آموزش

با خواص روغن در ناف آشنا شوید

خواص روغن در ناف

همه ما با چند نوع درمان سنتی و گیاهی آشنایی داریم. این درمان‌ها از زمان‌های دور به صورت تجربی کشف شده‌اند و کم‌کم به نسل‌های بعد انتقال پیدا کرده‌اند. کمتر کسی است که با خواص جوشانده‌ها و دمنوش‌ها آشنایی نداشته باشد. اما آیا در مورد خواص روغن در ناف چیزی شنیده‌اید؟ اگر شما هم با خواندن این جمله تعجب کردید، بهتر است تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. در این مطلب قصد داریم در مورد خواص روغن در ناف صحبت کنیم.

چکاندن روغن زیتون در ناف چه فوایدی دارد؟

همانطور که می‌دانید، روغن زیتون فواید زیادی برای سلامتی دارد. مصرف خوراکی روغن زیتون به خصوص روغن زیتون فرابکر، می‌تواند روی عملکرد بخش‌های مختلف بدن تاثیر مثبت داشته باشد. درمان یبوست، کاهش کلسترول بد خون و کاهش احتمال ابتلا به سرطان، تنها چند مورد از خواص مصرف خوراکی روغن زیتون هستند. با این وجود، خواص روغن زیتون فقط محدود به استفاده خوراکی نیست. چکاندن روغن زیتون در ناف نیز یکی از روش‌هایی است که شما را از فواید زیادی بهره‌مند می‌کند. در ادامه چند نمونه از خواص روغن در ناف را با هم مرور می‌کنیم تا بتوانید از آن استفاده کنید.

تقویت بینایی

یکی از خواص روغن در ناف، تقویت حس بینایی است. سیاهرگ‌های چشم و ناف با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند؛ برای همین چکاندن روغن زیتون در ناف می‌تواند باعث جذب ویتامین A و تقویت چشم شود.

کاهش دردهای قاعدگی

اگر از قاعدگی‌های دردناک رنج می‌برید، استفاده از روغن زیتون در ناف را فراموش نکنید. چکاندن چند قطره روغن زیتون در ناف و ماساژ دادن آن، می‌تواند کمک بزرگی به تسکین دردهای قاعدگی و گرفتگی عضلات شکم بکند.

تقویت سیستم جنسی

یکی دیگر از خواص روغن در ناف، افزایش قوای جنسی است. روغن زیتون در ناف باعث از بین رفتن سردی سیستم جنسی و سستی بدن می‌شود. این ویژگی، هم لذت و تمایل جنسی را افزایش می‌دهد و هم قدرت باروری را زیاد می‌کند. مصرف روغن زیتون در ناف برای قوای جنسی، هم برای آقایان و هم برای بانوان مفید است.

خواص روغن در ناف

 

افزایش شادابی پوست و مو

ویژگی دیگر در این لیست، کمک به افزایش شادابی پوست و مو است. کافی است به مدت دو هفته این کار را انجام دهید تا پوست بدنتان نه تنها در قسمت شکم، بلکه در تمام قسمت‌های بدن شاداب‌تر و شفاف‌تر شود. جلوگیری از خشکی پوست نیز یکی دیگر از خواص روغن در ناف است. موها نیز از این خاصیت بی‌بهره نمی‌مانند و نرم‌تر و درخشان‌تر می‌شوند.

کمک به درمان یبوست

یکی دیگر از خواص روغن در ناف، کمک به بهبود مشکلات گوارشی از جمله یبوست است. چکاندن چند قطره روغن زیتون در ناف باعث بهبود عملکرد روده‌ها و آسان شدن عمل دفع می‌شود. این روش هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان قابل استفاده است؛ بنابراین یکی از بهترین روش های درمان یبوست محسوب می‌شود.

 

چند نکته در مورد خواص روغن در ناف

  • استفاده از روغن‌های گیاهی مختلف در ناف امکان‌پذیر است؛ با این حال خواص روغن زیتون در ناف از همه آن‌ها بیشتر است.
  • پیش از استفاده از روغن زیتون در ناف، ابتدا داخل ناف را با یک گوش‌پاک‌کن مرطوب با احتیاط پاک کنید. تمیز کردن ناف نه‌تنها هنگام چکاندن روغن، بلکه در تمام اوقات می‌تواند از عفونی شدن آن جلوگیری کند.
  • سعی کنید از روغن زیتون فرابکر برای چرب کردن ناف خود استفاده کنید. در این صورت خواص روغن در ناف بیشتر شده و نتیجه مورد نظرتان زودتر حاصل خواهد شد.
  • هنگام استفاده از روغن زیتون، از مواد دیگر چه شیمیایی و چه گیاهی استفاده نکنید.

