آشپزی, سس‌ها

طرز تهیه سس ایتالیایی خوشمزه

استفاده از سس در بسیاری از غذاها و سالادها، طعم و مزه ای ایجاد می‌کند که خوردن غذا را دلچسب تر خواهد کرد. یکی از سس هایی که نه تنها برای سالاد، بلکه برای انواع غذا و پاستا هم از آن استفاده می‌شود، سس ایتالیایی است که یکی از سالم ترین و در عین حال خوشمزه ترین سس ها به حساب می‌آید. با ما همراه باشید تا روش تهیه سس ایتالیایی را قدم به قدم توضیح دهیم.

برای تهیه سس ایتالیایی به چه موادی نیاز داریم؟

سس ایتالیایی به طور کلی از ترکیب سبزیجات معطر و روغن زیتون تهیه می‌شود. اگر بتوانید در کنار سایر مواد اولیه، یک روغن زیتون درجه یک، مانند روغن زیتون فرابکر هم فراهم کنید که ارزش غذایی این سس را چند برابر کرده‌اید. از آنجایی که عطر و بوی این سس بسیار جذاب است، حتی می توانید از آن برای طعم دادن به انواع پاستا و ساندویچ هم استفاده کنید.

برخلاف سس های رایج، سس ایتالیایی چرب نیست. چون ماده اصلی آن روغن زیتون است که اگر از نوع فرابکر باشد می توانید بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کنید. برای مطالعه بیشتر درباره این روغن می توانید بخش مصارف و فواید روغن زیتون فرابکر را ببینید.

مواد اولیه مورد نیاز:

  • روغن زیتون: یک پیمانه
  • سرکه سفید: یک چهارم پیمانه
  • پودر سیر، پودر آویشن، ریحان خشک: یک قاشق چای خوری
  • نمک و فلفل به میزان لازم
  • لیمو ترش تازه: یک عدد
  • پنیر پارمسان: دو قاشق غذاخوری

همانطور که از مواد اولیه مشخص است، برای تهیه سس ایتالیایی چربی و قند زیادی استفاده نمی شود. پس می‌توانید آن را در دسته سس های رژیمی قرار دهید.

طرز تهیه سس ایتالیایی با روغن زیتون

قبل از هرچیز، آب لیمو ترش تازه را در یک استکان بگیرید و ادویه ها را با آن مخلوط کنید. سپس روغن زیتون و سرکه را در ظرفی بریزید و هم بزنید. اگر همزن برقی دارید که چه بهتر. چون روغن و سرکه می بایست به طور کامل در هم حل شوند. حالا آبلیمو که داخل آن ادویه های پودر سیر، آویشن، ریحانه خشک، نمک و فلفل هم وجود دارد را به این مایع اضافه کنید.

تهیه سس ایتالیایی

در نهایت پنیر پارمسان را هم اضافه کرده و به آرامی با قاشق هم بزنید. سعی کنید که مایع تکه تکه نشود. می توانید برای راحتی کار چند قطره آب تمبر هندی به آن اضافه کنید تا پنیر به راحتی با مایع قاطی شود. به همین سادگی سس ایتالیایی خوشمزه شما حاضر است!

نکات تکمیلی

اگر خواستید سس از حالت یکدست بودن در بیاید، می توانید به جای استفاده از پودر سیر، خود سیر را استفاده کنید. برای این کار دو حبه سیر تازه را پوست بکنید. با استفاده از له کن مخصوص سیر، یا رنده، آن را به قطعات ریز تبدیل کنید. وقتی سیرهای له شده را به مخلوط روغن زیتون و سرکه اضافه می‌کنید عطر سیر حسابی به مشامتان می رسد. اتفاقی با پودر سیر نخواهد افتاد.

برای خوشمزه تر شدن این سس می توانید از کمی رب گوجه فرنگی تفت داده شده یا عسل بسته به ذائقه تان استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.