آموزش

استفاده از روغن زیتون برای کاهش درد

یکی از دردهای طاقت فرسایی که خصوصاً در سنین بالا برای انسان به وجود می‌آید، درد مفاصل و التهابات اندام‌های مختلف بدن است. گاهی این دردها آنقدر بیمار را تحت فشار می‌گذارد که صرفاً با مصرف قرص‌های مسکن می‌تواند به زندگی خود ادامه دهد. اما می‌شود به جای داروهای شیمیایی، از روغن زیتون برای کاهش درد استفاده کرد.

ترکیباتی که در روغن زیتون وجود دارد می‌تواند همانند یک مسکن، درد مفاصل و التهابات ماهیچه‌ای شما را آرام کند. با این تفاوت که مانند قرص‌های شیمیایی اثرات جانبی به همراه ندارد و می‌توانید با خیال راحت‌تری از این روش درمان خانگی استفاده کنید. در این مطلب از وب سایت زرگون می‌خواهیم بیشتر درباره تاثیر روغن زیتون برای کاهش درد توضیح دهیم و چند روش درمان سریع را آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

چطور روغن زیتون برای کاهش درد موثر واقع می‌شود؟

همانطور که می دانید روغن زیتون خصوصاً روغن زیتون فرابکر منبعی غنی از آنتی اکسیدان است. طبق تحقیقات در گروهی از آنتی اکسیدان‌ها ماده به نام پلی فنول وجود دارد. این ماده قادر است روند پیر شدن سلول‌های بدن شما را کُند نماید. به همین خاطر می‌تواند تاثیر دردهای مفصلی مانند آرتروز را کمتر کند. هرچه زمان بیشتری طول بکشد تا سلول‌های بدن پیر شوند، درد ناشی از آتروز دیرتر به سراغ شما خواهد آمد.

پس یکی از دلایل استفاده از روغن زیتون برای کاهش درد بیشتر جلوگیری از ایجاد آن است. خصوصاً از سنین ۵۰ به بعد بهتر است به طور مرتب زانوهای خود را با روغن زیتون ماساژ دهید تا دردهای آرتروزی را دیرتر احساس کنید. اما به غیر از این، روغن زیتون ویژگی مهم دیگری دارد که باعث می‌شود التهابات بدن کمتر شود.

در بدن ما آنزیمی وجود دارد که شروع کننده درد است. در مکانیسمی که توسط قرص‌های مسکن مانند ایبوپروفن استفاده می‌شود، جلوی این آنزیم‌های مسئول التهاب را در بدن می‌گیرند. از طرفی در روغن زیتون ترکیبی به نام اولئوکانتال وجود دارد که می‌تواند از فعال شدن این آنزیم‌ها جلوگیری کند. در نتیجه بعد از استفاده از روغن زیتون، فرآیند احساس درد متوقف می‌شود.

از چه روش‌های درمانی برای کاهش درد توسط روغن زیتون می‌توان استفاده کرد؟

توضیح دادیم که روغن زیتون به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی می‌تواند موجب کاهش التهابات بدن شود. به همین خاطر مصرف مداوم این روغن برای بیماران مبتلا به آرتریت، نقرس و بیماری‌های روماتیسمی توصیه می‌شود. همچنین این روغن می‌تواند درد و التهاب در مفاصل، ماهیچه‌ها، قسمت‌های آسیب دیده تاندون‌ها و سایر اندام‌های بدن را بهبود بخشد. اما سوال اینجاست که چطور باید از این روغن شفابخش استفاده کرد؟

یکی از ساده‌ترین روش‌ها، ماساژ دادن با روغن زیتون است. می‌توانید قبل از خواب ناحیه ملتهب را به آرامی با چند قطره روغن زیتون ماساژ دهید. سپس روی آن را بپوشانید. اگر درد در ناحیه کف یا مچ پا بیشتر است، می‌توانید بعد از چرب کردن آن با روغن زیتون، یک جوراب ضخیم به پا کنید و شب را با آن بخوابید. بعد از تکرار این کار طی چند شب متوجه کاهش درد خواهید شد.

