آشپزی, غذاها

طرز تهیه املت قهوه خانه ای با روغن زیتون

طرز-تهیه-املت-قهوه-خانه-ای-با-روغن-زیتون

املت یکی از غذاهای ساده و محبوبی است که در وعده‌های مختلف می‌توان آن را مصرف کرد. با این وجود خوردن املت به عنوان صبحانه به‌خصوص اگر به شیوه سنتی یا همان قهوه خانه‌ای تهیه شود، لطف دیگری دارد. از آنجایی که حضور در قهوه‌خانه و تجربه این صبحانه خوشمزه برای همه امکان‌پذیر نیست، تهیه آن در خانه می‌تواند جایگزین خوبی باشد. اگر شما هم علاقه دارید املت قهوه خانه ای با روغن زیتون، این صبحانه لذیذ را در خانه تهیه کنید با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه املت به روش سنتی قهوه خانه ای

  • تخم مرغ: ۳ عدد
  • نمک: به میزان دلخواه
  • فلفل سیاه: به میزان دلخواه
  • آب جوش: ۳ قاشق غذاخوری
  • رب گوجه‌فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون: ۳ تا ۵ قاشق غذاخوری

طرز تهیه املت قهوه خانه ای با روغن زیتون

برای این که طعم املت شما تا حد امکان شبیه به نمونه سنتی آن شود توصیه می‌کنیم مراحل زیر را دقیق و به ترتیب طی کنید.

مرحله اول: انتخاب طرف مناسب برای پخت املت

برای پخت املت از هر ظرفی که بتوانید روی اجاق قرار دهید می‌توانید استفاده کنید. با این حال تهیه املت قهوه خانه‌ای در ظرف رویی حال و هوای سنتی آن را بیشتر تداعی می‌کند. ظرف انتخابی خود را روی اجاق قرار دهید و روغن زیتون را به آن اضافه کنید. بسته به ذائقه خود می‌توانید از روغن زیتون فرابکر یا روغن زیتون بکر زرگون استفاده کنید.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز

استفاده کردن یا نکردن از پیاز بستگی به علاقه خود شما دارد. اگر می‌خواهید پیاز به کار ببرید، بهترین راه این است که آن را رنده کرده و در تابه بریزید تا داخل روغن تفت بخورد. پس از این که پیازها کمی سبک و طلایی شد، نوبت اضافه کردن رب می‌رسد.

مرحله سوم: رب گوجه فرنگی

رب را به تابه اضافه کرده و شروع به تفت دادن کنید. تفت خوردن رب به همراه عطر پیاز باعث از بین رفتن بوی خامی رب می‌شود. سپس باید آب جوش را به رب اضافه کنید و مواد درون تابه را هم بزنید تا کاملاً یکدست شوند. شعله را کمی زیاد کنید و هم زدن را ادامه دهید تا رب کمی از آب خود را از دست داده و خوش‌رنگ شود.

مرحله چهارم: اضافه کردن تخم مرغ

تخم مرغ‌ها را بشکنید و به مواد داخل تابه اضافه کنید. کمی زمان بدهید تا سفیده‌ها تا حدودی سفت شوند. در این فاصله می‌توانید نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید. سپس نوبت هم زدن تخم مرغ‌ها می‌رسد. مواد را طوری با هم مخلوط کنید که املت یکدست و خوشرنگی داشته باشید. در نهایت می‌توانید کمی فلفل سیاه هم برای تزیین و البته عطر بهتر روی املت قهوه خانه ای خود بپاشید.

سرو املت قهوه خانه ای با روغن زیتون

بهتر است املت را با همان ظرف رویی سر میز ببرید. سبزی، دوغ و نان سنگک یا بربری زیبایی و طعم املت شما را کامل می‌کنند. اگر هم بخواهید می‌توانید چند برش خیارشور کنار املت خود قرار دهید تا صبحانه مفصل‌تر و زیباتری داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.