آشپزی, دسرها

طرز تهیه کره بادام زمینی در خانه

طرز تهیه کره بادام زمینی

همان‌طور که می‌دانید کره بادام زمینی میان‌وعده ورزشکارها است. این خوراکی خوشمزه دارای مواد مغذی متنوعی مثل ویتامین E، نیاسین و منیزیم است. از طرفی حاوی پروتئین، چربی و فیبر زیادی است که احساس سیری را در فرد ایجاد می‌کند. اما شاید به دلیل گران بودن این محصول یا اعتماد نداشتن به بعضی برندها ترجیح دهید که این محصول را خودتان در منزل تهیه کنید. در این صورت در این راهنما از زرگون همراه ما باشید تا طرز تهیه کره بادام زمینی را ببینیم.

دستور تهیه کره بادام زمینی

قبل از مرور مواد اولیه، این نکته را در نظر داشته باشید که هر چه مواد باکیفیت‌تری داشته باشید، کره بادام‌زمینی خوش‌طعم‌تری هم خواهید داشت. به خصوص در مورد خود بادام‌ زمینی‌هایی که قرار است آنها را به کره تبدیل کنیم، بهتر است از انواع مرغوب‌تر استفاده کنید.

مواد لازم

  • بادام زمینی تازه یا بادام زمینی بدون پوست و نمک (2 پیمانه، حدود 300 گرم)
  • نمک (سه‌چهارم قاشق چای‌خوری)
  • روغن نارگیل یا روغن زیتون (1-2 قاشق غذاخوری، بسته به ترجیح شما)
  • عسل یا شکر قهوه‌ای (به میزان لازم برای شیرینی کره)

مراحل تهیه

  • و اما طرز تهیه کره بادام زمینی! برای شروع بادام‌زمینی‌های بدون پوست را داخل قالب یا تابه‌ای با دیواره‌های بلند روی حرارت متوسط بو بدهید. مدت زمان تفت دادن بادام زمینی‌ها بسته به نوع آنها متفاوت است. اما بین 5 تا 10 دقیقه معمولاً زمان مناسبی برای بو دادن آنها است. فراموش نکنید که بعد از گذشت حدود 3 دقیقه، آنها را هم بزنید یا ظرف را تکان دهید تا نسوزند. اگر بادام زمینی‌ها بسوزند، نتیجه نهایی چندان رضایت‌بخش نخواهد بود. فقط باید بوداده شوند و رنگشان کمی تغییر کند.
  • بادام زمینی‌ها را از حرارت بردارید و چند دقیقه زمان دهید تا کمی خنک شوند.
  • بادام زمینی‌ها را داخل مخلوط‌کن بریزید و خوب به هم بزنید. بعد از 2 الی 3 دقیقه، موادی که به لبه‌های ظرف چسبیده‌اند را پاک کنید و داخل ظرف بریزید و دوباره آنها را هم بزنید. این کار را ادامه دهید تا به یک ماده یک‌دست و براق برسید که کمی نرم شده‌ است.

  • حین هم زدن این ماده، نمک و عسل (یا شکر قهوه‌ای) را به آن اضافه کنید. همین‌طور روغن نارگیل یا زیتون را هم کمی اضافه کنید تا بافت آن نرم‌تر شود. دقت کنید که نباید روغن را یکباره به مخلوط اضافه کنید. در عوض با سر قاشق روغن را رفته‌رفته اضافه کنید و این کار را تا جایی انجام دهید که بافت کره به نرمی دلخواهتان برسد.
  • اگر تمایل دارید که دانه‌های بادام زمینی کمی زیر دندان بیایند، کمی بادام زمینی را که مثل روال قبل تفت داده‌اید، به صورت جداگانه خرد کنید. سپس وقتی ماده اصلی کره بادام زمینی آماده شد، این بادام‌ها را داخل آن بریزید و دوباره هم بزنید.
  • وقتی مواد به اندازه کافی یکنواخت و نرم شدند، آن را در یک ظرف دردار بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

کره بادام زمینی خانگی شما آماده است! می‌توانید از آن برای تهیه غذاهای مختلف مانند ساندویچ، تافی یا حتی به عنوان تزیینی برای مواد غذایی مثل تخم‌مرغ استفاده کنید.

تهیه کره بادام زمینی با مواد باکیفیت

حالا که طرز تهیه کره بادام زمینی در منزل را می‌دانید، شاید مشتاق باشید که این محصول را با مواد اولیه اصل و باکیفیت تهیه کنید. در این صورت برای روغن زیتون که قوام ماده را تعیین می‌کند، می‌توانید روی زرگون حساب کنید. در فروشگاه زرگون می‌توانید انواع روغن زیتون‌های بکر و فرابکر اصل با قیمت‌های اقتصادی را ببینید و خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.