آموزش

تأثیر استفاده از روغن زیتون برای رفع چروک صورت

روغن زیتون برای رفع چروک صورت

روغن زیتون فرابکر علاوه بر مصرف خوراکی برای استفاده موضعی نیز کاربرد فراوان دارد. این روغن طبیعی سرشار از ویتامین های E، D، A، K و آنتی اکسیدان است. دلیل آن هم وجود اسکوآلن در روغن زیتون بوده که برای پوست بسیار مفید می باشد. مطالعات نشان داده خاصیت آنتی باکتریال روغن زیتون برای چروک صورت به نحو چشمگیری تأثیرگذار است و باعث نرمی و رفع جوش های آن می شود.

روغن زیتون برای رفع چروک صورت

تجربه ثابت کرده که استفاده از روغن های گیاهی برای پوست و مو به عنوان یکی از بهترین و قابل اعتمادترین روش‌های درمان محسوب می شود. یکی از مراحل پیری انسان، چروک شدن پوست بدن بویژه در نواحی مختلف صورت مثل پیشانی، دور چشم ها و اطراف لب است. بدین شکل که کلاژن و الاستین پوست به مرور زمان رو به تحلیل می روند. عوامل گوناگونی از جمله محیط های خشک و خشن، مصرف داروهای خاص، استرس و اضطراب زیاد، تماس مستقیم نور خورشید، استعداد ژنتیکی و از دست دادن ویتامین E در چین و چروک پوست نقش مهمی دارند. اثر فوق العاده روغن زیتون برای چروک صورت به طور مستقیم یا عصاره آن را در محصولات بهداشتی مثل صابون، کرم و ماسک می توانید به وضوح مشاهده کنید.

چروک پیشانی

یکی از قسمتهای پر از خطوط صورت در قسمت پیشانی دیده می شود. این چروک ها به دلایلی از قبیل اخم کردن زیاد، افزایش سن، رژیم غذایی نامناسب، کم آبی، خستگی، کمبود خواب و … بوجود می آید. با دیدن خود در آینه ممکن است نگران این موضوع شوید که چین و چروک ها برای همیشه ماندگار بمانند. برای درمان این عارضه پوستی راه های درمانی زیادی از جمله بوتاکس، بازسازی با لیزر و ماساژ با روغن های طبیعی وجود دارد. در این مطلب سعی داریم موثرترین شیوه درمانی یعنی استفاده موضعی از روغن زیتون برای چروک صورت را به شما پیشنهاد کنیم.

خطوط پیشانی بیشتر از بقیه قسمت‌ها در صورت قابل رویت است. باید بگوییم که ماساژ دادن این ناحیه به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در روز با روغن زیتون فرابکر برایتان راهکار بسیار مفیدی خواهد بود. کافی است مایع روغن زیتون را کمی گرم کرده و بر روی پیشانی خود به آرامی ماساژ دهید. دقت کنید که حرکات دستتان سریع نبوده و از سمت پایین به بالا، با فاصله از مرکز صورت انجام شود. مطمئن باشید بعد از ۲ الی ۳ هفته پیشانی نرم و یکدست را تجربه می کنید.

در این روش، ماساژ روغن زیتون باعث تحریک تولید کلاژن، گردش خون به سمت بافت های صورت، از بین رفتن سلول های مرده، تسکین عضلات و تقویت تناژ پوست می گردد. طراوت و تازگی از دیگر نتایج عالی ماساژ روغن زیتون برای چروک صورت به شمار می رود. روغن زیتون فرابکر حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان مثل ویتامین E و A است که رادیکال های آزاد مخرب کننده پوست را از بین می برد.

چین و چروک دور چشم

اکثر ما با مشکلاتی مثل سیاهی دور چشم، پف کردن و چین و چروک اطراف چشم روبرو هستیم. از جمله مؤثرترین درمان‌های طبیعی شناخته شده استفاده از روغن زیتون برای چروک صورت و نواحی مختلف آن است. از آنجایی که چشم ها تأثیر زیادی در زیبایی چهره افراد دارند در این مطلب بیشتر درباره خواص فوق العاده روغن زیتون فرابکر در درمان خطوط بوجود آمده در دور چشم ها صحبت خواهیم کرد. پوست دور چشم از بقیه قسمت های صورت نازک تر و حساس تر است. بنابراین سیاهی، پف کردن و چروک دور آن بیشتر دیده می شود. شاید استفاده از کرم ها و صابون های شیمیایی در ابتدا بسیار عالی به نظر برسند اما در طولانی مدت عوارض جبران ناپذیری خواهند داشت.

یکی از دلایل چروک شدن پوست دور چشم عدم مراقبت کافی و صحیح از آن است. این نواحی باید به طور مرتب مرطوب باشند تا کمتر دچار چین و چروک شوند. روغن زیتون فرابکر یکی از بهترین روغن های طبیعی برای افزایش رطوبت پوست دور چشم می باشد. به این نکته توجه داشته باشید که پوست صورت در برابر آلودگی هوا، نور خورشید، استرس، عوامل ژنتیکی بسیار حساس است. به مرور زمان رادیکال های آزاد باعث می شوند که اکسیژن سلول های سالم پوست از بین رفته و در نهایت خشک و خشن شود.

روغن زیتون فرابکر با خاصیت مرطوب کنندگی خود باعث نرمی و لطافت پوست دور چشم و از بین رفتن پف و سیاهی آن خواهد شد. بهتر است شب ها قبل از خواب از روغن زیتون برای چروک صورت بویژه نواحی دور چشم با دستمالی نرم استفاده کنید. فقط یادتان باشد که صبح روز بعد صورت خود را با آب ولرم به طور کامل بشویید.

ترک خوردن پوست لب و اطراف آن

بیشتر ما در فصل پاییز و زمستان با مشکل پوسته پوسته شدن لب و نواحی دور آن مواجه می شویم. این ناراحتی پوستی به دلایلی از قبیل سرما، کم آبی، آلرژی، هوای خشک و سوزناک، نفس کشیدن از راه دهان، سوء تعذیه، عفونت باکتریایی، کمبود ویتامین B، استفاده از محصولات آرایشی غیراستاندارد و درنهایت مصرف داروهایی خاص مثل داروهای آکنه صورت می گیرد. از طرفی به مرور زمان با حالاتی مثل خنده در اطراف لب خطوطی برجسته بوجود می آورد.

روشهای درمانی مختلفی برای از بین بردن ترک لب و چروک های پوستی نزدیک به آن توصیه می شود.

  • روغن زیتون فرابکر: این روغن طبیعی به دلیل سرشار بودن از آنتی اکسیدان و خاصیت ضد التهابی برای رفع ترک های لب بسیار مؤثر است. روزانه ۲ تا ۳ بار از روغن زیتون برای چروک پوست لب و اطراف آن استفاده کنید. پنبه ای را آغشته به روغن زیتون فرابکر کرده و به آرامی روی لب‌هایتان ماساژ دهید.
  • چای کیسه ای: برای داشتن لب های نرم می توانید به مدت ۳۰ ثانیه چای کیسه ای نم دار را روی لب‌ها بگذارید. آنتی اکسیدان موجود در چای باعث ترمیم سلولهای آسیب دیده پوست شما شده و به تجدید آن ها کمک فراوانی می کند. این روش را ۳ الی ۵ مرتبه در هفته تکرار کنید.
  • استعمال پماد موضعی: یکی از روشهای درمان پوسته پوسته شدن لب مصرف موضعی پماد ویتامین A است. شما می توانید به طور مستقیم در هر روز کمی پماد را بر روی لب بمالید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.