آموزش

روغن زیتون فرابکر زرگون، با کیفیت، خالص و مقرون به صرفه

بهترین روغن زیتون فرابکر ایرانی

در بازار فروش مواد غذایی رقابت زیادی بین تولیدکنندگان مختلف وجود دارد. کدام نوع روغن زیتون با کیفیت و اصل است؟ چه تفاوتی بین کیفیت انواع روغن زیتون وجود دارد؟ آیا روغن زیتون فرابکر زرگون نسبت به بقیه برندها مقرون به صرفه است؟ روغن زیتون نیز یکی از پرطرفدارترین روغن‌های گیاهی محسوب می‌شود. روغنی خالص و سالم که در سطح جهانی از محبوبیت خاصی برخوردار شده است.

به دلیل تقاضای بالای این روغن طبیعی، کشاورزان به کشت و برداشت میوه‌های زیتون در نقاط گرمسیری پرداخته‌اند. زیستگاه اصلی درخت زیتون در نواحی مدیترانه‌ای است. دانه‌های زیتون در رنگ‌های متفاوت قابل مصرف هستند. از بهم فشردن میوه‌های زیتون، روغنی پرخاصیت تولید می‌شود.

درباره روغن زیتون بیشتر بدانید

روغن زیتون سرشار از انواع ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان، املاح معدنی و اسیدهای چرب تک غیراشباع است. براساس تعریف انجمن بین المللی روغن زیتون، انواع آن مشتمل بر فرابکر، بکر، لامپانت، تصفیه شده بی بو و روغن تفاله زیتون است. شرکت زرگون با سابقه طلایی خود از سال ۱۳۹۷ تاکنون در زمینه تولید روغن زیتون مرغوب با هدف تغذیه سالم و مناسب، سلامت جسم و روان عمومی و البته جلب رضایت مشتریان به فعالیت می‌پردازد. روغن زیتون فرابکر زرگون را از کجا می‌توان به راحتی تهیه کرد؟ در این مطلب به شرح اطلاعاتی درباره ویژگی‌های این محصول باکیفیت و نحوه خریداری آن می‌پردازیم.

روغن زیتون به صورت خوراکی و موضعی قابل مصرف است. روغنی سالم و مقوی که در سبد غذایی اکثر خانواده‌ها قرار دارد. طرفداران روغن‌های گیاهی به دنبال محصولی خالص هستند. روغن زیتون از این قاعده مستثنی نیست. در بین انواع روغن زیتون، فرابکر بهترین نوع آن محسوب می‌شود. تولیدکنندگان زرگون، تمام تلاش خود را برای ارائه محصولی با کیفیت و مقرون به صرفه با توجه به استانداردهای موجود انجام می‌دهند.

ویژگی روغن زیتون فرابکر زرگون

۱٫ مرغوب بودن و سرشار از انواع ویتامین

بدن انسان برای ادامه بقای خود نیاز به مواد غذایی مفید و سالم دارد. یکی از مهم‌ترین خواص روغن زیتون، وجود آنتی اکسیدان فراوان، ویتامین‌های E، A، K، E، امگا ۳ و ۶، ترکیبات پلی فنلی و املاح معدنی است. مصرف روغن زیتون فرابکر در افزایش سیستم ایمنی بدن نقش بسزایی دارد. با مصرف روزانه روغن زیتون در وعده‌های غذایی، میزان بالایی از مواد مغذی اعضای خانواده تأمین می‌شود.

اکثر ویروس‌ها، باکتری‌ها و حمله‌های خارجی میکروارگانیسم به بدن انسان با ویتامین A موجود در روغن زیتون از بین می‌روند. اگر به ناراحتی کبد، زخم معده، زردی یا هموفیلی مبتلا باشید با مصرف روغن زیتون به طرز باورنکردنی درمان می‌شوید. ویتامین K در این روغن گیاهی خالص برای کنترل و درمان خونریزی اثرگذار است. ویتامین E و آنتی اکسیدان روغن زیتون فرابکر از تخریب سلول های بدن، آسیب دیدن بافت داخلی رگ‌ها و سکته قلبی جلوگیری می‌کند. همچنین ویتامین E آن در خنثی شدن رادیکال‌های آزاد تأثیر مستقیم می‌گذارد.

