آشپزی, غذاها

آموزش انواع پاستا با روغن زیتون

انواع-پاستا-با-روغن-زیتون

پاستا یکی از پرطرفدارترین غذاهای خوشمزه و در عین حال متفاوت است. بیشتر اعضای خانواده به ویژه بچه‌ها عاشق آن هستند. انواع پاستا با روغن زیتون طعمی لذیذ و خاص پیدا می‌کند. پاستا در واقع یک نوع خمیر رشته‌ای بوده که محتویات آن شامل آرد، تخم مرغ یا آب است. این نوع از ماکارونی با گوشت چرخکرده، رب گوجه فرنگی، سبزیجات و دیگر مخلفات آماده می‌شود. غذایی ساده که خانم‌های خانه‌دار و آشپزهای رستوران‌های فست فودی در کمترین زمان ممکن می‌پزند. اگر قصد تهیه یک غذای خوش طعم و باب میل عزیزان‌تان را برای دورهمی خانوادگی یا دوستانه دارید. به شما پیشنهاد می‌کنیم با زرگون همراه باشید.

با انواع پاستا با روغن زیتون آشنا شوید

ارزش غذایی پاستا در هر گرم شامل ۱۳۱ کیلو کالری انرژی، ۳۳ میلی گرم کلسترول، ۱/۱ گرم چربی، ۶ و ۲۴ میلی گرم سدیم و پتاسیم، ۵ گرم پروتئین و ۲۵ گرم کربوهیدرات است. ویتامین‌های ث، دی، ب ۶ و ۱۲، منیزیم، کلسیم و آهن با خوردن پاستا وارد بدن می‌شود. حدود ۳۵۰ مدل پاستا با اشکال مختلف وجود دارد. اسپاگتی، ماکارونی، پاستا، شلز، لینگوئینی و لازانیا جزء محبوب‌ترین آن‌ها به شمار می‌روند. در ادامه مطلب به توضیح انواع پاستا با روغن زیتون می‌پردازیم.

۱- پاستا مرغ با سس آلفردو

این نوع غذا را می توان به روش‌های مختلفی پخت. سس مخصوص آن با خامه، پنیر پارمزان رنده شده و روغن زیتون یا کره درست می‌شود. دیگر مواد مورد نیاز سینه مرغ، روغن زیتون فرابکر زرگون، شیر، آب مرغ، سیر، نمک، پودر فلفل سیاه و ۲۰۰ گرم فتوچینی است.

۲- پاستا کاربونارا با مرغ

یکی از پرخاصیت ترین انواع پاستا با روغن زیتون محسوب می‌شود. پاستا کاربونارا با مرغ سرشار از کربوهیدرات و پروتئین است. ترکیبات آن شامل سیر، ۲۵۰ گرم سینه مرغ، ۴ عدد تخم مرغ، جعفری خرد شده، بیکن، پنیر پارمزان، نمک و فلفل سیاه می‌باشد.

۳- پاستا تترازینی بوقلمون

مواد تشکیل دهنده تترازینی، گوشت بوقلمون، ۵۰۰ گرم لینگوئینی یا پاستای تخت، ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون، نمک، سیر، فلفل سیاه، آرد، قارچ ریز شده، خامه و پنیر پارمزان است. اگر بوقلمون در دسترس نداشتید از گوشت سینه مرغ بدون استخوان استفاده کنید.

۴- پاستا میگو

برای یک بار هم که شده از فهرست انواع پاستا با روغن زیتون، فتوچینی آلفردو به همراه میگو را امتحان کنید. پروتئین میگو بدون چربی بوده و ترکیب آن در پاستا حاوی کربوهیدرات و انرژی بیشتری خواهد بود. برای تهیه این نوع از پاستا، ۴۵۰ گرم میگو، ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون، سیر، نمک، فلفل سیاه، نصف فنجان شیر، یک عدد زرده تخم مرغ، خامه، آرد، جعفری خرد شده و ۴۵۰ گرم فتوچینی نیاز است.

۵- پاستا سبزیجات

در بین انواع پاستا با روغن زیتون و دیگر مخلفات، اضافه کردن سبزیجات تازه را از یاد نبرید. ۴۰۰ گرم اسپاگتی، ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر، پیاز زرد و سیر خرد شده، گوجه فرنگی متوسط، نمک، فلفل سیاه و قرمز، سبزی ریحان و پنیر پارمیزان را برای تهیه پاستا سبزیجات در نظر بگیرید.

انواع-پاستا-با-روغن-زیتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.