آشپزی, سس‌ها

طرز تهیه سس قارچ با روغن زیتون مناسب برای انواع استیک و پاستا

سس-قارچ-با-روغن-زیتون

یکی از خوشمزه ترین سس هایی که میتوان برای انواع سالاد و همینطور پاستا استفاده کرد، سس قارچ با روغن زیتون است. این سس هم بافت بسیار خوبی دارد و هم طعم منحصر به فرد آن باعث می‌شود مزه غذاها به کلی تغییر کند. درست کردن این سس در خانه کار بسیار راحتی است. با زرگون همراه باشید تا طرز تهیه سس قارچ با روغن زیتون را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه سس قارچ با روغن زیتون

  • ۲ قاشق غذاخوری کره
  • ۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر
  • نیم کیلو قارچ دکمه ای
  • ۱ پاکت خامه صبحانه
  • نصف لیوان شیر
  • ۵۰ گرم پنیر موزارلا
  • دو حبه سیر
  • ۵۰ گرم جعفری
  • نمک و فلفل به اندازه مورد نیاز

قبل از شروع باید قارچ ها را بشویید و اجازه دهید تا در آبکش، آب اضافی آنها برود. جعفری ها را هم پاک کرده، شسته و ساطوری کنید. خامه صبحانه را نیز در یک ظرف ریخته و کمی هم بزنید تا یکدست شود.

مراحل تهیه سس قارچ با روغن زیتون

قارچ های شسته شده را به صورت ورقه ای خرد کنید. کره را داخل تابه بریزد و یک قاشق چای خوری روغن زیتون نیز اضافه کنید. اضافه کردن روغن زیتون به خاطر این است که کره روی شعله نسوزد.. کره که گرم شد، قارچ ها را در آن تفت دهید و بگذارید تا خوب آبش کشیده شود. بعد از سرخ شدن و طلایی شدن قارچ ها، نوبت به سیر می رسد.

سیرها را ریز رنده کنید و به قارچ اضافه نمایید. بعد از کمی تفت دادن، وقتی بوی سیر بلند شد، خامه را اضافه کنید. توجه داشته باشید که سیر نباید سرخ شود و تغییر رنگ بدهد. در این مرحله باید شعله گاز را کم کنید که خامه و قارچ و سیر کم کم باهم بپزند و سس یکدست شود. بعد از چند دقیقه، شیر را اضافه کنید و آنقدر هم بزنید که سس قوام پیدا کند.

در نهایت به مقدار مورد نیاز، نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز به سس اضافه کنید. پنیر موزارلا را هم رنده کرده و داخل مواد سس بریزید. در این مرحله می‌توانید از پنیر پیتزا هم استفاده کنید. فقط حواستان باشد که تابه را از روی شعله بردارید و بعد پنیر را بریزید. کمی که هم بزنید، پنیر با همان حرارت سس، ذوب شده و مخلوط می‌شود.

از آنجایی که خود سس بعد از پخت، کمی سفت می‌شود، بهتر در هنگام تهیه، خیلی آب آن را نگیرید. اگر دیدید که سس خیلی سفت شد، در نهایت می‌توانید باقیمانده روغن زیتون خود را به آن اضافه کنید تا هم طعم بهتری بگیرد، هم غلظت آن مناسب شود. این سس را می‌توانید برای انواع پاستا، ساندویچ، برگر، سیب زمینی سرخ شده، استیک و … استفاده کنید. می‌توانید در هنگام سرو غذا با سس قارچ با روغن زیتون کمی جعفری هم برای تزئین روی آن بریزید. برای تهیه روغن زیتون فرابکر با کیفیت، می توانید از فروشگاه اینترنتی زرگون دیدن کنید.

روغن زیتون فرابکر زرگون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.