آشپزی, سس‌ها

طرز تهیه سس لیمو و آویشن به همراه روغن زیتون

سس لیمو و آویشن یکی از سس های ساده و در عین حال خوشمزه است که برای غذاهای زیادی استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید غذاهای ساده خود را با طعمی جدید سرو کنید، این دستور تهیه سس به کارتان می‌آید. با زرگون همراه باشید تا طرز تهیه سس لیمو و آویشن به همراه روغن زیتون را با هم یاد بگیریم.

مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه سس لیمو و آویشن

عمده طعم این سس را لیمو ترش و آویشن تشکیل می‌دهد. اما اگر بتوانید یک روغن زیتون اعلاء مانند روغن زیتون فرابکر تهیه کنید و مقداری از آن داخل سس بریزید، طعم فوق العاده خوشمزه تری پیدا می‌کند. برای تهیه روغن زیتون های فرابکر زرگون می‌توانید به صفحه محصولات مراجعه کنید.

  • ۲ قاشق غذا خوری آب لیمو
  • ۱/ قاشق چای خوری پودر خردل
  • ۲ قاشق چای خوری آویشن
  • ۱/۴ فنجان روغن زیتون
  • ۱/۴ قاشق چای خوری نمک و ۱/۴ قاشق چای خوری فلفل
  • ۱ حبه سیر

مقادیر داده شده برای این دستور، تقریباً یک فنجان سس، مناسب برای یک وعده غذا به شما می‌دهد. برای تهیه مقداری بیشتری از این سس می‌توانید مقادیر را افزایش دهید. فقط توجه داشته باشید که این سس بهتر است تازه مصرف شود. پس از فریز کردن یا نگهداری آن به مدت طولانی بپرهیزید.

سس لیمو و آویشن را چگونه آماده کنیم؟

اگر غذاساز قوی دارید که می‌توانید مقادیر کم را هم خرد و مخلوط کند، برای تهیه این سس از آن استفاده کنید. در غیر این صورت می‌توانید تمام مراحل را به صورت دستی انجام دهید.

ابتدا حبه سیر را داخل مخلوط بریزید تا خرد شود، آب لیمو و روغن زیتون را اضافه کنید و آنقدر آن را میکس کنید تا یک مایع یکدست به شما بدهد. اینکار را می‌توانید با دست و یا همزن دستی هم انجام دهید. سپس یک تابه یا قابلمه کوچک را روی حرارت کم گاز قرار دهید تا کمی گرم شود. مایع به دست آمده را داخل ظرف گرم شده بریزید و بعد از اضافه کردن آویشن، پودر خردل، نمک و فلفل به آرامی آن را هم بزنید.

هم زدن را تا جایی ادامه دهید که سطح سس یکدست شده باشد و تکه های ادویه دیده نشوند. معمولاً یک دقیقه روی حرارت کم بودن سس کفایت می‌کند. بعد از آن سس را داخل ظرف ریخته و روی غذا بریزید.

برای چه غذاهایی می توانم از این سس استفاده کنم؟

اگر از طعم و بافت سس لیمو و آویشن با روغن زیتون خوشتان آمد، می‌توانید برای هر غذایی از آن استفاده کنید. اما معمولاً برای خوراک لوبیا و تن ماهی، در حالتی که خورشتی نباشد و مایع نداشته باشد، از این سس استفاده می‌شود. به علاوه می‌توانید خوراک مرغ با سس لیمو و آویشن هم تهیه کنید.

کافیست سینه های مرغ را در تابه تفت دهید و در هنگام سرو روی آن سس بریزید. اگر بتوانید چند ورق لیموی تازه هم کنار غذا قرار دهید، جلوه زیباتری پیدا خواهد کرد. امیدواریم که از این آموزش لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.