روغن زیتون فرابکر زرگون حاوی ویتامین D بوده که برای رشد و استحکام استخوان‌ها، افزایش میزان جذب کلسیم، منیزیم، فسفر و کنترل تعادل بدن مناسب است. این ویتامین در بهبود کم خونی، تنظیم فشار خون، پارکینسون، کولیت، MS، آرتریت، ناراحتی‌های تنفسی، افسردگی، فیبرومیالژیا و … بسیار عالی عمل می‌کند. اگر به دلیل شرایط آب و هوایی منطقه زندگی یا محل کارتان دور از تابش مستقیم نور خورشید هستید. ویتامین D موجود در روغن زیتون به افزایش سلامت بدن شما کمک خواهد کرد.

کشاورزان برای تولید روغن زیتون فرابکر زرگون، دانه‌های درشت و سالم زیتون را موقع برداشت با دقت گلچین می‌کنند. میوه‌های زیتون بدون لک و کرم‌خوردگی با بسته‌بندی‌های مخصوص به کارخانه‌ها ارسال می‌شوند. زیتون‌ها را در مرحله بعدی با دستگاه‌های مخصوص به خوبی می‌شویند.

۲٫ عدم استفاده از افزودنی‌های شیمیایی

در تهیه روغن زیتون فرابکر زرگون هیچ گونه نگهدارنده و مواد شیمیایی اضافه نمی‌شود. فرآیند تولید بدون دخالت مستقیم انسان و عدم گرمادهی صورت می‌گیرد. روغن‌گیری دانه‌های زیتون بدون نیاز به عمل تصفیه شدن با استفاده از دستگاه‌های صنعتی پیشرفته انجام می‌شود. کارشناسان براساس تجربیات و علم روز به مراحل تولید روغن زیتون با کیفیت نظارت دارند. روغن زیتون فرابکر و بکر دو نوع پرمصرف هستند. با این تفاوت که سطح اسیدیته روغن زیتون فرابکر نسبت به بکر بیشتر است. مدت انقضای روغن زیتون از زمان برداشت تا مصرف بین ۱۸ تا ۲۴ ماه خواهد بود.

۳٫ ایده آل برای مصارف آشپزی و درمانی

روغن زیتون فرابکر زرگون برای پخت و پز انواع برنج و خورشت یا به عنوان چاشنی سالاد کاربرد فراوانی دارد. بهترین دما در روغن زیتون فرابکر به هنگام آماده‌سازی غذاها حدود ۱۲۰ تا ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد است. علاوه بر آن، بسیاری از بیماری‌ها از جمله ناراحتی‌های قلبی – عروقی، مشکلات دستگاه گوارش، دردهای عضلانی، پوکی استخوان، دیابت، فشار خون، کم خونی، چاقی یا لاغری بیش از حد، افسردگی، اضطراب، سرماخوردگی، آسم، ریزش و شکنندگی مو، خشکی یا چین و چروک صورت، سوختگی، پارکینسون و … با مصرف خوراکی و موضعی این نوع از روغن زیتون تا میزان بالایی بهبود می‌یابد.

مصرف روزانه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر به صورت ناشتا از ناراحتی‌هایی مانند یبوست، نفخ معده و التهابات روده جلوگیری می‌کند. البته بهتر است قبل از استفاده مستمر از این روغن گیاهی با پزشک متخصص تغذیه مشورت کنید. چراکه برخی از افراد نسبت به مصرف بیش از اندازه روغن زیتون آلرژی پیدا می‌کنند.

۴٫ قیمت مقرون به صرفه

شاید در نگاه اول، قیمت فرابکر در مقایسه با انواع دیگر روغن زیتون بیشتر به نظر برسد. اما این مورد به خاطر خالص بودن و عدم استفاده از نگهدارنده‌ها و تصفیه نشدن در فرآیند تولید است. انتخاب دانه‌های سالم و درشت با دقت بالا در قیمت آن بی‌تأثیر نیست. زمان روغن‌گیری تمامی مواد مغذی روغن زیتون فرابکر زرگون کاملاً حفظ می‌شود. به همین خاطر فرابکر به عنوان بهترین نوع روغن زیتون در بین مصرف‌کنندگان شناخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.