به غیر از ماساژ دادن دو روش رایج و موثر دیگر در استفاده از روغن زیتون برای کاهش درد وجود دارد. یکی ترکیب روغن زیتون و نمک دریا و دیگری تهیه معجونی از زنجبیل و روغن زیتون. با زرگون همراه باشید تا مراحل استفاده از این روش درمان خانگی را یاد بگیرید.

تسکین دردهای استخوان با ترکیب روغن زیتون و نمک

از قدیم روغن زیتون به عنوان یکی از نسخه‌های طب سنتی برای تسکین دردهای بدن استفاده می‌شده است. همینطور در موارد دیگری نمک دریا به عنوان گزینه‌ای برای کاهش درد مطرح می‌شده است. ترکیب این دو ماده طبیعی می‌تواند درمانی برای دردهای طولانی مدت شما باشد که استفاده از آن هیچگونه آسیب جانبی نخواهد رساند.

روغن زیتون برای کاهش درد

نمک سرشار از پتاسیم و منزیم است که به کاهش استرس و همینطور سطح کلسیم بدن کمک می‌کند. از طرفی هم روغن زیتون به خاطر داشتن اولئوکانتال از التهاب جلوگیری کرده و ترکیب این دو می‌تواند مسکن بسیار خوبی بسازد. برای تهیه این داروی گیاهی، نیاز به ۵ قاشق غذاخوری نمک دریا و ۵ قاشق غذاخوری روغن زیتون دارید. این دو ماده را در یک ظرف شیشه‌ای با هم مخلوط کرده و به مدت دو روز آن را در دمای اتاق نگهداری کنید.

طرز استفاده از ترکیب روغن زیتون و نمک

بعد از گذشت زمان و آماده شدن محلول، کافیست یک قاشق غذاخوری از آن را روی محل آسیب دیده و یا قسمتی از بدن که درد دارد بریزید و به آرامی آن را ماساژ دهید. سعی کنید برای دوره‌ای ۳-۴ هفته‌ای این کار را هر روز به مدت ۵ دقیقه تکرار کنید تا به آرامی شاهد تاثیر شگفت انگیز روغن زیتون برای کاهش درد های خود باشید.

طرز تهیه معجون زنجبیل و روغن زیتون

روش دیگری که می توان از آن به عنوان یک داروی گیاهی برای تسکین دردها استفاده کرد، ترکیب کردن روغن زیتون و زنجبیل است. زنجبیل به دلیل خواصی که دارد به طور طبیعی یک داروی ضد التهاب است و به بهبود گردش خون نیز کمک می‌کند. به همین خاطر معجونی از این دو ماه طبیعی، می‌تواند خون را در محل درد به جریان بیندازد و باعث کاهش درد عضلات شود.

برای تهیه این معجون به یک عدد زنجبیل تازه و یک فنجان روغن زیتون نیاز دارید. قبل از هرکاری باید زنجبیل را به خوبی بشویید و چند ساعتی در هوای آزاد بگذارید تا خشک شود. سپس آن را با پوست رنده کنید و داخل ظرف روغن بریزید. قرار است ظرف را در فر با دمای ۳۰۰ درجه فارنهایت قرار دهید تا به مدت دو ساعت بپزد. پس ظرفی بزرگ‌تر و مناسبِ فر انتخاب کنید.

بعد از سرد شدن مخلوط، با استفاده از یک صافی پارچه‌ای، تکه‌های درشت زنجبیل را جدا کنید. معجون حاصل را داخل بطری بریزید و برای ماساژ دادن نواحی دردناک بدن استفاده کنید. این محلول را بهتر است در یخچال و نهایتاً برای ۶ ماه نگهداری کنید. اگر شدت درد در قسمت‌های آسیب دیده بدن زیاد است، بعد از ماساژ دادن با محلول زنجبیل و روغن زیتون برای کاهش درد موثرتر، آن قسمت را با پلاستیک بپوشانید و روی آن پارچه‌ای پشمی بپیچید. برای خرید روغن زیتون مناسب ماساژ می‌توانید با همکاران ما در زرگون تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

یک نظر در “استفاده از روغن زیتون برای کاهش درد

  1. محمد رضا برخورداریان گفت:

    عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.