نکات تکمیلی

ناف در واقع نوعی زخم بسته محسوب می‌شود که در تمامی پستانداران وجود دارد. محلی که از آن منطقه ارتباط بین جنین و مادر در تمام دوران بارداری برقرار است و رگ حیات جنین به حساب می‌آید. به وقت زایمان، بند ناف توسط پزشک بریده می‌شود تا بتوان نوزاد را از بدن مادر جدا کرد. بعد از گذشت مدتی بند ناف خشک می‌شود و تکه خشک شده از محل قرارگیری روی شکم کودک جدا شده و اصطلاحاً می‌افتد. این محل برش به صورت یک زخم التیام یافته بسته تا همیشه در این نقطه باقی می‌ماند و ترمیم نمی‌شود و از بین نمی‌رود. بسته به نوع پوست شکل برش گاه به شکل خارجی و گاه متمایل به سمت داخل است.

ناف دارای لایه عضله بسیار نازکی بین پوست بدن و عصب واگ است. به همین دلیل وقتی شما این منطقه را ماساژ می‌دهید و به عبارتی می‌مالید به فعال شدن عصب واگ و تحریک آن کمک می‌کنید. این کار حتی می‌تواند در نهایت منجر به ترشح دوپامین شده و حالت خوشایند و رضایت بخشی در مغز افراد تولید کند.

در این منطقه یعنی ناف در حدود 72000 عصب وجود دارد که باعث می‌شود به عنوان نقطه کانونی در بدن شناخته شود. به همین دلیل مراقبت از این ناحیه از اهمیت فراوانی برخوردار است و باید در حفظ بهداشت و سلامت آن کوشا بود. این دقیقا همان دلیلی است که باعث می‌شود در طب سنتی یا گیاهی روی این منطقه مانور فراوانی دهند. برای رفع مشکلات و مسایل داخلی و خارجی بدن از ناف استفاده‌های فراوانی می‌شود. نکته مهم دیگر این است که این منطقه از بدن حساس بوده و حدودا 2368 نوع از انواع مختلف میکروب‌ها در آن جا زندگی می‌کنند. میکروب‌هایی که در ایجاد بیماری و به خطر انداختن سلامت فرد نقش مهمی دارند.

اعصاب موجود در این منقطه می‌تواند عصب‌های نقاط مختلفی چون بینایی، سیستم عصبی مرکزی و روده‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. به نوعی کماکان محل تغذیه به حساب می‌آید و شما می‌تونید از طریق ماساژ، ماده دلخواهتان را به بدن برسانید و باعث جذب بالای آن شوید. به بسیاری از کانال‌های بدن و مسیرهای منتهی به معده و روده وصل است و می‌تواند پل ارتباطی برای اعمال برخی درمان‌ها من‌جمله درمان‌های پوستی باشد.

تمیز نگاه داشتن ناف از ضروریات است

این منطقه از بدن قابلیت جذب میکروب و باکتری‌های فراوانی را دارد. اگر مرطوب بماند محل خوبی برای رشد قارچ‌ها خواهد بود. بنابراین یکی از واجبات مراقبت مناسب از ناف برای اطمینان از تمیزی و حفظ بهداشت آن است. روش نظافت ناف بسیار ساده است اما نکته در تکرار مداوم و رسیدگی همیشگی به این منقطه است.

روش کار به این صورت است که شما می‌توانید با آب و استفاده از صابون آن را بشویید تا اگر آلودگی در این منطقه جمع شده است، خارج شود. تنها نکته کلیدی در این شستشو، پرهیز از مالش‌های محکم است. کار باید در یک جهت به شکل دورانی و به آرامی و برای دقایقی چند انجام شود.

راه دیگر تمیز کردن ناف استفاده از محلول آب و نمک است. بعضی افراد به دلیل خشک شدن پوست، از صابون استفاده نمی‌کنند. شما می‌توانید یک قاشق سرخالی چایخوری نمک خوراکی را در یک فنجان آب گرم به خوبی حل کنید. سپس به آرامی با استفاده از این محلول شروع به ماساژ ناف نمایید و تمامی آلودگی‌ها و میکروب‌ها را از این منطقه پاک کنید. نیاز نیست این کار خیلی طول بکشد و تنها چند ثانیه کفایت می‌کند و بعد از آن با مقداری آب معمولی مجدد ناف را بشویید و خشک کنید.

اگر به هر دلیلی در این منطقه سوراخ یا حفره ای وجود دارد تا زمان بسته شدن با محلول‌های ضد عفونی فقط به شکل کمپرس تمیز شود. این کار کمک می‌کند در صورت وجود هرگونه ترشح یا هرجور پوسته، محل به خوبی تمیز شده و آلودگی ناف را تهدید نکند.

کلام پایانی

از آن جا که این منطقه نوعی دروازه ورودی به حساب می‌آید و به راحتی می‌تواند محل مرطوب و مناسب برای رشد باکتری‌هال و انوع قارچ‌ها شود، بهتر است از زدن کرم‌ها و لوسیون‌های مختلف در این منطقه خودداری کنید. تنها برای استفاده از روغن‌های گیاهی مرغوب مناسب است و بهتر است از مالیدن روغن‌های متفرقه جدا پرهیز کنید. پس بسیار مهم است که حتی برای ماساژ هم به سراغ فروشگاه‌ها و برند‌های معتبر فروش روغن زیتون بروید تا هم درمان مناسب را داشته باشید هم از حفظ سلامت خود مطمئن گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.