آشپزی, غذاها

وعده بعدی را یک نیمرو با روغن زیتون حرفه ای میل کنید.

یکی از ساده‌ترین غذاهای خوشمزه ایرانی، نیمرو است. غذایی که در تمام وعده‌های روزانه می‌توانید آن را به آسانی تهیه کرده و به همراه نان تازه میل کنید. در منوی بیشتر رستوران‌ها یا هتل‌ها در وعده صبحانه نام نیمرو با مخلفات متفاوت به چشم می‌خورد. نیمرو با روغن زیتون طعم متفاوت و لذیذتری دارد. با ادامه مطلب همراه زرگون باشید تا با طرز تهیه این غذای سالم آشنا شوید.

مواد لازم برای چهار نفر

  • تخم مرغ        ۴ عدد
  • گوجه فرنگی ۵ عدد
  • روغن زیتون دو قاشق غذاخوری
  • پیاز یک عدد متوسط
  • نمک و فلفل    به مقدار لازم
  • ادویه‌جات   به میزان دلخواه

نحوه آماده سازی نیمرو با روغن زیتون

ابتدا پوست گوجه فرنگی‌ها را جدا کرده و به قسمت‌های ریز برش بزنید. برخی از افراد تمایل دارند گوجه فرنگی رنده شده را در نیمرو بریزند. در هر دو روش تفاوت چندانی در طعم و مزه نیمرو بوجود نمی‌آید. پیازها را پوست کنده و به صورت نگینی یا رنده شده در ظرفی جداگانه قرار دهید. سپس یک ماهی تابه متوسط را انتخاب کنید. یک قلموی آشپزی را برداشته و داخل ظرف را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون چرب نمایید. سپس پیازها را در روغن زیتون تفت دهید. یادتان باشد شعله گاز را روی حرارت ملایم بگذارید. چراکه گرمای بیش از حد باعث از بین رفتن خواص اصلی این روغن گیاهی خالص می‌شود.

نیمرو روغن زیتون

در مرحله بعد، گوجه‌های ریز یا رنده شده را اضافه کنید. با یک قاشق چوبی پیاز و گوجه را هم زده تا با روغن زیتون به خوبی مخلوط شوند. حالا نوبت ریختن نمک، فلفل و ادویه‌جات است. بعد از ده دقیقه حرارت دیدن آب اضافی گوجه‌ها گرفته می‌شود. در این مدت می‌توانید تخم مرغ‌ها را بعد از شکستن در یک کاسه کوچک ریخته و با یک چنگال هم بزنید. ماهی تابه را از روی حرارت گاز بردارید تا کمی خنک شود. در این مرحله، تخم مرغ‌ها را با مواد قبلی ترکیب کنید. مجدداً ظرف غذا را روی شعله کم قرار داده تا به مدت کمتر از ده دقیقه بپزد. اگر اهل سبزیجات یا لیموی تازه باشید. لذت میل کردن غذای نیمرو با روغن زیتون دوچندان خواهد شد. نوش جان.

خواص نیمرو با روغن زیتون

تخم مرغ، گوجه فرنگی همراه روغن زیتون جزء ترکیبات اصلی نیمروی امروز بودند. روغن زیتون خالص حاوی ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان، اسیدهای چرب تک غیراشباع و املاح معدنی است. بیماری‌هایی مانند دیابت، فشار خون بالا، سرطان‌ها، ناراحتی‌های قلبی – عروقی، ناراحتی‌های دستگاه گوارش، مشکلات پوست و مو، پوکی استخوان، دردهای عضلانی، افسردگی و … با مصرف این روغن گیاهی درمان می‌شوند.

از جمله فواید تخم مرغ هم می‌توان به سرشار بودن از انواع ویتامین B، D، K، کلسیم، فسفر، اسید فولیک، سلنیم (نوعی آنتی اکسیدان)، زینک و کلسترول خوب اشاره کرد. این ماده غذایی از ابتلا به بیماری‌های قلبی جلوگیری کرده و باعث سلامتی بدن بویژه چشم ها می‌شود.

گوجه فرنگی دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان، پتاسیم، منگنز، مس، فسفر، پروتئین و منیزیم می‌باشد. در نتیجه ترکیب آن در نیمرو با روغن زیتون از ارزش غذایی بالایی برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.