آموزش

فواید روغن زیتون و لیمو برای یبوست

روغن زیتون و لیمو برای یبوست

در این مقاله از زرگون با ما همراه باشید تا به معجزه ترکیب روغن زیتون و لیمو برای یبوست بپردازیم. چند سالیست که استفاده از روش‌های طبیعی برای سلامتی بدن رواج پیدا کرده است. زیرا این روش‌ها به اندازه داروهای شیمیایی تاثیر داشته اما با این تفاوت که عوارض جانبی آنها را در بر ندارد. از سوی دیگر محصولات طبیعی بیشتر در دسترس همه افراد بوده و لازم نیست که برای تهیه آنها مبالغ گزافی را بپردازیم.

در طبیعت گیاهان و میوه‌های فراوانی وجود دارند که می‌توانند برای مقابله با مشکلات ساده‌تر بدن مورد استفاده قرار بگیرند و موثر باشند. یکی از بهترین ترکیباتی که می‌تواند برای رفع مشکلاتی مانند یبوست مورد استفاده قرار بگیرند، ترکیب روغن زیتون و لیمو است. از  قدیم‌ الایام از این ترکیب جادویی به عنوان یک درمان خانگی برای از بین بردن ناخوشی‌های مربوط به دستگاه گوارش استفاده می‌شده است. امروزه نیز به فواید این ترکیب پی برده‌ایم و به مراجعه کنندگان طب سنتی توصیه می‌شود که از ترکیب روغن زیتون و لیمو برای یبوست استفاده کنند.

تاثیر ترکیب روغن زیتون و لیمو برای یبوست

روغن زیتون یک چربی سالم با ارزش غذایی بالا است که وقتی در کنار لیمو قرار می‌گیرد تاثیرات دارویی آن بیشتر می‌شود. این ترکیب را می‌توانید به عنوان دارویی فوق‌العاده پس از صبحانه و یا به صورت ناشتا میل کنید تا یبوست و مشکلات گوارشی‌تان را برطرف کند. به طور کلی روغن زیتون فرابکر جزو موادی محسوب می‌شود که مانند یک ملین طبیعی عمل می‌کند.

از سوی دیگر لیمو با التهاب بدن مبارزه کرده و برای روده مناسب خواهد بود. زیرا به حرکات روان‌تر مواد غذایی در روده کمک می‌کند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به مشکلاتی مانند گاز، ورم معده و شکم و اسید زیاد مبتلا می‌شوید، می‌توانید به این ترکیب فوق‌العاده اعتماد کنید.

برای بررسی بیشتر و نتیجه گیری بهتر باید بدانید که اگر از روغن زیتون برای تنظیم چربی و کلسترول خون استفاده شود و آن را به صورت مرتب اما به میزان کم مصرف کنید، از ایجاد پلاک در رگ‌های خونی نیز جلوگیری می‌کند.

استفاده از روغن زیتون و لیمو برای یبوست

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم روغن زیتون به عنوان یک ملین طبیعی شناخته شده و آب لیمو دارای خواص ضد التهابی است. به همین دلیل زمانی که با یکدیگر ترکیب شده و به عنوان یک مخلوط مقوی استفاده می‌شوند می‌‌تواند با بروز یبوست مبارزه کرده و سایر مشکلات گوارشی مانند نفخ، گاز شکم و ترشح زیاد اسید معده را کاهش دهد.

طرز تهیه مخلوط آبلیمو و روغن زیتون

برای تهیه مخلوط روغن زیتون و لیمو برای یبوست باید یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را به همراه یک قاشق غذاخوری آب لیمو تازه مخلوط کرده و به صورت ناشتا نیم ساعت قبل از صبحانه‌تان مصرف کنید. از آن جایی که مصرف بیش از اندازه روغن زیتون ممکن است عوارض جانبی دیگری مانند بالا رفتن کلسترول و یا فشار خون را در بر داشته باشد، بهتر است از این ترکیب حداکثر ۳ بار در طول هفته استفاده کنید.

