آموزش

آیا روغن زیتون برای ریزش مو خوب است؟

روغن زیتون برای ریزش مو

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که افراد در سنین مختلف با آن روبرو می‌شوند. این ناراحتی به دلایل گوناگونی اتفاق می‌افتد. برخی از آن‌ها قابل درمان بوده و در بقیه موارد هنوز راه مؤثری برای بهبود یافت نشده است. روش‌های درمانی گیاهی و شیمیایی فراوانی به صورت خوراکی و موضعی برای ریزش مو وجود دارد. روغن‌های گیاهی در بهبود و درمان بیماری‌های افراد بسیار مؤثرند. در این میان، می‌توان به فواید روغن زیتون برای ریزش مو اشاره کرد.

این روغن طبیعی از میوه‌های درخت زیتون به دست می‌آید. روغن زیتون به خاطر داشتن ویتامین‌ها و املاح معدنی موردنیاز بدن انسان باعث شده که در بین مردم جهان از محبوبیت زیادی برخوردار شود. با ادامه مطلب همراه زرگون باشید تا بیماری ریزش مو در شما و دیگر عزیزان‌تان درمان شود.

به طور طبیعی هر فرد در شبانه روز بین ۵۰ تا ۱۰۰ تار موی سر خود را از دست می‌دهد. البته در صورت نبود مشکل در بدن، تمام موهای ریخته شده به مرور زمان جایگزین می‌شوند. زمانی که در چرخه تولید و ریزش مو عدم تعادل به وجود بیاید. تبدیل به مشکل جدی خواهد شد. در این مواقع، مراجعه به متخصص پوست و مو یا طب سنتی ضرروی است.

۲۵ عامل مؤثر در ریزش مو

به طور یقین مشاهده حجم زیادی از تارهای مو بر روی شانه‌ها، برس، لباس، کف اتاق یا حمام برای هر کدام از ما ناراحت‌کننده است. عوامل مختلفی باعث ریزش یا شکنندگی مو می‌شوند که عبارتند از :

  • آسیب‌های جسمی مثل بیماری شدید یا تصادف رانندگی
  • بارداری
  • تغییرات هورمونی
  • استفاده بیش از اندازه ویتامین A
  • کمبود پروتئین
  • طاسی ژنتیکی
  • کم خونی به خاطر فقر آهن
  • کمبود ویتامین B
  • مشکلات تیروئید
  • کاهش شدید وزن
  • بیماری لوپوس
  • شیمی درمانی
  • سندرم تخمدان پلی کیستیک
  • مصرف برخی از داروهای شیمیایی
  • استفاده نادرست از لوازم بهداشتی – آرایشی مانند رنگ مو، ژل، واکس مو و …
  • وسواس کندن موها یا اختلال تریکوتیلومانیا
  • بالا رفتن سن افراد
  • سوء مصرف استروئیدهای آنابولیک (ماده‌ای برای حجیم کردن عضلات در ورزشکاران و بدن‌سازان)
  • کم آبی بدن
  • استرس، افسردگی و اضطراب
  • استعمال دخانیات
  • مصرف الکل و نوشیدنی های مضر
  • شستشوی نامناسب
  • آلودگی شیمیایی، گرد و خاک
  • عدم شناخت صحیح از جنس مو

تاثیر روغن زیتون برای ریزش مو

به محض جست و جو در اینترنت شما با لیست بالایی از فواید مصرف روغن زیتون روبرو خواهید شد. یکی از میوه‌های اعجاب انگیز موجود در طبیعت، که استفاده داخلی به شکل خوراکی و خارجی آن قادر است بیش از صد نوع اختلال و بیماری را بهبود بخشد. با نگاهی کوتاه متوجه می‌شوید که از بهبود خشکی پوست و ترک‌های ایجاد شده بر روی آن گرفته تا رشد و ضخامت مو، همگی را در بر می‌گیرد. فواید و درمان‌های خوراکی آن هم بر هیچ کس پوشیده نیست.

