آشپزی, سالادها

طرز تهیه سالاد اسفناج و هویج با روغن زیتون را یاد بگیرید.

سالادها غذاهایی سبک، سالم و مقوی هستند. نحوه آماده سازی آن ها در منزل بسیار ساده است. با کمی سلیقه و انتخاب درست مواد می توان سالادهایی خوشمزه باب میل اعضای خانواده تهیه کرد. سالاد اسفناج و هویج با روغن زیتون یکی از لذیذترین آنها محسوب می شود. محتویات این سالاد حاوی انواع ویتامین و املاح معدنی مورد نیاز بدن است. زرگون در این مطلب به آموزش تهیه این سالاد بی نظیر و رنگارنگ می‌پردازد.

مواد لازم برای چهار نفر

  • اسفناج     ۵۰۰ گرم
  • روغن زیتون   ۲ قاشق غذاخوری
  • هویج متوسط     ۲ عدد
  • ماست      ۵ قاشق غذاخوری
  • سیر        یک حبه
  • فلفل سیاه، نمک  به مقدار دلخواه
  • گردو        ۳ عدد
  • فلفل قرمز پودر یا پرک شده   در صورت تمایل

طرز تهیه سالاد اسفناج و هویج با روغن زیتون

ابتدا هویج ها را شسته و با سایز ریز رنده کنید. یک ماهی تابه متوسط را انتخاب کرده و ۲ قاشق روغن زیتون را داخل آن بریزید. ظرف را روی شعله متوسط گاز قرار دهید. سپس هویج های رنده شده را در روغن تفت داده تا به خوبی نرم شوند. در مرحله بعد، اسفناج ها را کاملاً با آب شستشو داده و آبکش کنید. برگ ها ی اسفناج با چاقوی تیز خرد شده و به هویج های نرم شده در ماهی تابه اضافه نمایید. نمک و فلفل را بر روی مواد قبلی ریخته و با یک قاشق چوبی هم بزنید. این کار را تا زمان کم شدن آب اسفناج ها و پخت کامل با حرارت کم ادامه دهید.

ظرف را از روی اجاق گاز بردارید تا محتویات سالاد اسفناج با روغن زیتون سرد شود. بعد از خنک شدن مواد فوق، ماست، سیر رنده شده را کم کم اضافه کرده و با یکدیگر مخلوط کنید. در صورت تمایل روغن زیتون را به همراه چهار عدد گردوی کامل در ماهی تابه ای کوچک ریخته و روی اجاق گاز کمی حرارت دهید. در پایان کار آماده سازی سالاد، فلفل قرمز را به مواد قبلی اضافه کرده و به آرامی تفت بدهید. حواستان باشد که مدت زمان گرما دادن طولانی نشود. چراکه باعث سوختن و طمع بد سالاد اسفناج و هویج با روغن زیتون می شود. برای تزیین روی سالاد از سبزیجات تازه و دیگر مخلفات دلخواه‌تان استفاده کنید. نوش جان.

خاصیت سالاد اسفناج و هویج با روغن زیتون

هر گرم از اسفناج حاوی پروتئین، آب، چربی، کلسیم، فسفر، آهن، سدیم، پتاسیم، ویتامین آ می باشد. از طرفی هویج منبع خوبی برای تأمین بتاکاروتن، ویتامین K و پتاسیم است. روغن زیتون انواع ویتامین A، D، K، E، امگا ۳ و ۶، آنتی اکسیدان و دیگر املاح معدنی مورد نیاز بدن را شامل می شود. ترکیبات موجود در سالاد اسفناج و هویج با روغن زیتون برای افزایش سلامت و تقویت سیستم ایمنی بدن انسان، پیشگیری و درمان انواع بیماری ها مؤثر خواهد بود. افراد مبتلا به سرطان، ناراحتی های قلبی – عروقی، مشکلات گوارشی، کاهش یا افزایش وزن، افسردگی، دردهای عضلانی، پوکی استخوان، کم خونی، دیابت، فشار خون و … می توانند این سالاد خوشمزه را با مشورت پزشک در سبد غذایی روزانه خود قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.