آشپزی, غذاها

آشپزی آسان با دستور پخت حمص با روغن زیتون

حمص با روغن زیتون

حمص یا هوموس، یک غذای بسیار خوشمزه لبنانی است که به عنوان میان وعده یا پیش غذا سرو می شود. ترکیبات این غذا ممکن است در نگاه اول کمی غیرمنتظره به نظر برسد. اما هم بسیار مقوی است هم طعم خیلی خوبی دارد. با زرگون همراه شوید تا دستور پخت حمص با روغن زیتون را آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه حمص

  • ۱ لیوان نخود آبگوشتی
  • ۴ قاشق غذاخوری ارده
  • ۴ حبه سیر خام
  • ۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر
  • نمک و فلفل و آبلیمو به میزان دلخواه
  • سبزیجات معطر برای تزئین

این میزان از مواد اولیه مناسب تهیه حمص برای ۲-۳ نفر است. اگر قصد تهیه روغن زیتون اصل و باکیفیت را دارید، می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی زرگون خرید خود را انجام دهید.

مراحل تهیه حمص با روغن زیتون

اول از همه باید نخودها را از شب قبل در آب بخیسانید تا نفخ آنها گرفته شود. اگر بتوانید تا روز بعد چند باری آب آن را عوض کنید، تأثیر بیشتری در گرفتن نفخ و نرم شدن نخودها خواهد داشت. توجه داشته باشید که نخودها بعد در حین خیس شدن حجم بیشتری پیدا می کنند. به همین خاطر نیاز است که ظرف آن را بزرگتر از حجم نخودها در نظر بگیرید.

بعد از اینکه آب نخودها را کشیدید، یک قابلمه را تا نیمه آب پر کنید و کمی جوش شیرین داخل آن اضافه کنید. نخودها را به علاوه حبه های سیر داخل آب بریزید و اجازه دهید با حرارت ملایم بپزند. علت اضافه کردن جوش شیرین به آب این است که باعث می شود پوسته شفاف نخود سریع‌تر و راحت‌تر جدا شود.

نخودها که پختند، آنها را در یک ظرف آب سرد بریزید و پوست آنها را جدا کنید. البته می توان حمص را بدون کندن پوست شفاف نخودها هم تهیه کرد. اما با پوست کندن نخود، غذای نهایی، نرم تر و غلیظ تر می شود. بعد از پوست کردن نخودها، آنها را به همراه سیرهای پخته شده، روغن زیتون و آبلیمو به داخل میکسر یا غذاساز بریزید. آنقدری میکس کنید که یکدست شود. در حین میکس کردن، کمی ارده اضافه کنید.

سرو غذا

اگر مخلوط به دست آمده بیش از اندازه غلیظ بود، کمی آب به آن اضافه کنید و هم بزنید. نمک و فلفل را به میزان دلخواه بریزید و در نهایت به ظرفی که می خواهید غذا در آن سرو شود، منتقل کنید. برای سرو این غذا بهتر است یک قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر روی مخلوط بریزید و کمی سبزیجات معطر، مانند جعفری را با دست خرد کرده و روی مخلوط حمص قرار دهید.

این غذا را با نان ساده یا نان پیتای سرخ شده می توان مصرف کرد. اگر در رژیم غذایی کم کالری به سر می برید، می توانید به جای نان از سبزیجاتی مانند خیار، کاهو یا فلفل دلمه ای استفاده کنید. امیدواریم که از این دستور آشپزی استفاده کرده باشید. اگر سوالی در رابطه با نوع روغن زیتون یا خواص آن دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.