آشپزی, سالادها

سالاد کینوا مکزیکی با روغن زیتون یک غذای گیاهی کامل!

سالاد کینوا مکزیکی با روغن زیتون

سالاد کینوا مکزیکی با روغن زیتون یک سالاد خاص است. این سالاد کم کالری، رژیمی و بی گلوتن است و برای افرادی که به هر دلیل تمایل به مصرف گلوتن ندارند توصیه می شود. گیاه خوشمزه و سرشار از پروتئین و ویتامین کینوا، لذت سلامتی را در این سالاد بیشتر کرده، خصوصاً که این سالاد کاملاً گیاهی است. یعنی از هیچ محصول حیوانی در آن استفاده نشده و افرادی که برای سلامتی خود ارزش بیشتری قائل هستند، این سالاد را دوست خواهند داشت.

در ادامه با دستور تهیه سالاد کینوا مکزیکی با روغن زیتون و در نتیجه بدون کلسترول مضر همراه شما عزیزان هستیم.

کینوا چیست؟

قبل از شروع به آموزش سالاد کینوا مکزیکی با روغن زیتون، بهتر است ابتدا کینوا را بشناسیم. کینوا دانه های خاویار مانندی هستند که در کشورهای پرو و شیلی و آمریکای جنوبی یافت می شود. گفته می شود که این گیاه سرشار از پروتئین بوده و انواع ویتامین‌ها، آمینو اسیدها، امگا۳، منیزیم، فیبر و پتاسیم را دارا است. همچنین منبع مهمی است برای گیاهخواران و افرادی که گوشت کم مصرف می کنند. برای استفاده معمولاً آن را همانند برنج شسته و در آب می پزند.

مواد لازم برای ۴ نفر
کینوا ½ لیوان
پیاز بنفش ۱ عدد متوسط
گوجه فرنگی ۲ عدد درشت
انار شیرین ۲ عدد متوسط
جعفری ۵۰ گرم
پیازچه ۵۰ گرم
آب لیمو ترش تازه ۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

دستور تهیه سالاد کینوای مکزیکی با روغن زیتون

این سالاد را بهتر است در چند مرحله و با دقت تهیه فرمایید.

۱

دقیقا مثل برنج، کینوای شسته شده را با یک لیوان آب در یک قابلمه کوچک با حرارت بالا قرار دهید تا آب به جوش بیاید و سپس حرارت را کم کنید تا آب کینوا ته بکشد.

۲

بعد از اینکه کینوا سرد شد، آن را به ظرف تهیه سالاد (ظرف بزرگ) می‌ریزیم. حالا مثل سالاد شیرازی، پیاز و گوجه فرنگی را ریز و نگینی کنید و آنها را به سالاد اضافه کنید.

۳

جعفری و پیازچه را ساتوری کنید و به سالاد اضافه کنید. در این قسمت اگر انار دارید، دان کرده و اضافه کنید.

۴

قسمت خوشمزه و لذت بخش ماجرا رسیده. آب لیمو ترش و ادویه های دلخواه بعلاوه نمک و فلفل سیاه را با روغن زیتون خوب مخلوط نمایید.

۵

حالا تمام مواد و سس مخصوص سالاد کینوای مکزیکی با روغن زیتون را حسابی مخلوط کنید. سالاد شما هنوز برای سرو آماده نیست. بهتر است در این مرحله سالاد را با سلفون پوشانده و در یخچال قرار دهید. دقت کنید که حتماً سلفون یا ظرف درب دار مخصوص فریزر که هوا نکشد استفاده کنید. چون اگر روی سالاد باز بماند آب می اندازد و زحمات شما به هدر خواهد رفت.

بعد از حدود یک ساعت سالاد را از یخچال در آورده و با برش های لیموترش و کمی روغن زیتون آن را تزیین کنید.

سالاد کنیوای مکزیکی با روغن زیتون یک سالاد بین المللی است و یادگیری این سالاد را به شما توصیه می کنیم. در ضمن توجه کنید که استفاده از روغن زیتون به دلیل نداشتن کلسترول مضر در این سالاد توصیه می شود تا احساس سبکی به شما دهد و گردش خون شما را تنظیم کند. نوش جان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.