آموزش

انجیر و روغن زیتون برای یبوست؛ ترکیبی استثنایی و موثر

انجیر و روغن زیتون برای یبوست

آیا انجیر و روغن زیتون برای یبوست موثر هستند؟ در دنیای مدرن امروزی دانشمندان در حال کشف مجدد اثربخشی داروهای قدیمی هستند، چراکه این درمان‌ها با عوارض جانبی بسیار کم به صورت بی خطر و موثر به سلامت کلی بدن افراد کمک می‌کند. انجیر هم جزو میوه‌هایی است که منشاء آن یونان و افغانستان بوده و ترکیب آن با روغن زیتون تاثیرات شگفت انگیزی بر روی بدن دارد. فرمول دارویی انجیر و روغن زیتون به تمدن سومری بر می ‌گردد که در آن افراد از این ترکیب برای مشکلات خاص و احساس سلامت کلی بدن استفاده می‌کردند.

تیمی از محققان ژاپنی نیز دریافته‌اند که ترکیب انجیر و روغن زیتون پروتئینی به نام متالوتیونین تولید می‌کند که در ارتقای متابولیسم بدن و حفظ سلامت کلی آن موثر است. گفته می‌شود این مخلوط برای درمان بسیاری از بیماری‌های مزمن مانند مشکلات گوارشی، هموروئید، یبوست، روماتیسم، چربی خون بالا، کم خونی، آسم و سرماخوردگی و ناباروری مفید است. به همین منظور در این مقاله از مجله زرگون قصد داریم به فواید ترکیب انجیر و روغن زیتون برای یبوست بپردازیم. با ما در ادامه همراه باشید.

ترکیب انجیر خشک در روغن زیتون برای یبوست

روغن زیتون و انجیر هردو دارای ترکیباتی هستند که به رفع یبوست کمک می‌کنند. به‌عنوان ‌مثال انجیر میوه‌ای سرشار از فیبر بوده که عامل اصلی در درمان یبوست شناخته می‌شود. با خوردن انجیر رشد باکتری‌های خوب در روده افزایش یافته و عمل هضم سریع‌تر و آسان‌تر انجام می‌شود.

از سوی دیگر روغن زیتون فرابکر نیز جزو مواردی محسوب می‌شود که مانند یک ملین طبیعی عمل کرده و برای عملکرد مناسب روده‌ها مفید خواهد بود. زیرا به حرکات روان‌تر مواد غذایی در روده کمک کرده و مشکلاتی مانند ورم معده و تولید اسید بیش از حد در آن را کاهش می‌دهد. به همین منظور گفته می‌شود که ترکیب انجیر و روغن زیتون برای یبوست بسیار مفید بوده و افرادی که به این بیماری دچار می‌شوند می‌توانند با استفاده مداوم آن در رژیم غذایی خود از بروز یبوست جلوگیری کنند.

طرز تهیه انجیر در مخلوط روغن زیتون

۴۰ عدد انجیر خشک را در یک شیشه بزرگ بریزید و درون آن به مقدار کافی زیتون اضافه کنید؛ به طوری که روی انجیرها را بپوشاند. دقت داشته باشید که سطح روغن زیتون باید با بالای شیشه کمی فاصله داشته باشد؛ زیرا انجیر به مرور زمان روغن زیتون را به خودش جذب کرده و پف می‌کند. سپس شیشه را به مدت ۴۰ روز در جای خنک و تاریک قرار دهید.

پس از گذشت این مدت زمان می‌توانید هر روز به مقدار یک عدد از انجیرها را با معده خالی برای رفع یبوست میل کنید. اما دقت داشته باشید که برای اثربخشی انجیر و روغن زیتون برای یبوست باید حتماً ۱۵ دقیقه قبل از سرو غذا این ترکیب را میل کنید.

