آموزش

فواید روغن زیتون برای چروک صورت

افراد با توجه به شرایط زندگی و موقعیت جغرافیایی دچار تغییراتی در بدن خود می‌شوند. از طرفی بالا رفتن سن نقش بسزایی در ابتلا به بیماری‌ها و ناراحتی‌های مختلف در انسان دارد. چین و چروک صورت نیز جزء شایع‌ترین این موارد است. خشک شدن پوست و مو با روش‌های گوناگون قابل درمان و پیشگیری است. یکی از بهترین درمان‌ها برای رفع مشکلات پوستی، استفاده از روغن‌های گیاهی می‌باشد. طبق تحقیقات انجام شده از گذشته تاکنون، فواید روغن زیتون برای چروک صورت به میزان بالا ثابت شده است.

درباره فواید روغن زیتون برای چروک صورت بیشتر بدانید

روغن زیتون از بهم فشردن میوه‌های درخت زیتون به دست می‌آید. انواع روغن زیتون شامل فرابکر، بکر، لامپانت، تصفیه شده بی بو و روغن تفاله زیتون می‌باشد. بهترین نوع آن، فرابکر است. روغن زیتون اکسترا ویرجین یا فرابکر برای مصارف آشپزی و درمانی به صورت خوراکی و موضعی قابل استفاده است. تمامی خواص روغن زیتون برای رفع چروک صورت و رهایی از مشکلات پوستی یا درمان بیماری‌ها حفظ می‌شود. با مصرف روغن زیتون، ناراحتی‌های قلبی – عروقی، انواع سرطان، دردهای عضلانی، پوکی استخوان، یبوست، ورم و التهاب معده، انسداد روده، افسردگی، لاغری یا چاقی افراطی، آلزایمر و … به میزان قابل توجهی بهبود می‌یابد.

برای افرادی که با جوش‌ها، لک‌ها، سوختگی، چین و چروک دست و صورت درگیر هستند، مصرف موضعی روغن زیتون را پیشنهاد می‌دهیم. در ادامه مطلب به توضیحاتی کامل درباره فواید روغن زیتون برای چروک صورت خواهیم پرداخت. با زرگون همراه باشید.

۱- رفع خطوط ایجاد شده بر روی پیشانی

اکثر ما به دلایل مختلف همچون استرس، فشارهای عصبی، اضطراب، استعدادهای ژنتیکی، محیط خشک و خشن، از دست دادن ویتامین‌های مورد نیاز بدن، دچار چین و چروک در قسمت پیشانی و دیگر نواحی صورت می‌شویم. تابش مستقیم نور خورشید و استفاده از داروهای خاص در این امر نیز نقش بسزایی دارند. در برخی مواقع، انجام حرکات ناخواسته مثل اخم کردن یا کم آبی، کمبود خواب و خستگی در ایجاد خط‌های پیشانی مؤثرند.

شاید تا به حال تبلیغات کلینیک های بهداشت پوست و مو را دیده‌اید. شیوه‌های مختلف و وسوسه انگیز مثل بازسازی با لیزر، ماساژ با ژل‌های مخصوص، بوتاکس و … که متأسفانه در طولانی مدت آسیب جدی به پوست بیماران می‌زند. با روغن‌های گیاهی خالص دیگر نگران این خطوط نباشید. خواص شگفت انگیز روغن زیتون برای چروک صورت به ویژه پیشانی در رفع مشکلات پوستی کمک فراوانی می‌کنند. روغن زیتون حاوی آنتی اکسیدان زیاد و ویتامین‌های K، A، D و E می‌باشد. اسکوآلن موجود در این روغن گیاهی پرخاصیت برای شادابی پوست بسیار مفید است. از طرفی رادیکال‌های آزاد تخریب کننده پوست را از بین می‌برد.

