آموزش

آشنایی با فواید خوردن روغن زیتون ناشتا

خوردن-روغن-زیتون-ناشتا

روغن زیتون یکی از پرخاصیت ترین روغن های گیاهی شناخته شده در جهان به شمار می رود. این گیاه مدیترانه ای دارای دانه های ریز و خوشمزه اما مقوی است که با تحت فشار قرار دادن آن می توان روغنی ارگانیک و سالم به دست آورد. روغن زیتون فرابکر هم به صورت خوراکی و هم موضعی قابل مصرف است. همه افراد می توانند در وعده های روزانه خود از آن به طور منظم استفاده کنند. بررسی ها نشان داده است که بیشتر بیماری های پوستی، ناراحتی های قلبی – عروقی، دیابت، دمانس (زوال عقل)، آلزایمر، فشار خون بالا، مشکلات دستگاه گوارش، بیماری های چشمی، مسکن دردهای موضعی، افسردگی، اختلال های عصبی، پوکی استخوان، قند خون و انواع سرطان می توانند با مصرف روغن زیتون درمان شوند. در این مطلب سعی داریم با معرفی فواید خوردن روغن زیتون ناشتا به حفظ سلامتی بیشتر شما کمک کنیم. با زرگون همراه باشید.

۴ مورد از فواید خوردن روغن زیتون ناشتا

  • کاهش وزن

مصرف غذاهای آماده و چرب، انواع سس ها، عدم تحرک، زندگی شهری و … در افزایش وزن افراد تأثیر بسزایی دارد. چربی های شکمی جزء بیشترین موارد گزارش شده توسط افراد چاق است. کاهش وزن دومین مورد از فواید خوردن روغن زیتون ناشتا است. تا جایی که مصرف روزانه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر همراه با آب ولرم و یک قاشق چای خوری عسل و آب لیمو معجزه می کند. اگر نگران اشتهای زیاد به هنگام غذاخوردن هستید، با یک برنامه ریزی دقیق در طول هفته و مصرف روغن زیتون به مرحله چربی سوزی و احساس سیری خواهید رسید.

از طرفی بوی خوش روغن زیتون در افزایش سروتونین تأثیر قابل توجهی دارد. با بوییدن این روغن گیاهی پیام سیری به مغز ارسال می شود. خلق و خوی شما بهبود می یابد. در نتیجه میل به غذا خوردن در شما کاهش می یابد. اصلاً در این جور مواقع نگرانی را به دل خود راه ندهید. چراکه پلی فنل، ویتامین ها و کاروتینوئید موجود در روغن زیتون فرابکر به جذب املاح ضروری و مورد نیاز بدن کمک می کند. در نتیجه هیچ مشکلی در زمینه کمبود ویتامین و انرژی نخواهید داشت.

  • پاکسازی روده، کبد و صفرا

بیشتر افراد به دلیل نوع تغذیه با مشکلاتی از قبیل یبوست، درد معده، انسداد روده روبرو می شوند. این ناراحتی ها از سن کودکی تا بزرگسالی و پیری ادامه دارد. یکی از مهمترین فواید خوردن روغن زیتون ناشتا درمان بیماری های دستگاه گوارش است. چراکه روغن زیتون فرابکر سرشار از ویتامین های E ، K ، آنتی اکسیدان، اسیدهای چرب امگا ۳ و ۶ بوده که در بهبود کارآیی دستگاه گوارش مؤثر است.

با مصرف روغن زیتون ناشتا می توانید روده، معده، کبد و صفرای خود را پاکسازی کنید. اگر به دنبال روشن شدن پوست خود هستید. هر روز صبح این روغن گیاهی پرخاصیت را قبل از خوردن هر نوع غذایی میل نمایید. با اینکار، برای همیشه کبدی سالم و پاک خواهید داشت. روغن زیتون فرابکر همانند یک ملین خاصیت نرم کنندگی دارد. به نحوی که روده ها چرب شده و مواد اضافی از بدن به راحتی خارج می شود.

