آشپزی, سس‌ها

طرز تهیه سس بشامل با روغن زیتون

سس-بشامل-با-روغن-زیتون

در این قسمت از آموزش های تهیه غذای زرگون، روش درست کردن سس بشامل با روغن زیتون را به دو روش آموزش خواهیم دید. با ما همراه باشید.

سس بشامل، یکی از معروف ترین سس های فرانسوی است که در دستور غذاهای این کشور بسیار کاربرد دارد. از این سس می توان برای انواع سوپ، لازانیا و گراتین استفاده کرد. بشامل جزو معدود سس هایی است که هم به تنهایی مصرف می شود هم برای تهیه سس های دیگر از آن استفاده می کنیم. این سس به راحتی و تنها با ۳ ماده اولیه تهیه می شود.

مواد لازم برای تهیه سس بشامل با روغن زیتون

اگر تصمیم به تغییر مقادیر این سس گرفتید، کافیست این نسبت را رعایت کنید: به ازای هر قاشق آرد، یک لیوان شیر باید مخلوط شود. اگر گیاهخوار هستید، می توانید به جای شیر حیوانی، از شیر نارگیل استفاده کنید که هم خواص بیشتری دارد و هم طعم خوبی به سس می بخشد.

مراحل تهیه سس بشامل

در ابتدا یک تابه ترجیحاً نچسب را روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید کمی گرم شود. در همین عین روغن و آرد را با هم مخلوط کنید و در تابه بریزید. این مخلوط را آرام آرام هم بزنید تا جایی که آرد در روغن باز شود. بعد شیر را به آن اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا سس غلیظ و مشابه فرنی شود. مدت زمانی که برای آماده سازی این سس نیاز دارید، حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه است.

روش دوم برای تهیه سس بشامل با روغن زیتون

در روش دیگری که برای تهیه سس بشامل می توانید دنبال کنید، به جز موادی که در روش قبلی استفاده کردیم، کره، نمک و فلفل و جوز هندی هم دارد. ابتدا تابه را روی حرارت بگذارید و آرد را داخل تابه تفت دهید. در تابه دیگری، کره را آب کنید و بعد از اینکه آرد، کمی تفت خورد و اصطلاحاً بوی خامی آن گرفته شد، کره را به آن اضافه کنید. کره و آرد را به ارامی با هم مخلوط کنید و حدود ۲ دقیقه ای تفت دهید.

مرحله بعدی اضافه کردن شیر است. برای اینکه این مخلوط گلوله نشود، شیر را کم کم اضافه کرده و به طور مداوم هم بزنید تا زمانی که به غلظت مورد نظر خود برسید. حالا نمک و فلفل و جوز هندی را هم به سس اضافه می کنیم و آن را از روی شعله برمیداریم.

توجه داشته باشید که حتی بعد از برداشتن تابه از روی حرارت، همچنان داغی تابه ممکن است سس را خراب کند. پس یا خیلی سریع محتویات داخل تابه را درون یک ظرف دیگر بریزید، یا تا خنک شدن سس، آن را هم بزنید. در نهایت سس را درون شیشه بریزید و نهایتاً تا یک هفته آن را استفاده کنید. از این سس می توانید برای لازانیا، انواع گراتین و سوپ استفاده کنید. امیدواریم که از این دستور آشپزی لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.