همانطور که می‌دانید همیشه پیشگیری راحت‌تر، کم هزینه‌تر و سریع‌تر از درمان است. برای همین شما با مصرف روزانه و هفتگی روغن زیتون به سراغ داروی گیاهی و طبیعی آمده‌اید که می‌تواند سلامت و شادابی را مهمان بدنتان کند. داشتن مویی نرم، براق، بدون مو خوره، شفاف، سالم و بدون آسیب از هدایای کوچک این دانه و روغن بی‌نظیر است. شما تنها با پرداخت هزینه بسیار ناچیز در مقابل قیمت داروهای شیمیایی موجود در بازار با خرید یک شیشه از روغن زیتون‌های بکر و فرابکر اورگانیک و با کیفیت می‌توانید به هزاران فایده آن دست پیدا کنید.

نکته: یادتان باشد درست است که ما از درمان خانگی و استفاده روزانه صحبت می‌کنیم، اما استفاده از هر چیزی نیاز به نظر کارشناسی و تخصصی دارد. بنابراین برای استفاده از این ماده پرفایده بهتر است به متخصصین فن مراجعه کرده و نحوه صحیح استفاده از آن را یاد بگیرید. با این کار، شما حرکت اصولی انجام می‌دهید که می‌تواند بهره‌مندی از مصرف روغن زیتون را برایتان چندین برابر کند.

روغن زیتون سرشار از انواع ویتامین A، D، E، K، آنتی اکسیدان، اسیدهای چرب تک غیر اشباع و دیگر مواد مورد نیاز بدن است. روغنی خالص و بدون عوارض که برای درمان بسیاری از بیماری‌های قلبی – عروقی، ناراحتی‌های پوست و مو، افسردگی، آلزایمر، فشار خون، کم خونی، دیابت، پوکی استخوان، دردهای عضلانی، انواع سرطان و … مصرف می‌شود.

روغن زیتون برای ریزش مو و شوره سر انتخاب بسیار مناسبی است. مصرف روغن زیتون بایستی با مشورت پزشک انجام پذیرد. بیماران برای درمان مشکلات پوست و مو از روغن زیتون به صورت موضعی استفاده می‌کنند. همان طور که گفتیم این روغن گیاهی حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان بوده که باعث تقویت هرچه بیشتر موی افراد می‌شود.

نحوه استفاده از روغن زیتون برای ریزش مو

تهیه خمیر با روغن زیتون یک روش ساده برای درمان ریزش مو است. ظرفی بزرگ را انتخاب کنید. سپس کمی عسل با دو قاشق غذاخوری عسل در آن با یکدیگر مخلوط شود. در مرحله بعد یک قاشق چای خوری پودر دارچین را با مواد قبلی کاملاً هم بزنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که ترکیبات فوق به یک خمیر قابل استفاده بر روی موها تبدیل شود. در هر نوبت به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه خمیر را به صورت موضعی بر روی موهایتان بمالید. تا یک هفته این روش درمانی را با روغن زیتون برای ریزش مو انجام دهید. بعد از گذشت ۶۰ روز از ریزش یا شکنندگی موها خلاص می‌شوید.

خواص روغن زیتون برای مو

روغن زیتون علاوه بر کنترل ریزش مو، به رشد و تقویت آن کمک فراوانی می‌کند. اگر با مشکل کم پشتی موها روبرو شده‌اید، ماساژ هفتگی موی سر با این روغن گیاهی معجزه خواهد کرد. مواد مغذی موجود در روغن زیتون برای پوست و مو بسیار مفید هستند. تمامی منافذ کف سر با ماساژ دادن روغن زیتون باز شده و به عمق فولیکول ها نفوذ می‌کند.

شما می‌توانید برای رساندن ریز مغذی‌ها به پوست سرتان با روغن زیتون و زرده تخم مرغ یک ماسک خانگی درست کنید. ابتدا دو قاشق غذاخوری از روغن زیتون را گرم کرده و همراه ۲ عدد زرده تخم مرغ درون یک ظرف بزرگ هم بزنید. سپس محلول فوق را به مدت ده دقیقه روی پوست سر خود بمالید. یادتان باشد این کار را به آرامی انجام دهید. بعد از گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه کف سرتان را با شامپو و آب سرد شسته تا مواد ماسک پاک شود. مطمئن باشید که با رشد چشمگیر موهایتان مواجه خواهید شد.

