آموزش

با انواع بسته بندی روغن زیتون آشنا شوید

روغن زیتون یکی از مفیدترین و سالم‌ترین روغن‌های خوراکی است. این ماده غذایی ارزشمند فواید مختلفی برای سلامتی دارد؛ با این وجود اگر به خوبی نگه‌داری نشود، خواص خود را از دست می‌دهد. در این مطلب در مورد انواع بسته بندی روغن زیتون صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید تا ببینیم بسته بندی مناسب روغن زیتون چه مشخصاتی دارد.

اهمیت بسته بندی صحیح روغن زیتون

حتماً شما هم در مورد خواص کم‌نظیر روغن زیتون اطلاعاتی دارید. روغن زیتون در مقایسه با بسیاری دیگر از انواع روغن خوراکی، ضررهای کمتر و فواید بیشتری دارد. مصرف روغن زیتون می‌تواند به تعدیل کلسترول خون و بهبود عملکرد قلب کمک کند و سلامت پوست و مو را ارتقا دهد. درمان یبوست با روغن زیتون نیز یکی دیگر از خواص متعدد این روغن است.

روغن زیتون را به شیوه‌های گوناگونی می‌توان مصرف کرد؛ از مصرف به همراه غذا تا استفاده‌های موضعی و حتی کاربرد روغن زیتون در ناف. اما گذشته از همه این‌ها، لازمه بهره‌مند شدن از فواید روغن زیتون، بسته‌بندی صحیح آن است. شیوه بسته‌بندی روغن زیتون نه‌تنها در حفظ کیفیت آن موثر است، بلکه استفاده راحت از آن را نیز ممکن می‌کند. در ادامه با هم می‌بینیم که بسته‌بندی مناسب این ماده غذایی چه ویژگی‌هایی دارد و بعد هم انواع بسته بندی روغن زیتون را مرور می‌کنیم.

جلوگیری از نفوذ نور

قرار گرفتن روغن زیتون در معرض نور، به مرور باعث از دست رفتن خواص آن شده و روند فاسد شدن روغن زیتون را تسریع می‌کند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انواع بسته بندی روغن زیتون، توانایی جلوگیری از نفوذ نور است. هنگام خرید روغن زیتون باید بسته‌بندی‌هایی را انتخاب کنید که بدنه کدر و مات دارند. به این ترتیب از رسیدن نور آفتاب و یا چراغ به محتوای داخل بسته‌بندی جلوگیری شده و ماندگاری روغن افزایش می‌یابد.

جلوگیری از نفوذ هوا

رسیدن هوا به روغن زیتون نیز یکی از عواملی است که باعث زودتر فاسد شدن آن می‌شود. به همین دلیل، توصیه می‌شود که پس از هر بار استفاده از روغن زیتون، درب ظرف آن را به خوبی ببندید. یک بسته‌بندی مناسب باید دارای درب باکیفیت باشد که پس از چفت شدن بتواند مسیر عبور هوا را به طور کامل مسدود کند. به این ترتیب از اکسید شدن روغن زیتون جلوگیری شده و برای مدت طولانی‌تری می‌توانید آن را سالم نگه دارید.

عدم استفاده از مواد مضر در ساخت بسته بندی روغن زیتون

ظرفی که روغن زیتون در آن نگه‌داری می‌شود نباید مواد شیمیایی مضر را در آن آزاد کند. از این نظر نمی‌توان ظروف پلاستیکی را گزینه مناسبی برای بسته بندی روغن زیتون دانست. بهترین انتخاب برای چنین کاری، ظروف شیشه‌ای یا فلزی هستند. البته جنس شیشه و فلز مورد استفاده نیز اهمیت زیادی دارد و باید از مواد ایمن استفاده کرد. به این ترتیب روغن زیتون موجود در ظرف بدون واکنش دادن با بدنه آن، برای مدت طولانی ماندگاری خواهد داشت.

سهولت استفاده

یکی دیگر از نکاتی که در مورد بسته بندی روغن زیتون باید به آن توجه کنید، راحتی استفاده از آن است. درب روغن زیتونی که انتخاب می‌کنید باید به آسانی باز و بسته شود و پس از بسته شدن نشتی نداشته باشد. مقدار روغنی که از درب ظرف بیرون می‌آید نیز اهمیت دارد؛ چرا که در بسیاری از مواقع، حجم کمی از روغن را نیاز داریم.

دارا بودن حجم مناسب

یکی دیگر از نکاتی که در مورد انواع بسته بندی روغن زیتون باید به آن توجه کنید، حجم ظرف است. حجمی که بسته بندی روغن زیتون ارائه می‌دهد باید مطابق با میزان مصرف شما باشد. لازمه چنین چیزی، وجود حجم‌های مختلف است تا بتوانید به راحتی از میان آن‌ها انتخاب کنید.

انواع بسته بندی روغن زیتون زرگون

برند زرگون، تمام ویژگی‌های ذکر شده در بخش‌های قبلی را در بسته بندی های خود رعایت می‌کند. ظروف مورد استفاده توسط این برند، از جنس شیشه و فلز هستند و جلو عبور نور را می‌گیرند. با خرید محصولات زرگون، روغن زیتون شما دور از نور و جریان هوا نگهداری می‌شود تا بتوانید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید. زرگون انواع مختلف روغن زیتون شامل روغن زیتون فرابکر و بکر را در حجم‌های مختلفی عرضه کرده است. بسته بندی های ۳۰۰ گرمی و ۵۰۰ گرمی زرگون در بطری‌های شیشه‌ای با بدنه تیره عرضه می‌شوند. اگر هم مایل به خرید روغن زیتون ۳۰۰۰ گرمی باشید می‌توانید هرکدام از انواع روغن زیتون را در ظروف فلزی خریداری کنید.

پک‌های روغن زیتون زرگون

ممکن است بخواهید هردو نوع روغن زیتون یعنی بکر و فرابکر را خریداری کنید و یا روغن زیتون را در حجم‌های بالاتر تهیه کنید. در چنین مواقعی، خرید پک روغن زیتون زرگون انتخاب خوبی خواهد بود. این شرکت با در نظر گرفتن نیاز مشتریان به هر دو نوع روغن زیتون، پک‌های مختلفی را عرضه کرده است. برای مثال با خرید پک ویژه بطری، ۶ عدد بطری ۲۵۰ میلی‌لیتری و ۶ عدد بطری ۵۰۰ میلی‌لیتری از هرکدام از انواع روغن زیتون دریافت می‌کنید. به همین ترتیب، خرید پک ویژه حلبی، ۳ عدد حلب ۳ لیتری روغن زیتون فرابکر و ۳ عدد حلب ۳ لیتری روغن زیتون بکر در اختیارتان قرار می‌دهد. بسته‌های دیگری هم مثل پک سلامتی و پک اقتصادی موجود هستند که برای اطلاع از جزئیات و خرید آن‌ها می‌توانید به بخش فروشگاه سایت زرگون مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.