آشپزی, غذاها

طرز پخت ماهی با روغن زیتون

طرز-پخت-ماهی-با-روغن-زیتون

ماهی به عنوان رایج‌ترین غذای دریایی، یکی از بهترین و سالم‌ترین گزینه‌ها به عنوان وعده غذایی محسوب می‌شود. روش‌های زیادی برای پخت ماهی وجود دارد؛ اما سرخ کردن ماهی هم آسان است و هم طعم لذیذی به آن می‌دهد. از طرفی بر خلاف کباب کردن، می‌توان آن را به راحتی در خانه انجام داد. اما با وجود این که سرخ کردن ماهی پیچیدگی خاصی ندارد، رعایت نکردن برخی نکات می‌تواند کیفیت غذا را کاهش دهد. با ما همراه باشید تا طرز پخت ماهی با روغن زیتون را یاد بگیریم.

مواد لازم برای پخت ماهی با روغن زیتون

  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • فیله ماهی: ۴ قطعه
  • آرد سفید: ۲۵ گرم
  • آرد سوخاری: ۲۰۰ گرم
  • روغن زیتون فرابکر: یک قاشق غذاخوری

طرز پخت ماهی با روغن زیتون

مرحله اول: آماده کردن مقدمات پخت ماهی با روغن زیتون

سه ظرف مختلف آماده کنید. در یکی از این ظرف‌ها تخم مرغ را شکسته و با کمی نمک هم بزنید. در ظرف دوم که بهتر است یک بشقاب باشد، آرد سفید را پخش کنید و در طرف سوم هم آرد سوخاری را بریزید. آرد سوخاری باید در یک کاسه کم عمق ریخته شود.

مرحله دوم: حاضر کردن فیله‌های ماهی

حالا نوبت این است که قطعات ماهی را به آرد، تخم مرغ و آرد سوخاری آغشته کنید. برای این کار هر فیله را ابتدا در آرد سفید بغلتانید و سپس در تخم مرغ فرو ببرید. پس از بیرون آوردن آن را کمی تکان بدهید و صبر کنید تا تخم مرغ اضافه از آن جدا شود. در پایان هم نوبت به آرد سوخاری می‌رسد. رطوبت تخم مرغ باعث چسبندگی آرد سوخاری به فیله‌ها شده و آن‌ها را می‌پوشاند. مطمئن شوید که تمام اطراف ماهی را با آرد سوخاری پوشش داده‌اید.

مرحله سوم: سرخ کردن ماهی در روغن زیتون

یک تابه مناسب انتخاب کرده و روغن زیتون را درون آن بریزید. تابه را روی حرارت قرار دهید و پس از این که داغ شد، فیله‌ها را در آن قرار دهید. بسته به این که فیله‌های شما چه ضخامتی دارند، مدت زمان سرخ کردن ماهی در روغن می‌تواند متفاوت باشد. بهترین نشانه پخته شدن ماهی‌ها، هنگامی است که با یک شعله متوسط دو طرف آن‌ها طلایی مایل به قهوه‌ای شود.

چند نکته در مورد طرز پخت ماهی با روغن زیتون

  • به دلیل استفاده از روغن زیتون طبیعی، نیازی به گرفتن روغن اضافه با دستمال روغن‌گیر نیست. ضمن این که اگر مقدار روغن را به اندازه انتخاب کنید، چربی زیادی به ماهی اضافه نخواهید کرد.
  • اگر طعم و بوی روغن فرابکر را نمی‌پسندید می‌توانید از روغن زیتون بکر استفاده کنید. این روغن یک مرحله تصفیه بیشتر را گذرانده است و با ذائقه اکثر افراد هماهنگ است.
  • استفاده از شعله خیلی زیاد هم پخت ماهی را با مشکل مواجه می‌کند و هم می‌تواند باعث سوختن روغن زیتون شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.