مصرف روغن زیتون ناشتا

در کنار مصرف این روغن گیاهی در غذا و سالاد، به هیچ عنوان از فواید خوردن روغن زیتون ناشتا غافل نشوید. چنانچه از سنگ های صفراوی رنج می برید، برای رهایی از قولنج های متأثر از ورم کلیه در انواع سالاد و خورشت ها حتماً از روغن زیتون استفاده کنید.

اگر کودک شما مبتلا به یبوست و خونریزی در مدفوع است، به شما پیشنهاد می کنیم هر روز یک قاشق چای خوری روغن زیتون را در وعده غذایی فرزندتان ترکیب کرده تا بدون هیچ دغدغه ای میل نماید. برای بزرگسالان مخصوصاً افراد سالمند، استفاده از این روش درمانی به آسانی امکان پذیر است. بدین صورت که این عزیزان می توانند هر روز قبل از خوردن وعده صبحانه یک قاشق آب لیموی تازه با روغن زیتون را باهم مخلوط کرده و با یک عدد خرما میل کنند. پس از دو هفته خوردن روغن زیتون ناشتا از نتایج مؤثر آن در درمان یبوست و دیگر ناراحتی های دستگاه گوارش شگفت زده خواهید شد. نکته آخر اینکه برای افرادی که در دفع مواد زائد با مشکل روبرو هستند مصرف هویج، کرفس، توت فرنگی، کلم بروکلی و حبوبات را همراه با روغن زیتون توصیه می کنیم.

  • شادابی و زیبایی پوست

همان طور که گفتیم روغن زیتون فواید بیشماری دارد. اما اگر بخواهید بیشتر در زمینه فواید خوردن روغن زیتون ناشتا بدانید باید بگوییم که مصرف روغن زیتون به صورت خوراکی در کنار غذاها و حتی قبل از وعده صبحانه به طراوت و شادابی پوست شما کمک می کند. املاح و ویتامین های موجود در روغن زیتون به ترمیم زخم ها و نیز بازسازی سلول های مرده پوست می پردازد.

در صورتی که طعم و بوی روغن زیتون کمی برایتان ناخوشایند است، از ترکیب آن با خوراکی های دیگر مثل عسل، آب لیمو، انجیر، آب پرتغال، خرما و … لذت ببرید. البته نمی توان تأثیر فوق العاده استفاده موضعی از این روغن طبیعی را در درمان جوش ها، سوختگی، کک ها، رفع چین و چروک صورت دست کم گرفت. امروزه بسیاری از شرکت های تولید کننده لوازم آرایشی در ترکیبات اصلی محصولات خود از روغن زیتون استفاده می کنند. از انواع ماسک صورت گرفته تا کرم های مرطوب کننده دست و پا که همگی به نوعی از این روغن طبیعی خاص بهره می برند.

  • هضم بهتر غذاها

از دیگر فواید خوردن روغن زیتون ناشتا می توان به هضم آسان غذاها اشاره کرد. متأسفانه برخی از خوراکی ها و مواد غذایی مصرفی ما بسیار چرب و سنگین هستند. در نتیجه جذب املاح و مواد به کندی صورت گرفته و حتی دفع آن را با مشکل روبرو می کند. روغن زیتون فرابکر نقش مسهل را در روده ها ایفا می کند. به نحوی که بر حرکات روده تأثیر مستقیم گذاشته و هضم فعال و راحت را برای فرد به دنبال دارد. با مصرف روزانه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به صورت ناشتا از فاسد شدن غذاهای مانده در روده و معده خلاص خواهید شد. همچنین خواص مفید مواد غذایی که در وعده های مختلف میل می کنید به راحتی جذب بدنتان شده و اضافه های آن بدون ناراحتی و درد از مقعد خارج می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.