آشپزی, سالادها

سالاد رازیانه با روغن زیتون چگونه تهیه می شود؟

سالاد رازیانه با روغن زیتون

رازیانه یک گیاه پرخاصیت است که در نواحی جنوب غربی آسیا و جنوب اروپا رشد می‌کند. این سبزی، از گروه کرفس‌سانان بوده و سرشار از کالری، پروتئین، چربی بدون کلسترول، کربوهیدرات و فیبر می‌باشد. یکی از بهترین میان وعده‌های مقوی را می‌توانید در ترکیب سالاد رازیانه با روغن زیتون تجربه کنید. با ادامه مطلب همراه زرگون باشید تا با طرز تهیه این سالاد لذیذ آشنا شوید.

مواد لازم برای دو نفر

  • رازیانه           ۲ عدد
  • روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
  • پرتقال         یک عدد متوسط
  • سبزی ریحان یا شاهی به مقدار دلخواه
  • نمک      نصف قاشق چای خوری
  • لیمو ترش تازه یک عدد
  • فلفل به میزان مورد نیاز
  • تربچه ۴ عدد کوچک
  • سیب سبز یک عدد

طرز تهیه سالاد رازیانه با روغن زیتون

ابتدا پیاز رازیانه را به قسمت‌های ریز تقسیم کرده و درون ظرف بریزید. البته برگ‌های آن را می‌توان برای تزیین از قبل جدا کرد. پوست پرتقال را با چاقو برش بزنید. سپس قسمت سفید آن را بریده و محتویات داخلی را به صورت حلقه حلقه درآورید. در مرحله بعد، تربچه های کوچک و سیب سبز را به صورت نازک و نگینی ریز کنید.

تمامی مواد قبلی را در یک کاسه بزرگ ریخته و آب لیمو ترش به آن اضافه شود. نمک و فلفل را با روغن زیتون ترکیب کرده، به وسیله یک قاشق بزرگ محتویات سالاد را هم بزنید. مواد این نوع سالادها را می توانید با توجه به ذائقه خود تغییر دهید. در پایان، سبزی ریحان و شاهی را به عنوان تزیین بر روی سالاد رازیانه با روغن زیتون بچینید. نوش جان!

خواص درمانی رازیانه و روغن زیتون

به طور کلی سبزیجات و روغن‌های گیاهی برای سلامت بدن انسان و تقویت سیستم ایمنی بسیار مفید هستند. پزشکان طب سنتی، گیاه رازیانه را برای درمان اختلالات قاعدگی در زنان، سوء هاضمه، نفخ و دل درد، سندرم و عفونت روده، آسم و سرفه، التهابات دستگاه گوارش و … تجویز می کنند. البته مصرف این گیاه در طول دوره حاملگی برای بانوان توصیه نمی‌شود. رازیانه باعث افزایش اشتها و شیردهی در مادران، کاهش مشکلات بلغم و صفرا و تا حد زیادی جوان شدن پوست می‌شود.

بنابراین آماده سازی سالاد رازیانه با روغن زیتون یک ترکیب پرانرژی و سالم به شمار می‌رود. روغن زیتون سرشار از انواع ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان، اسیدهای چرب تک غیر اشباع، املاح معدنی و … است. روغن زیتون فرابکر، بکر، لامپانت، تصفیه شده، روغن تفاله زیتون جزء پنج گروه اصلی این روغن پرخاصیت محسوب می‌شوند.

از این روغن طبیعی برای درمان بیماری های مختلف، پخت و پز یا سرخ کردن مواد غذایی، تهیه انواع سالاد و پاستا، صنایع بهداشتی و آرایشی به صورت خوراکی و موضعی استفاده می شود. بسیاری از ناراحتی های دستگاه گوارش، بیماری های قلبی – عروقی، پوکی استخوان، آلزایمر، فشار خون، دیابت، انواع سرطان، خشکی پوست دست و صورت، ریزش و شکنندگی مو، شوره سر، سوختگی، سرماخوردگی، افزایش یا کاهش وزن بیش از اندازه، دردهای عضلانی و … با مصرف روغن زیتون تحت نظر پزشک متخصص بهبود می یابند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.