از بین بردن خطوط صورت با روغن زیتون

باید گفت که خطوط ایجاد شده بر روی پیشانی ماندگاری زیادی دارند. ماساژ درمانی با روغن زیتون برای چروک صورت به مدت ۱۵ دقیقه بسیار کارساز خواهد بود. روغن زیتون فرابکر به دلیل استفاده از میوه‌های درشت و سالم زیتون، تصفیه نشدن، عدم استفاده از نگهدارنده های شیمیایی و گرمادهی سرشار از اسیدهای چرب تک غیراشباع، ویتامین ها و آنتی اکسیدان است. مقداری از روغن زیتون را در ظرفی کوچک ریخته و بر روی شعله ملایم گاز قرار دهید. پس از گرم شدن به آرامی با پنبه تمیز روی پیشانی خود ماساژ دهید.

این نکته را به خاطر بسپارید که حرکات دورانی دست شما با سرعت بالا نباشد. جهت ماساژ دهی را از سمت پایین به بالا با فاصله نرمال از مرکز صورت انجام دهید. این روش درمانی را به مدت ۲ تا ۳ هفته تکرار کنید. به شما اطمینان می‌دهیم که پوست پیشانی شما نرم و یکدست شده و خطوط به مرور زمان محو می‌شوند.

از جمله نتایج ماساژ روغن زیتون برای چروک صورت و پیشانی تحریک تولید کلاژن، نابودی سلول‌های مرده، گردش خون در بافت‌ها، تقویت تناژ پوست و تسکین عضلات نواحی مختلف آن است.

۲- از بین بردن چین و چروک دور چشم

برخی بیماری ها باعث ایجاد سیاهی و پف کردن چشم‌ها می‌شوند. از طرفی کم خوابی، کار طولانی با کامپیوتر و موبایل، آلودگی هوا و کم آبی در این زمینه بی‌تأثیر نیستند. طبق تحقیقات انجام شده مصرف روغن زیتون برای چروک صورت و سیاهی دور چشم نقش بسزایی در درمان دارد. چشم‌ها از جمله اعضای تأثیرگذار در زیبایی افراد به ویژه بانوان هستند. نازک و حساس بودن پوست دور چشم باعث آسیب رسیدن زودهنگام به آن در شرایط مختلف می شود.

به کارگیری محصولات شیمیایی مانند کرم ها، صابون‌ها یا شامپوها در ماه های ابتدایی مؤثرند. اما مصرف روغن زیتون به صورت موضعی تأثیری دوچندان و همیشگی خواهد داشت. از جمله دلایل ایجاد چین و چروک در نواحی دور چشم می‌توان به عدم مراقبت کافی و درست از پوست صورت است. کمبود رطوبت، زندگی در شرایط آب و هوایی خشک، آفتاب سوختگی مزید بر علت می‌شوند. ماساژ روغن زیتون در آب رسانی به پوست و لطافت آن کمک شایانی می‌کند.

روغن زیتون فرابکر زرگون دارای خاصیت مرطوب کنندگی بوده که در رفع چین و چروک دور چشم، سیاهی و پف کردن مؤثر است. بهترین زمان ماساژ روغن زیتون برای چروک صورت و اطراف چشم‌ها، شب‌ها قبل از خواب می‌باشد. با دستمالی نرم و آغشته به مقداری از روغن زیتون گرم این کار را انجام دهید. در صبح روز بعد، صورت خود را با آب ولرم به طور کامل شستشو دهید.

۳- نابودی ترک پوست لب و نواحی اطراف آن

اکثر افراد در فصل های سرد سال با مشکلاتی مثل خشکی و پوسته پوسته شدن لب مواجه می‌شوند. آلرژی، هوای سوزناک و خشک، سوء تغذیه، کمبود ویتامین، کمبود آب بدن، سرما، عفونت‌های باکتریایی، مصرف داروهای شیمیایی و محصولات آرایشی غیرمعتبر در ایجاد ترک پوست لب نقش مؤثری دارند. حرکات فیزیکی مستمر مانند خنده یا صحبت طولانی نیز تأثیرگذار است. ماساژ روغن زیتون برای چروک صورت و خشکی لب‌ها را در فواصل زمانی معین انجام دهید. خاصیت ضد التهابی این روغن طبیعی برای رفع ترک‌های عمیق و سطحی لب‌ها ثابت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.