آشپزی

ریختن روغن زیتون در کیک؛ خوب یا بد؟

در وهله اول شاید با شنیدن جمله “آیا ریختن روغن زیتون در کیک کار خوبی است؟” متعجب شوید. اما باورتان بشود یا نه، روغن زیتون یکی از بهترین گزینه‌های جایگزین روغن‌های نباتی در پخت و پز به ویژه پخت کیک است. کیک خیس یا کیک تر از انواع کیک‌هایی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. حتی وقتی به کافی شاپ‌ها می‌رویم در منوی شیک‌شان در کنار انواع قهوه و چای و دمنوش، یک اسلایس کیک تر یا مرطوب قرار دارد. یکی از مناسب‌ترین روغن‌ها برای پخت این نوع کیک روغن زیتون می‌باشد.

شاید برخی افراد با خواندن این مطلب نگران بوی غالب روغن زیتون و تحت‌الشعاع قرار دادن طعم کیک باشند. به این دسته از عزیزان باید یادآور شویم که جای نگرانی نیست. ریختن روغن زیتون تصفیه شده در کیک نه تنها عطر و طعم کیک شما را تغییر نمی‌دهد بلکه به دلیل نقطه دود بالای 460 درجه‌ای که دارد میزان مرطوب بودن کیک شما را دو چندان کرده و از طرفی دیگر برای حفظ سلامت قلب هم گزینه مناسب‌تری است.

نکات مهم ریختن روغن زیتون در کیک

خانم‌های کدبانوی بسیاری از کره برای بدست آوردن بافتی نرم و لطیف در کیک خود استفاده می‌کنند. اما کافی است فقط یک بار به‌جای کره از روغن زیتون در کیک خود استفاده کنید. خواهید دید که میزان نرمی و لطافت بافت کیک شما قابل قیاس با دیگر کیک‌هایی که تا آن زمان پخته‌اید نیست.

یک توصیه جذاب به شما استفاده از کمی پوست لیمو یا پرتقال در مواد کیک‌تان در کنار روغن زیتون است. آن وقت می‌بینید که ترکیب روغن زیتون با مرکبات چقدر طعم و عطر کیک‌تان را فوق‌العاده می‌کند. برای حصول نتیجه‌ای بهتر به این ترکیب کمی آرد بادام بیفزایید و بعد از پخت تکه‌ای از آن را در کنار یک فنجان چای یا قهوه میل بفرمایید.

اگر آرد بادام را در کیک دوست ندارید یا به هر دلیلی نمی‌خواهید برای پخت کیک از آن استفاده کنید، مشکلی نیست. کافی است آرد دیگری را جایگزین کنید. اینکار کمک می‌کند مقدار گلوتن موجود کاهش بیاید. در عین حال بافتی متفاوت به غیر از آرد گندم خواهید داشت. انتخاب با شما، آرد برنج یا ذرت هم مناسب است. اما پیشنهاد می‌کنیم دست به ترکیب دستور پخت اولیه نزنید تا در پایان کیکی بی‌نظیر داشته باشید. این کیک ساده، اسفنجی و بسیار خوش طعم و سبک است. مطمئن باشید تک تک اعضای خانواده عاشق خوردن آن خواهند شد.

با خواص روغن زیتون در فصل تابستان آشنا شوید

خوردن روغن زیتون چه برای پخت و پز، چه بر روی سالاد، کمک به دفع سنگ صفراوی کرده و در درمان یبوست‌های مزمن بسیار کارآمد عمل می‌کند. همچنین می‌تواند قولنج‌های ایجاد شده به دلیل ورم کلیه را از بین ببرد.

از نظر طبیبان طب سنتی زیتون رسیده، گرم و قابض است. به شکل میوه نارس، سرد و خشک و به شکل روغن زیتون گرم و خشک است. بنابراین اگر از سردی مزاج رنج می‌برید از ریختن روغن زیتون در کیک خود غافل نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.