آشپزی, غذاها

آموزش آماده کردن شیرینی گردویی با روغن زیتون

شیرینی گردویی با روغن زیتون

شیرینی گردویی یکی از محبوب‌ترین شیرینی‌ها در بین مردم ایران است. انتخاب نام این شیرینی به خاطر وجود گردوی زیاد در آن است. ظاهر سفت و خشک این خوراکی باعث شده که بیشتر افراد با چای یا قهوه آن را نوش جان کنند. اما طعم فوق‌العاده شیرینی گردویی با روغن زیتون لذتی وصف‌نشدنی به همراه دارد. زرگون در این مطلب به طرز تهیه این شیرینی پرطرفدار می‌پردازد.

مواد لازم شیرینی گردویی با روغن زیتون برای چهار نفر

  • سفیده تخم مرغ ۱۰۰ گرم
  • روغن زیتون ۵۰ گرم
  • وانیل یک چهارم قاشق چای خوری
  • پودر قند یا شکر ۲۰۰ گرم
  • بیکینگ پودر یک چهارم قاشق چای خوری
  • مغز گردو ۱۰۰ گرم
  • انگور یا سرکه سفید یک چهارم قاشق سوپ خوری
  • پودر دارچین یک چهارم قاشق چای خوری
  • کیک اسفنجی ۱۳۰ گرم

مراحل تهیه

قبل از آماده‌سازی شیرینی گردویی با روغن زیتون، باید کیک اسفنجی را داشته باشید. بعضی از افراد کیک ساده را ترجیح می‌دهند. اما اگر به کاکائو علاقه دارید یک قاشق مربا‌خوری پودر آن را به مواد کیک اضافه کنید. در ظرفی متوسط، کیک اسفنجی را خرد کرده، با مغز گردو و ۵۰ گرم از سفیده تخم مرغ مخلوط شود. سپس سه مرتبه مواد ترکیبی را در چرخ گوشت یا غذاساز بریزید. بعد از یک دست شدن بقیه سفیده تخم مرغ، پودر دارچین، وانیل، روغن زیتون را به آن اضافه کرده و کاملاً هم بزنید.

در مرحله بعدی، گاز را با شعله کم روشن کنید. محتویات درست شده را در قابلمه ریخته و روی حرارت بگذارید تا مقداری داغ شوند. گرما دادن نباید به حدی باشد که سفیده‌های تخم مرغ به مرحله پخت برسند. سرکه سفید یا انگور را اضافه کنید. ظرف را از روی شعله گاز بردارید تا با هوای آشپزخانه خنک شود.

وقتی مواد شیرینی گردویی با روغن زیتون سرد شد، یک چهارم قاشق چای خوری بیکینگ پودر را با آن مخلوط کنید. دمای فر را روی ۲۰۰ درجه بگذارید تا محیط آن به آرامی گرم شود. با روغن زیتون باقیمانده کف سینی فر را چرب کرده و مواد شیرینی را با قیف بدون ماسوره درون آن به شکل گرد درآورید. یادتان باشد که فاصله شیرینی‌ها از یکدیگر خیلی نزدیک نشود. حجم و اندازه شیرینی‌ها به نوع مصرف و سلیقه شما بستگی دارد. با کاردک یا یک قاشق سطح شیرینی گردویی با روغن زیتون را شکل دهید. در صورت شل بودن شیرینی‌ها به آن کمی آرد برنج یا خرده کیک اضافه کنید.

برخی از افراد تمایل دارند که روی شیرینی کمی پودر قند یا پسته برای تزیین بریزند. سینی شیرینی‌ها را داخل فر قرار داده و دمای آن را به ۱۷۵ برسانید. ۱۵ دقیقه زمان برای پخت کامل شیرینی گردویی با روغن زیتون کافی است. محیط گرم فر به ترک‌دار شدن این خوراکی خوشمزه کمک می‌کند. رنگ طلایی نشان‌دهنده پایان کار پخت شیرینی‌ها می‌باشد. در مرحله آخر به مدت ۵ دقیقه شیرینی‌ها داخل فر باقی بماند اما درب آن باز باشد. این روش در جداسازی شیرینی گردویی با روغن زیتون از کف سینی تأثیر دارد. نوش جان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.