آشپزی

طرز تهیه حلوا با روغن زیتون مناسب ماه رمضان

حلوا-با-روغن-زیتون

حلوا با روغن زیتون بسیار طعم لذیذی پیدا می‌کند. روغن زیتون جزء پرخاصیت‌ترین روغن‌های گیاهی به شمار می‌رود. روغنی خالص که سرشار از آنتی اکسیدان، انواع ویتامین‌ها، فیبر و املاح معدنی موردنیاز بدن است. روغن زیتون فرابکر بهترین نوع آن بوده و برای آماده‌سازی حلوا بسیار مناسب می‌باشد.

حلوا از جمله شیرینی های معروف ایرانی است که طرفداران زیادی در سنین مختلف دارد. این نوع شیرینی در مراسم عزاداری یا به عنوان دسر برای پذیرایی از میهمان‌ها با ترکیبات و تزئین‌های متفاوت تهیه می‌شود. حلوا را می‌توان با روغن‌های نباتی و گیاهی درست کرد. اما اگر به سلامت خود و عزیزان‌تان اهمیت می‌دهید و به توصیه متخصصان تغذیه از روغن‌های طبیعی و سالم استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه حلوا با روغن زیتون

  • آرد گندم 2 پیمانه
  • روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
  • شکر یک و نیم پیمانه
  • زعفران به مقدار دلخواه
  • گلاب 2 قاشق غذاخوری
  • پودر هل به میزان لازم

مراحل آماده سازی حلوا

مردم ایران در ماه مبارک رمضان برای سفره افطار، خیرات و نذری به مقدار مشخصی حلوا درست می‌کنند. طرز تهیه حلوا بسیار آسان است. در زمانی کم و با حوصله می‌توان یک حلوای خوشمزه را آماده کرد. در ابتدا باید شهد حلوا را تهیه کنید. 5/1 پیمانه شکر را با یک لیوان آب در شیرجوش ریخته و روی حرارت ملایم گاز قرار دهید. شکر با گرما دیدن به مرور آب می‌شود. برای ترکیب بهتر آب و شکر آن‌ها را با قاشق هم بزنید. اضافه کردن پودر هل، گلاب و زعفران ساییده شده دومین مرحله از طرز تهیه حلوا با روغن زیتون است. مواد فوق را با یکدیگر مخلوط کنید. بعد از چند دقیقه ظرف را از روی حرارت گاز بردارید تا طعم گلاب از بین نرود.

نکته مهم

برای گلوله گلوله نشدن حلوا باید آرد گندم را حداقل دو تا سه بار الک کنید. این کار باعث سبک شدن و جداسازی ذرات آرد می شود.

یک ماهی‌تابه متناسب با حجم مواد حلوا بردارید. آرد را درون ظرف بریزید. شعله گاز را برای تفت دادن آرد گندم روی درجه حرارت ملایم بگذارید. آرد را به آرامی با قاشق چوبی مدام هم زده تا نسوزد. 1 قاشق غذاخوری از روغن زیتون فرابکر زرگون را به همراه کمی آب در تابه کوچک‌تر گرم کنید.

در مرحله بعدی آماده سازی حلوا با روغن زیتون باید عمل هم زدن آرد و روغن را ادامه دهید تا به رنگ طلایی و یکدست دربیاید. اگر حلوای رنگ قهوه‌ای تیره دوست دارید باید ترکیبات قبلی را روی حرارت ملایم به طور مداوم هم بزنید.

حلوا با روغن زیتون

بعد از اینکه رنگ حلوا با روغن زیتون به سلیقه شما نزدیک شد، شعله گاز را کم کرده و شهد حلوا را در چند مرحله به آن اضافه کنید. موقع ترکیب شهد حلوا باید کار هم زدن را با سرعت بیشتری انجام دهید. تا جایی که شهد به خورد حلوا رفته و در وسط تابه حالت خمیری بگیرد. حلوا با روغن زیتون شما آماده سرو است. خلال بادام، پسته و پودر نارگیل را هم برای تزئین حلوا استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.