آشپزی, غذاها

راههای از بین بردن بوی روغن زیتون در غذا

روغن زیتون بی بو بخریم یا نه

حتماً شنیده‌اید که علی‌رغم فواید بی‌نظیر روغن زیتون، هستند افرادی که به دلیل حساسیت‌شان به بوی آن از خوردنش امتناع می‌کنند. اگر راههای از بین بردن بوی روغن زیتون در غذا را بلد باشید دیگر جای هیچگونه نگرانی نیست. می‌توانید به راحتی آن را جایگزین روغن‌های اشباع شده نمایید.

روش‌های از بین بردن بوی روغن زیتون در غذا

ما در زیر به کاربردی‌ترین و مرسوم‌ترین راههای ازبین بردن بوی روغن زیتون در غذا اشاره خواهیم کرد. در صورت تمایل می‌توانید آن‌ها را استفاده کرده تا از خواص مثال‌زدنی‌اش سود ببرید.

سبزیجات (سیر، رزماری، آویشن و ریحان)

سیر در از بین بردن بوی نامطبوع غذا‌ها ید طولایی دارد. به طرز غریبی می‌تواند ساختار عطر خوراکی‌ها را متحول کند. کافی است با پهنای چاقو ضربه‌ای به سیر وارد کنید تا کمی له شود. این کار کمک می‌کند عطر آن کاملاً بیرون بزند. سپس چند حبه سیر له شده را به روغن زیتون اضافه کنید.

از دیگر موادی که می‌توانند بوی روغن زیتون را تحت‌الشعاع قرار دهند، سبزیجات معطری چون رزماری، آویشن و ریحون بنفش تازه هستند. عطر مطبوع و فوق‌العاده ماندگار آنها تا حد بسیار زیادی بوی سیر را کاهش می‌دهد.

نکته: فراموش نکنید که علاوه بر بو، سیر از مزه خاصی هم برخوردار است که ترکیب آن با هر ماده‌ای طعمی از سیر به آن می‌بخشد.

لیمو

آب لیموی تازه هم معجزات خودش را دارد. یکی از بهترین راههای از بین بردن بوی روغن زیتون در غذا اضافه کردن آب لیموی تازه به آن است. برای این که در کاهش بوی روغن زیتون موفق‌تر باشید کمی از پوست روی لیمو را هم در روغن رنده کنید. ترکیب آب لیمو و رنده پوست آن هر بوی غیر قابل تحملی را از بین می‌برد.

زنجبیل

فصل زنجبیل تازه به شما این امکان را می‌دهد که با رنده کردن مقداری از آن به همراه آب لیموی تازه بوی روغن زیتون را کاهش دهید.

یادتان باشد که وقتی زنجبیل را رنده می‌کنید آبی از آن خارج می‌شود که تند است. پس اگر به تندی حساسیت دارید یا از مشکلات گوارشی رنج می‌برید، در استفاده از این روش محتاط باشید.

راه کارهای غیر خوراکی

یکی دیگر از راههای از بین بردن بوی روغن زیتون در غذا که شاید تا به حال به گوشتان نخورده باشد این است که از قراردادن دو ماده غذایی به طور هم زمان در این روغن خودداری کنید. حتماً روغن زیتون‌های طعم‌دار را دیده‌اید که در شیشه آن‌ها ترکیبی از دانه‌های فلفل و برگ بو یا رزماری و سیر دیده می‌شود. اگر این ترکیبات به بیش از دو ماده برسند به سختی می‌توان گفت که مزه و عطری خوشایند به خود می‌گیرند. در برخی موارد حتی طعم روغن زیتون را بدتر می‌کنند.

گرم کردن روغن

قبل از اضافه کردن روغن به غذا ابتدا کمی آن را در تابه یا ووک گرم کنید و سپس سبزیجاتی چون مارچوبه برگ بو یا مریم گلی را در آن تفت دهید. اینکار باعث می‌شود عطر و طعم این سبزی‌ها به روغن غالب شده و دیگر بوی زیتون شما را اذیت نکند. به علاوه وقتی روغن زیتون گرما می‌بیند تا حدی بوی خود را از دست می‌دهد.

اضافه کردن سبزی‌های معطر به روغن سرد

تا این جای کار به بررسی راههای از بین بردن بوی روغن زیتون در غذا با روغن گرم پرداختیم. اگر بخواهیم روغن زیتون سرد را در سالاد استفاده کنیم می‌توانیم از خرد کردن جعفری، گشنیز، و دانه‌های فلفل چیلی کمک بگیریم. چاشنی فوق‌العاده خوش مزه‌ای به شما می‌دهد. آن هم با کمترین بوی زیتون.

نکته: روز قبل از مصرف آن‌ها را شسته تا کاملاً خشک شوند و آب‌شان به داخل روغن نفوذ نکند.

یکی از راههای از بین بردن بوی روغن زیتون در غذا را به کار برید. حیف است از خواص آن بی‌بهره بمانید. حتماً نتیجه مورد نظر به دست می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.