آشپزی

طرز تهیه زیتون پرورده ترش خوشمزه!

طرز-تهیه-زیتون-پرورده

طرز تهیه زیتون پرورده بسیار آسان است؛ با این آموزش شما می‌توانید به راحتی و در مدت زمان کم این خوراکی لذتبخش و فوق العاده را برای مهمانان و مصرف اعضای خانواده آماده کنید.

درخت زیتون یک گیاه مدیترانه ای است که بیشتر در نواحی گرمسیری رشد می کند. میوه‌های زیتون از سالیان دور است که در کشورهای مختلف مصرف می‌شود. خواص بی نظیر زیتون باعث محبوبیت فراوان آن در بین افراد مختلف شده است. دانه‌های زیتون سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین‌های A، D، E، K، اسیدهای چرب تک غیراشباع و املاح معدنی مورد نیاز بدن انسان است. زیتون به صورت خام یا همراه با مخلفات دیگر برای سرو می‌شود. زیتون پرورده یکی از پرطرفدارترین روش‌های سرو این میوه است. پس با زرگون همراه باشید تا روش تهیه آن را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه زیتون پرورده

  • زیتون سالم و تازه یک کیلوگرم
  • رب انار    2 قاشق غذاخوری
  • نمک به مقدار دلخواه
  • روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری
  • مغز گردو 300 گرم
  • دانه انار نصف پیمانه
  • سیر رنده شده یک بوته
  • سبزی معطر به مقدار لازم
  • دانه انار نصف پیمانه
  • گلپر به میزان لازم

طرز تهیه زیتون پرورده ترش خوشمزه!

برای طرز تهیه زیتون پرورده این نکته را به خاطر بسپارید: از انتخاب دانه‌های زیتون شور خودداری کنید. راه حل این است که زیتون‌ها را به مدت یک شبانه روز در آب بریزید تا شوری آن گرفته شود. هسته میوه‌های زیتون را خارج کنید. سپس آن‌ها را به همراه رب انار، مغز گردو خرد شده و آب انار در یک ظرف بزرگ بریزید. با قاشق چوبی آنها را با هم مخلوط کنید.

سبزی معطر را از قبل با چاقوی تیز کاملاً خرد کرده و به مواد قبلی اضافه کنید. ترکیب روغن زیتون فرابکر در طرز تهیه زیتون پرورده بسیار مؤثر است. چراکه تمامی فواید در این نوع از روغن زیتون به طور کامل وجود دارد. در مرحله آخر دانه‌های انار، سیر رنده شده، گلپر و نمک را باهم مخلوط کنید. برای اینکه مواد زیتون پرورده به خورد یکدیگر بروند. باید به مدت یک تا دو روز در یخچال نگهداری شوند.

تزیین و سرو هم در پذیرایی از مهمانان بعد از چگونگی طرز تهیه زیتون پرورده نقش بسزایی دارد. هرچقدر زیتون پرورده رنگین‌تر و پرملات‌تر باشد، جلوه و جذابیت بیشتری پیدا می‌کند. نوش جان!

نکات تکمیلی

مردم مهربان خطه شمال کشور از چوچاق به عنوان سبزی معطر در زیتون پرورده استفاده می کنند. به کارگیری سبزی گشنیز و نعنا هم در طرز تهیه زیتون پرورده اهمیت فراوانی دارد. اگر برای آماده سازی زیتون پرورده فقط دانه های تلخ زیتون را در دسترس دارید، به هیچ عنوان از تهیه آن منصرف نشوید. کافی است چند بار میوه های زیتون تلخ را در آب بجوشانید. بعد آب ظرف را خالی کرده تا تلخی آن از بین برود. میزان مصرف دانه های انار، آب انار و مغز گردو در رنگ زیتون پرورده تأثیر می گذارد. هر چقدر از این مواد در طرز تهیه روغن زیتون بیشتر استفاده شود. رنگ آن تیره و کدرتر خواهد شد. انتخاب میوه های زیتون تازه، ریز، بدون لک و هسته با رنگ سبز در کیفیت بهتر زیتون پرورده نقش دارد. برای زیتون پرورده حتی الامکان گردوی مرغوب و تازه را مصرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.