آشپزی, غذاها

طرز تهیه کاپ کیک با روغن زیتون

کاپ کیک با روغن زیتون

دوست دارید یک جشن تولد یا دورهمی به یاد ماندنی برای اعضای خانواده مخصوصاً کودکان دلبندتون تدارک ببینید؟ یا به دنبال یک پذیرایی خوب از میهمانان هستید اما زمان زیادی برای تهیه آن ندارید؟ اگر به سلامتی و لذت بیشتر کنار عزیزانتان اهمیت می‌دهید، به شما پخت کاپ کیک با روغن زیتون را پیشنهاد می‌کنیم. کاپ کیک ها انواع مختلفی با ترکیبات ساده یا شکلاتی و گردویی دارند. این نوع کیک‌ها خیلی سریع آماده شده و برای میهمانان خاص یا دورهمی خانوادگی، میان وعده‌ای لذیذ و خوشمزه در کنار چای محسوب می‌شوند.

مواد لازم

  • آرد ۲ قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون فرابکر ۸ قاشق سوپ خوری
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • شیر ۸ قاشق غذاخوری
  • شکر ۱۲۰ گرم
  • بکینگ پودر یک قاشق مرباخوری
  • وانیل یک چهارم قاشق غذاخوری

برای تهیه کاپ کیک با روغن زیتون کمی خلاقیت نیاز دارید. مواد تزیینی مثل خامه رنگی با طعم های مختلف یا اسمارتیس روی کیک ها خیلی برای بچه ها جذاب هستند. پس با توجه به سلیقه خودتان آن ها را از قبل آماده کنید. بهتر است آرد سه بار الک شده برای پخت کاپ کیک استفاده شود. بهتر است برای روغن زیتون هم از مدل فرابکر استفاده کنید، اما روغن زیتون بکر هم مشکلی ندارد.

مراحل تهیه کاپ کیک با روغن زیتون

ابتدا بیکینگ پودر و آرد سفید را در ظرفی ریخته و با یکدیگر مخلوط کنید. سپس آرام آرام وانیل، شکر را به آن اضافه نمایید. دو عدد تخم مرغ را در کاسه ریخته و با مواد قبلی به وسیله هم‌زن برقی یا دستی با سرعت کم هم بزنید تا یک دست شوند.

حال نوبت به ترکیب محتویات کاپ کیک با روغن زیتون و شیر است تا خمیر آن آماده شود. قالب‌های کاپ کیک را از قبل درون فر گرم کنید. ورقه های مخصوص را درون قالب‌های فلزی قرار دهید. قالب های کاغذی را می توانید از مغازه‌ها یا فروشگاه‌های لوازم قنادی خریداری کنید. خمیر کیک را تا نصف ظرف موردنظر بریزید. دلیل این کار فضای کافی برای پف کردن خمیر و جلوگیری از بهم چسبیدن آن می باشد.

دمای فر را روی ۱۸۰ درجه بگذارید. خمیر کاپ کیک باید به مدت ۲۰ دقیقه گرما ببینند تا به طور کامل مغز پخت شود. در مرحله آخر می‌توانید روی کیک ها را با مواد خوراکی رنگی یا خامه تزیین کنید. نوش جان.

نکات تکمیلی

حال که با آموزش کاپ کیک با روغن زیتون از نوع ساده آن آشنا شدید. باید بگوییم که با توجه به ذائقه و سلیقه عزیزانتان می توانید خلاقیت به خرج داده و کاپ کیک شکلاتی و گردویی را هم برایشان تدارک ببینید. کافی است به مواد اولیه آن کمی گردو خرد شده، پودر کاکائو یا شکلات تلخ اضافه کنید. یادتان باشد برای تهیه کاپ کیک با روغن زیتون حتماً به میزان مواد اولیه و ترکیب خوب آنها با یکدیگر، کیفیت قالب کاغذی و دمای فر به هنگام پخت توجه کنید. بهتر است کاپ کیک‌ها درون قفسه فر قرار بگیرند. برای اطمینان از خام نبودن کیک از یک خلال دندان استفاده شود. بدین صورت که خلال را درون کیک فرو ببرید اگر تمیز بود نشانه پخت کامل کاپ کیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.