سس‌ها

سس تارتار خوشمزه با روغن زیتون

سس تارتار با روغن زیتون

مصرف روغن‌های گیاهی در سس ها طعم متفاوتی به آن ها می‌دهد. آیا تا به حال سس تارتار با روغن زیتون را در کنار غذاها امتحان کرده‌اید؟ به شما اطمینان می‌دهیم که بعد از میل کردن این سس لذیذ طرفدار همیشگی آن خواهید شد. سابقه آماده سازی سس تارتار به مردم خوش ذوق فرانسه بر می‌گردد که آن را بیشتر برای استیک تارتار سرو می‌کردند. در این مطلب از زرگون می‌خواهیم طرز تهیه این سس را به شما آموزش دهیم.

سس تارتار با روغن زیتون چه خواصی دارد؟

برای مزه‌دار شدن انواع غذاها می‌توان از چاشنی‌های مختلف مانند سس، ادویه جات، رب، آبلیمو و … استفاده کرد. در این میان، سس‌ها بیشترین کاربرد را برای سالادها، ساندویچ، لازانیا، پیتزاها و دیگر غذاهای فست فودی دارند. مواد تشکیل دهنده سس به عنوان یک مایع غلیظ خوشمزه با یکدیگر متفاوت هستند. ماده اصلی برخی از آن‌ها، سبزیجات یا میوه‌ها و بعضی دیگر، گوجه فرنگی است. انواع سس قارچ، لطیف، بادام، ماست، رابرت، بردلیز، کره سفید، شکلات، کاسترد، کچاپ، بشامل، سیب، آلو، کاری، سمبال، سویا، سالسا و … ازین جمله‌اند.

ترکیب روغن زیتون، پیاز، سیر و سبزی ریحان یا جعفری، آب لیمو و فلفل قرمز سرشار از انواع ویتامین، فسفر، کلسیم، پتاسیم، آنتی اکسیدان، اسیدهای چرب تک غیر اشباع، املاح معدنی موردنیاز بدن انسان هستند.

مواد لازم برای تهیه سس تارتار با روغن زیتون

اگر قصد آماده سازی چاشنی غلیظ و متفاوت را برای انواع سوخاری مانند سیب زمینی، ناگت مرغ، قارچ، میگو، جوجه چینی و فینگرفود دارید، مخلفات زیر را برای سس تارتار با روغن زیتون از قبل تهیه کنید.

  • سس مایونز ۲۰۰ گرم
  • جعفری یا ریحان خرد شده یک قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون   یک قاشق غذاخوری
  • خیار شور ۳ عدد متوسط
  • آب لیمو ترش یک قاشق مرباخوری
  • پیاز ریز شده ۲ عدد متوسط
  • سیر ۴ حبه رنده شده
  • نمک و ادویه جات در صورت تمایل به مقدار مورد نیاز
  • فلفل قرمز یک قاشق چای خوری
  • شکر            ۵۰ گرم

مراحل تهیه این سس خوشمزه

یکی از مواردی که سس تارتار با روغن زیتون را از نظر ظاهری متفاوت کرده، ریز ریز بودن مخلفات آن است. پس ابتدا خیار شور، پیاز، فلفل قرمز، سبزی و سیر را با چاقو کاملاً خرد کنید. بهتر است یک کاسه متوسط برای مخلوط کردن آن‌ها انتخاب شود. نمک، ادویه جات، شکر، سس مایونز و آب لیموی تازه را به مواد قبلی اضافه نمایید. مقدار شکر به اندازه‌ای است که مزه سس تارتار را لذیذتر می‌کند. بنابراین نگران شیرین شدن سس نباشید. ترکیبات فوق با اضافه شدن یک قاشق غذاخوری روغن زیتون طعم دلپذیری پیدا می‌کند.

سس تارتار با روغن زیتون

برای یکنواخت شدن مخلفات سس تارتار با روغن زیتون روی ظرف را به خوبی بپوشانید. سپس به مدت ۳ ساعت درون یخچال قرار دهید. با این کار مزه مواد سس به خورد هم می‌روند. برخی از افراد، طبع خاصی داشته و از سس گوچه فرنگی یا خردل نیز برای سس تارتار استفاده می‌کنند. بعد از گذشت ۱۸۰ دقیقه، سسی لذیذ و خوشمزه را در کنار غذاهای فست فودی خواهید داشت. سس تارتار با روغن زیتون آماده است. نوش جان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.