آشپزی, غذاها

طرز تهیه سوپ سبزیجات با روغن زیتون

سوپ سبزیجات با روغن زیتون

در فصل های سرد و خشک سال که آب بدن از دست می‌رود، سوپ سبزیجات با روغن زیتون می‌تواند یکی از بهترین راه ها برای جبران کم آبی و خشکی بدن باشد. راه های سرایت بیماری‌های ویروسی هم که معمولاً به خاطر ریه های خشک است که با مصرف چند وعده انواع سوپ و غذاهای حاوی روغن زیتون و همینطور دارای آب می توان با آنها مقابله کرد. یکی از غذاهایی که به جنگ خشکی بدن می رود، همین سوپ سبزیجات با روغن زیتون است که اگر با روغن زیتون فرابکر طبخ شود، میتوانید از خوردن یک غذای صد در صد سلامت لذت ببرید.

اما ممکن است سوالی برای شما پیش بیاید که با وجود انواع سوپ های بسته بندی آماده و نیمه آماده چرا باید خودتان سوپ را درست کنید؟ باور ما در مجموعه زرگون اهمیت دادن به سلامتی شماست و از آنجایی که سوپ های آماده در فرایندهای پیچیده و با نمک فراوان تولید می شوند، بهتر است خودتان سوپ سبزیجات با روغن زیتون را با روش ساده‌ای که در ادامه توضیح می دهیم درست کنید. با زرگون همراه شوید.

مواد مورد نیاز برای تهیه سوپ سبزیجات با روغن زیتون

  • سیب زمینی – ۱ عدد
  • پیاز – ۱ عدد
  • سیر – ۳ حبه
  • شلغم – ۱ عدد
  • هویج – ۱ عدد
  • نمک، فلفل، زردچوبه – به میزان لازم
  • روغن زیتون فرابکر – به میزان لازم
  • گوجه فرنگی – ۱ عدد
  • پودر آویشن – ۱ قاشق چایخوری
  • گشنیز – ۱ شاخه برای تزیین

طرز تهیه سوپ

بهتر است مواد را تازه تهیه کنید تا غذایی سالم و خوش خوراک داشته باشید. سیب زمینی را تمیز بشویید، پوست بگیرید و خُرد کنید. بهتر است آن را به قطعات ریز خرد کنید تا در سوپ خوش خوراک تر باشد. شلغم را پوست بکنید و به قطعات ریز خُرد کنید. پیاز را پس از شستشو پوست گرفته و رنده کنید. می توانید پیاز را هم ریز کنید ولی اگر پیاز را رنده کنید هم سوپ خوشمزه تر می شود و هم قوام بیشتری پیدا می کند.

حالا سیر را خیلی ریز رنده کنید. بهتر است با رنده مخصوص سیر یا ریزترین رنده ای که دارید این کار را انجام دهید. هویج را هم به دو صورت می توانید استفاده کنید. رنده کنید یا ریز خُرد کنید. اگر از شیرینی هویج پخته شده خیلی خوشتان نمی آید، بهتر است آن را هم رنده کنید.

پوست گوجه فرنگی را بکنید. برای اینکه راحت تر این کار را بکنید، بهتر است از یک گوجه فرنگی گوشتی، محکم و له نشده استفاده کنید. بعد از پوست کندن، در مخلوط کن خوب بچرخانید تا پوره شود. این مواد آماده است ولی هنوز کار پخت سوپ شروع نشده است. این مواد چون دمای پخت یکسانی ندارند، باید به نوبت اضافه شوند.

مرحله پخت سوپ سبزیجات با روغن زیتون

روغن زیتون را در یک ماهیتابه بریزید و کمی که حرارت دید، سیب زمینی ها را در آن اضافه کنید. کمی که سرخ و خامی آن گرفته شد، کافیست. بعد از نیم پز شدن سیب زمینی ها، پیاز هایی را که از قبل رنده کرده بودیم اضافه کنید و با حرارت مناسب اجازه دهید پیازها طلایی شوند و از خامی در بیایند. هویج و شلغم را در این مرحله اضافه کنید تا با هم بپزند و تفت بخورند. فقط دقت کنید حرارت ملایم باشد که شلغم تان له نشود. حالا سیر رنده شده را اضافه کنید و یک دقیقه کاملاً هم بزنید تا همه مواد مخلوط شوند و سپس پوره گوجه فرنگی را اضافه کنید.

حالا دیگر قسمت لذت بخش پخت و پز یعنی اضافه کردن نمک و فلفل و زردچوبه و آویشن رسیده است. این ادویه ها را خوب تفت دهید که عطر سوپ بلند شود. سه لیوان آب ولرم یا سرد یا آب عصاره مرغ به این سوپ اضافه کنید و دربش را بگذارید تا خوب با حرارت کم بپزد تا آماده شود. بعد از حدود نیم ساعت تا چهل دقیقه تمام مزه ها خوب به خورد هم رفته و سوپ شما آماده است. در یک ظرف سرو کنید و با گشنیز روی سوپ را تزیین نمایید. نوش جان 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.