نکات مهم

  1. انجیر ممکن است با سطح قند خون در حین و بعد از عمل جراحی تداخل داشته باشد. بنابراین مصرف انجیر و زیتون برای یبوست را به گونه‌ای تنظیم کنید که برای انجام هر گونه عمل جراحی و برای استفاده از آن مشکلی نداشته باشید. همچنین این ترکیب ممکن است با داروهای رقیق کننده خون تداخل داشته باشد؛ زیرا حاوی مقدار بسیار زیادی ویتامین K است. بنابراین اگر از داروهای رقیق کننده خون استفاده می‌کنید حتما قبل از مصرف این ترکیب شگفت انگیز با پزشک خود مشورت کنید.
  2. انجیر جزو میوه‌های محسوب می‌شود که آلرژی زا بوده و ممکن است در برخی از افراد واکنش‌های آلرژیک ایجاد کند. همچنین به علت اینکه این ترکیب جزو ملین‌های بسیار قوی محسوب می‌شود ممکن است در صورتی که بیش از حد توصیه شده مصرف شود باعث ایجاد ناراحتی‌های معده و یا اسهال شود. به همین دلیل توصیه می‌شود از مصرف بیش از یک عدد انجیر در طول روز خودداری کنید.
  3. انجیر به همراه روغن زیتون دارای قند و کالری بسیار بالایی است. بنابراین اگر جز بیماران دیابتی هستید و یا کلسترول خون بالایی دارید از مصرف بیش از حد آن خودداری کنید. زیرا ممکن است سطح قند خون و کلسترول شمار را بالا برده و دچار عواقب جدی در سلامتی شما شود.

از دیگر فواید انجیر و روغن زیتون

منبع کلسیم

انجیر حاوی مقدار بسیار زیادی کلسیم است که برای داشتن استخوان‌های قوی و دندان‌های سالم منبع خوبی محسوب می شود. بنابراین علاوه بر فواید انجیر و روغن زیتون برای یبوست میتوان از این ترکیب برای کسانی که به لبنیات حساسیت دارند و کلسیم دریافتی بدن آنها بسیار پایین است استفاده کرد.

بهبود سلامت قلب

انجیر میوه‌ای است که دارای فیبر محلول بوده و به کاهش سطح کلسترول خون کمک می‌کند. همچنین ترکیبات مفید اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ در آن از قلب شما در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کند. وجود سطح بالای اسیدهای چرب تک اشباع در روغن زیتون فرابکر نیز خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد و به درمان سنگ کلیه و تنظیم سطح قند خون نیز کمک می‌کند. به همین دلیل علاوه بر انجیر و روغن زیتون برای یبوست از این ترکیب برای افزایش سلامت قلب افراد نیز استفاده می‌شود.

کمک به کاهش وزن و افزایش سلامت بدن

انجیر و روغن زیتون هردو دارای کالری کمی هستند و فیبر موجود در آنها باعث احساس سیری در بدن می‌شود. به همین منظور افرادی که به دنبال راهی موثر برای کاهش وزن در کنار ورزش هستند می‌توانند علاوه بر استفاده از فواید انجیر و روغن زیتون برای یبوست از دیگر ویژگی‌های مثبت آن برای کاهش وزن نیز استفاده کنند.

این ترکیب دارای آنتی اکسیدان‌های بسیار قوی است که بدن را در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند سرطان و سکته‌های مغزی را کاهش می‌دهد.

ثبت سفارش روغن زیتون از سایت زرگون

با توجه به فواید ترکیب انجیر و روغن زیتون برای یبوست لازم است محصولاتی را تهیه کنید که خیالتان از بابت مرغوب و ارگانیک بودن آنها راحت باشد. شرکت زرگون جزو تولیدکنندگانی محسوب می‌شود که سال‌ها در زمینه تولید روغن زیتون فرابکر و بکر فعالیت داشته و محصولات خود را از باغ‌های منطقه رودبار که بهترین زیتون‌ها از آنجا برای سایر کشورها صادر می‌شود تهیه می‌کند.

پس اگر قصد دارید برای حفظ سلامتی خود از محصولات با کیفیت استفاده کنید، می‌توانید سفارشات خود را از طریق سایت زرگون ثبت نمایید تا در کمترین زمان ممکن به دست شما برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.