آشپزی, غذاها

خوشمزه ترین طرز تهیه باباغنوش با روغن زیتون اصل

باباغنوش-با-روغن-زیتون

برای بیشتر خانم‌های خانه‌دار درست کردن غذاهای خوب، یک دغدغه محسوب می‌شود. اینکه امروز چه غذایی آماده کنند تا در کنار دیگر اعضای خانواده لحظات زیباتری را بسازند. زرگون برای طرفداران غذاهای خوشمزه و خاص یک پیشنهاد ویژه دارد. در این مطلب سعی داریم طرز تهیه باباغنوش با روغن زیتون را به شما آموزش بدهیم.

دستور تهیه باباغنوش با روغن زیتون

باباغنوش یک غذای سنتی مدیترانه‌ای است که در خاورمیانه بیشتر سرو می شود. مردم لبنان از باباغنوش با روغن زیتون به عنوان پیش غذا برای پذیرایی از میهان ها استفاده می کنند. در صورتی که در کشور مصر این غذای لذیذ را همانند یک خوراک در نظر می گیرند. مطبّل (متبّل) نام غذایی شبیه باباغنوش است که البته بدون سیر آماده می‌شود. به خاطر همین شباهت برخی افراد این دو غذا را باهم اشتباه می گیرند.

در کشورهای شرقی مانند ترکیه که به بادمجان علاقه فراوانی دارند نام پاتیلجان سالتاسی را برای آن انتخاب کرده اند. مطمئن باشید با یک بار خوردن این غذای مقوی و لذتبخش طرفدار همیشگی آن خواهید شد.

مواد لازم

برای پخت غذای باباغنوش با روغن زیتون مواد زیر را از قبل تهیه کنید:

  • بادمجان متوسط ۶ عدد
  • پیازچه تازه ۲ تا ۳ عدد
  • روغن زیتون مرغوب ۳ قاشق غذاخوری
  • گوجه فرنگی ریز ۵ عدد
  • آب لیمو ۵  قاشق مرباخوری
  • سیر پوست کنده ۶ حبه متوسط
  • ادویه جات به مقدار کافی
  • نمک و فلفل به میزان لازم
  • جعفری یا ریحان سبز
  • تکه های نان به مقدار دلخواه برای تزیین روی غذا

مراحل تهیه باباغنوش با روغن زیتون

با دو روش می توان بادمجان‌ها را بپزید. یکی اینکه بادمجان ها را به خوبی شسته و بعد آنها را چند تکه کنید. یک قابلمه آب و نمک را روی شعله گاز بگذارید. سپس بادمجان‌ها را درون آن بریزید. وقتی پخت پوستشان را جدا نمایید. روش دوم برای عزیزانی است که برای آماده سازی این غذا کمی عجله دارند. بادمجان را با پوست حرارت دهید تا پوست آن به رنگ سیاه سوخته شده دربیاید. بعد از کندن پوست، بادمجان‌های نرم شده را با گوشتکوب له کنید. برای رفع تلخی بادمجان بهتر است آب آن‌ها را بگیرید.

در این مرحله، نمک، فلفل و دیگر ادویه‌جات مورد علاقه تان را اضافه کنید. حبه های سیر را نگینی کرده و درون ظرف موردنظر بریزید. غذای باباغنوش با روغن زیتون و آب لیمو طعم دلچسبی خواهد داشت. این دو ماده مقوی و ارگانیک را کم کم به مواد اضافه کرده و به خوبی آنها را باهم مخلوط کنید. پیازچه را می توانید رنده کنید یا به صورت ریز شده همراه گوجه فرنگی حلقه ای و سبزیجات تازه بر روی ظرف سرو باباغنوش تزیین نمایید.

در برخی کشورها کمی خلاقیت به خرج دادند. به مواد قبلی لوبیا سبز، سیب زمینی، پنیر خامه ای اضافه کردند تا طعم دلچسب این غذا را دوچندان کنند. روش پخت به همان شیوه قبلی است. فقط لوبیا سبز و سیب زمینی را در آب بپزید. سپس پنیر خامه‌ای را به بقیه ترکیبات اضافه کنید. غذای لذیذ باباغنوش شما آماده شد. نوش جان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.