نکته/ روغن زیتون در کنار تمام فوایدی که برای بدن به همراه دارد اگر مرغوب نباشد ممکن است نه تنها مفید نبوده، بلکه برای بدن و سلامتی ما مضر نیز باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود برای خرید به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید و روغن زیتون مرغوب و آب لیموی تازه تهیه کنید.

خوشبختانه شرکت زرگون سال‌هاست که در زمینه تولید روغن زیتون بکر و فرابکر فعالیت داشته و زیتون‌های مورد استفاده‌اش را از باغ‌های منطقه رودبار تهیه می‌کند. که همگی آنها در بهترین آب و هوا رشد پیدا کرده و مرغوب هستند. بنابراین شما می‌توانید برای تهیه روغن زیتون باکیفیت از سایت شرکت زرگون سفارشات خود را ثبت کنید.

سایر فواید نوشیدن ترکیب روغن زیتون و آبلیمو

تقویت سیستم ایمنی بدن

علاوه بر ترکیب روغن زیتون و لیمو برای یبوست این معجون پرفایده می‌تواند از بدن در برابر بیماری‌ها نیز محافظت کند. چراکه حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان، اسیدهای چرب اشباع نشده، ویتامین و مواد معدنی است که همگی آنها نقش مهمی را در تقویت سیستم ایمنی بدن ایفا می‌کنند.

کاهش وزن

روغن زیتون حاوی اسید فولیک بوده که وقتی به بدن وارد می‌شود تبدیل به هورمون سیری در بدن شده و باعث می‌شود که احساس سیری به فرد دست داده و بدین ترتیب میزان خوراک او کاهش یابد. برای این منظور می‌توانید یک قاشق آبلیمو را با یک قاشق روغن زیتون مخلوط کرده و نیم ساعت قبل از غذا میل کنید.

جلوگیری از بیماری هپاتیت

کبد یکی از مهم‌ترین اندام‌ های تصفیه خون در بدن است که بهبود فرایند هضم غذا کمک می‌کند. بنابراین اگر در رژیم غذایی خود مصرف یک قاشق لیمو و روغن زیتون را قرار دهید، می‌توانید از کبدتان در برابر عفونت‌ها و یا بیماری‌هایی مانند هپاتیت جلوگیری کنید.

دفع سنگ کلیه

از آنجایی که از ترکیب روغن زیتون و لیمو برای یبوست استفاده می‌شود، می‌توان به این نتیجه رسید که خاصیت ملین روغن زیتون می‌تواند برای تجزیه سنگ کلیه نیز مفید باشد. بدین صورت که روغن زیتون باعث می شود تا سنگ کلیه به سمت مثانه حرکت کرده و از طریق مجاری ادراری دفع شود. پس اگر به تازگی به سنگ کلیه دچار شده‌اید‌ و نمی‌خواهید عمل‌های جراحی انجام دهید، باید به مدت زمان ۳ روز، یک چهارم فنجان آبلیمو و روغن زیتون را با هم مخلوط کرده و روزی ۲ تا ۳ بار بنوشید. توصیه می‌شود برای اینکه این ترکیب تاثیر مفیدتری بر بدن داشته باشد، بلافاصله بعد از آن مقدار زیادی آب میل کنید.

تقویت مو و پوست

علاوه بر ترکیب روغن زیتون و لیمو برای یبوست این ترکیب برای درمان ریزش مو و جلوگیری از ایجاد چین و چروک در پوست نیز مناسب است. اگر می‌خواهید موهای خوش حالتی داشته باشید، یک چهارم فنجان روغن زیتون را به همراه نصف لیمو مخلوط کرده و به مدت ۲۰ دقیقه روی موهایتان قرار دهید و سپس آن را با آب گرم بشویید.

برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه و نرم شدن پوست نیز می‌توانید ترکیب روغن زیتون و آبلیمو را به همراه دو قاشق غذاخوری عسل مانند ماسک برای پوست‌تان قرار دهید و بعد از چند دقیقه آن را با آب گرم بشویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.