آشپزی

بهترین مصلح سالاد شیرازی روغن زیتون است یا شوید

بهترین مصلح سالاد شیرازی روغن زیتون است یا شوید

برای اینکه بدانید بهترین مصلح سالاد شیرازی روغن زیتون است یا شوید بگذارید کمی در مورد ترکیبات این سالاد و تاثیر آن روی بدن افراد صحبت کنیم. می‌دانید که چهار مدل طبع در بدن انسان‌ها وجود دارد. کسانی که طبع سرد و بلغمی دارند با خوردن چیزهایی که سرد است حالشان دگرگون شده و اصطلاحاً دچار سردی مزاج می‌شوند. این سردی به دنبال خود می‌تواند دل درد، دل پیچه، افت فشار، سر درد و گاهاً حالت تهوع داشته باشد. در طب سنتی از قدیم توصیه به استفاده از مصلح خوراکی‌ها در کنار هرگونه ترکیب سرد بوده است.

در قدیم پای ثابت اکثر سفره‌های ایرانی سبزی خوردن با پیاز بود. طبع گرم آن نفخ و سردی بسیاری از غذاها را می‌گرفت. با آمدن سالاد از اروپا سر میز ما ایرانیان، کم کم غذاهای سرد در کنار سالاد که آنهم از طبعی سرد برخوردار بود با مزاج خیلی‌ها سازگار نشد. برای این منظور طب سنتی راه حل خوردن مصلح را پیشنهاد کرد.

اگر می‌خواهید با خوردن سالاد از مزایای خواص سبزیجات بهره‌مند شوید اضافه کردن مصلح آن به مواد را فراموش نکنید. شاید خودتان در این رابطه حدس‌هایی زده باشید. شما چه فکر می‌کنید؟ بهترین مصلح سالاد شیرازی روغن زیتون است یا شوید ؟

سالاد شیرازی و ترکیبات آن

سالاد شیرازی همانطور که از اسمش پیداست یکی از خوشمزه‌ترین سالادهای شیراز است که به عنوان چاشنی در کنار بسیاری از غذاها استفاده می‌شود. اجزای آن را خیار، گوجه و پیاز تشکیل می‌دهند. طرز تهیه اصیل آن همراه با آبغوره فراوان است.

آیا طبع سالاد شیرازی سرد است؟

این سالاد با وجود تمام خواص و خوشمزه‌گی، می‌تواند افراد را دچار سوهاضمه و نفخ شدید کند. معمولاً همراه با غذاهایی که برنج دارد خورده می‌شود که خود برنج هم سرد است. تمامی اجزای تشکیل‌دهنده آن دارای طبعی سرد هستند. بنابراین حتماً با مصلح خورده شود.

بهترین مصلح سالاد شیرازی کدام است؟

اگر یکی دو قاشق روغن زیتون را روی سالاد شیرازی خود بریزید هم در هضم راحت‌تر آن کمک به‌سزایی خواهد کرد هم برای کسانی که یبوست دارند درمان بسیار خوبی است.

در تهیه روغن زیتون اگر زیتون کاملاً رسیده به کار رفته باشد، طبیعتی گرم دارد. اگر بلغمی هستید حتماً روی سالاد شیرازی خود روغن زیتون بریزید.

کشور ما با داشتن آب و هوایی چهار فصل در تمام طول سال این امکان را به ما می‌دهد که از ریختن سبزی تازه در غذا و سالاد خود بهره‌مند شویم تا بتوانیم طبیعت سرد آن را تعدیل نماییم.

یکی از سبزی‌های معطر و فوق العاده برای روی سالاد شیرازی شوید است. شوید با طبیعتی گرم و خشک یکی از بهترین‌ها برای ایجاد تعادل بین سردی و گرمی است. عطر آن فوق‌العاده بوده و طعمی بسیار خوب به سالاد شما می‌دهد.

کلام آخر

اگر به دنبال یک مزه فوق‌العاده هستید، پیشنهاد ما به شما ترکیب روغن زیتون، شوید و فلفل سیاه و اضافه کردن آن به سالاد شیرازی می‌باشد. شوید این سالاد می‌تواند تازه یا خشک باشد. فرقی نمی‌کند هر دو بی نهایت خوش طعم هستند اما طبیعتاً شوید تازه از عطر و طعم بیشتری برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.