات داخل آن ایجاد می‌کند. برای تهیه روغن زیتون فرابکر و بکر هم می‌توانید سری به فروشگاه زرگون بزنید و از بین محصولات، روغن زیتون مورد نظر خود را سفارش دهید و به رایگان درب منزل تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.