شوره سر یکی از معضلاتی است که تمامی افراد چه خانم یا آقا با آن درگیر بوده‌اند. زمانی که پوست سر با کاهش رطوبت مواجه است، به مرور پوست خشک شده و در معرض شوره سر قرار می‌گیرد. این ناراحتی با جدا شدن قسمت‌های ضعیف و ملتهب سطح پوست یا خارش همراه است.

در این مواقع، به طور یقین دانه‌های سفید و ریز را بر روی لباس‌هایتان مشاهده کرده‌اید. خیلی از ما با دیدن این صحنه ناراحت و کلافه می‌شویم. اما اصلاً نگران نباشید. چراکه با روغن زیتون این مشکل به راحتی حل خواهد شد. مقداری از روغن زیتون را در ظرفی روی حرارت ملایم گاز گرم کنید. سپس آن را با کف دست روی سرتان ماساژ دهید. البته برای تأثیر بیشتر روغن زیتون، یک حوله گرم را به مدت ۵۰ دقیقه بعد از ماساژ دادن دور سر خود بپیچید. این روش را به مدت ۲ تا سه بار در هفته انجام دهید. در مدتی کوتاه به این نتیجه می‌رسید که نه تنها روغن زیتون برای ریزش مو بلکه در درمان شوره سر نیز بسیار مؤثر است.

به غیر از مورد ذکر شده در بالا می‌توانیم به درمان‌های زیر هم در رابطه با موی سر اشاره کنیم:

  • رفع کامل شوره سر
  • از بین بردن خشکی پوست سر و رفع خارش
  •  گرفتن وز مو و جلوگیری از شکنندگی تارهای موی سر
  • کمک به رشد بیشتر و سریعتر موها و همچنین افزایش میزان ضخامت تارها

برای بهره‌مندی از خواص و فواید روغن زیتون برای پوست و موی سر باید از چه نوع روغن زیتون استفاده کرد؟

اگر به سراغ درمان با استفاده از روغن زیتون آمده‌اید حتماً باید حداقل هفته‌ای یکبار در برخی از موارد مثل خشکی ساقه‌ها و موخوره وهفته ای دو یا سه نوبت برای شوره سر و خشکی پوست سر، از این روغن استفاده نمایید.

برای مو استفاده از روغن زیتون‌های مخصوص ماساژ غیر خوراکی کفایت می‌کند. حتی برای حصول نتیجه بهتر می‌توانید از ترکیب این روغن با روغن‌های گیاهی دیگر مثل کرچک یا بادام تلخ و سیاه دانه استفاده نمایید. حتماً مالش فرق سر و ساقه و نوک مو‌ها کمتر از 10 دقیقه نباشد تا به خوبی جذب شود.

طبیعتاً هر چه حجم موهایتان بیشتر و اندازه آن بلندتر باشد روغن بیشتری مورد استفاده است. از 2 تا 5 قاشق غذاخوری روغن زیتون برای این امر می‌توان استفاده کرد.

بهتر است روغن زیتون را به شکل من غیر مستقیم گرم کنید. برای این کار می‌توانید میزان مورد نظر را در کاسه‌ای ریخته و روی بخار آب گرم برای دقایقی قرار دهید. انگشتتان را داخل روغن کنید، همین که دمای آن کمی بیشتر شود و رو به گرمی برود کافی است. مقداری از محلول را کف دست بمالید و کل ساقه‌ها را از بالا تا پایین به روغن آغشته کنید. سپس مو‌ها را به خوبی برای حدود 10 دقیقه ماساژ دهید تا روغن جذب موهایتان شود. می‌توانید سرتان را با کلاه پلاستیکی یا با یک پلاستیک بپوشانید تا موها گرم‌تر شوند و کار جذب بهتر انجام گیرد. حداقل زمانی که روغن باید روی موهای شما باقی بماند یک ساعت است. اگر می‌توانید شب را به همان شکل بخوابید و بگذارید یک شب تا صبح روغن روی سرتان باقی بماند. این کار باعث می‌شود نتیجه بهتری بدست بیاید. روغن باید به عمق کوتیکول‌های موهای شما به خوبی نفوذ کند تا کار ترمیم و بهبودی سلامت مو حاصل شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.