آشپزی, غذاها

دستور پخت مجدره با روغن زیتون؛ یک غذای مقوی و اصیل

دستور پخت مجدره با روغن زیتون

مجدره یکی از غذاهای محبوب کشورهای عربی است. این غذا که پایه اصلی آن عدس است، از پروتئین و فیبر خوبی برخوردار است. اگر بتوانید برای سرخ کردن بخش های مورد نیاز این غذا، از روغن زیتون فرابکر استفاده کنید، یک انتخاب بسیار خوب برای انواع رژیم های غذایی خواهد بود. با زرگون همراه باشید تا دستور پخت مجدره با روغن زیتون را با هم ببینیم.

مواد لازم برای تهیه مجدره با روغن زیتون

مقادیری که در ادامه می گوییم، برای یک وعده غذای ۵-۶ نفره مناسب است. این غذا به صورت تازه طعم و بافت بسیار بهتری دارد. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم به اندازه یک وعده غذایی از آن را تهیه کنید و نه بیشتر.

  • نیم کیلو عدس (می توانید از دو نوع عدس ریز و عدس درشت به صورت درهم استفاده کنید تا غذا شکل جالب تری به خود بگیرد)
  • یک لیوان برنج سفید (می توانید از برنج قهوه ای هم استفاده کنید به خاطر خاصیتی که دارد، اما برنج سفید در ترکیب رنگ قهوه ای عدس، ظاهر زیباتری از این غذا می سازد)
  • ۳ عدد پیاز نسبتاً بزرگ (ترجیحاً پیاز سفید که طعم تندتر و بهتری به غذا می دهد)
  • یک حبه سیر خام
  • ادویه ( نمک و فلفل) به اندازه کافی
  • روغن زیتون فرابکر به میزان لازم

مراحل تهیه مجدره عربی

قبل از شروع کار، عدس ها را به مدت ۱ ساعت در آب خیس کنید. در همین فاصله برنج را به صورت جداگانه بپزید. پیازها را پوست کرده و خرد کنید. سپس روغن زیتون را در تابه بریزید و صبر کنید تا کمی گرم شود. پیازها را تفت دهید و سیر را رنده کنید و به آن اضافه نمایید. بعد از سرخ شدن این مخلوط، نمک و فلفل را هم در آن بریزید و از روی شعله بردارید.

عدس را هم از آب بکشید و در یک قابلمه و با مقداری آب بپزید. بعد از پختن برنج و عدس، هر دو را مخلوط و چرخ کنید. این مخلوط به عنوان اصل غذا و مخلوط پیاز داغ و سیرداغ هم به عنوان تاپینگ غذا استفاده می شود. می توانید برای زیباتر شدن ظاهر غذا، در حین سرو، با چند برگ نعناع آن را تزئین نمایید.

این غذا را هم می شود با نان و ماست میل کرد و هم به عنوان خورشت ماکارانی. اگر بتوانید کارها را همزمان انجام دهید، کل فرآیند تهیه این غذا بیشتر از یک ساعت نخواهد شد. مجدرّه معمولاً به عنوان ناهار و شام سرو می شود و سرو سرد آن چندان رایج نیست.

برای تهیه روغن زیتون فرابکر زرگون می توانید روی تصویر کلیک کنید

طعم روغن زیتون می تواند تأثیر بسیار خوبی در این غذا ایجاد کند. اگر قصد خرید روغن زیتون فرابکر را دارید اما نیاز به کمک احساس می کنید، می توانید از همکاران ما در زرگون سوالات خود را بپرسید. انواع روغن زیتون بکر و فرابکر را می توان برای تهیه این غذا استفاده کرد. اما روغن زیتون فرابکر خواص بیشتری دارد و در پخت و پز، تهیه انواع سالاد و سرخ کردنی ها استفاده می شود. امیدوارم که از این دستور تهیه لذت برده باشید. سپاس از همراهی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.