آشپزی, غذاها

طرز تهیه راتا مرغ و شوید با روغن زیتون

راتا مرغ و شوید با روغن زیتون

یکی از ایده‌های جذابی که برای پذیرایی در جشن و مهمانی می‌توانید از آن استفاده کنید، تهیه فینگرفود است. فینگرفودها در کنار ظاهر جذابی که دارند، راه خوبی برای لذت بردن از طعم‌های جدید هستند. راتا مرغ و شوید با روغن زیتون یک فینگرفود عالی است که عطر و طعم آن مورد پسند خیلی از افراد قرار می‌گیرد. تهیه راتا مرغ و شوید بسیار آسان است و وقت زیادی از شما نمی‌گیرد. با ما همراه باشید تا ببینیم این فینگرفود خوشمزه چطور آماده می‌شود.

مواد لازم برای تهیه راتا مرغ و شوید با روغن زیتون

  • سینه مرغ: نصف یک عدد
  • نان تست: به میزان دلخواه
  • نمک و فلفل: به میزان دلخواه
  • سیب‌زمینی: یک عدد کوچک
  • پنیر لبنه: یک قاشق غذاخوری
  • سس مایونز: ۱.۵ قاشق غذاخوری
  • پنیر خامه‌ای: یک قاشق غذاخوری
  • شوید خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون: نصف قاشق غذاخوری

طرز تهیه راتا مرغ و شوید با روغن زیتون

همانطور که گفتیم، آماده کردن راتا مرغ و شوید با روغن زیتون بسیار آسان است. با این حال برای این که چیزی را از قلم نیندازید، همه‌چیز را به‌صورت مرحله به مرحله توضیح می‌دهیم.

مرحله اول: پختن مرغ

ابتدا باید مرغ را آب‌پز کنید تا برای استفاده در راتا مرغ آماده شود. در داخل قابلمه یک عدد پیاز کوچک هم قرار دهید تا بوی خامی مرغ گرفته شود. کمی فلفل سیاه نیز به عطر بهتر مرغ کمک می‌کند.

مرحله دوم: رنده کردن مرغ

پس از آب‌پز شدن مرغ باید آن را رنده کنید. برای این کار از رنده ریز استفاده کنید تا مرغ رنده‌شده حالت پودری پیدا کند. درصورت تمایل می‌توانید از غذاساز استفاده کنید تا سریع‌تر به نتیجه دلخواه برسید.

مرحله سوم: آب‌پز کردن سیب‌زمینی

سیب‌زمینی را پوست بگیرید و با مقداری آب و روغن زیتون آب‌پز کنید.

مرحله چهارم: رنده کردن سیب زمینی

سیب‌زمینی آب‌پز شده را رنده کنید. بهتر است از رنده کوچک برای این کار استفاده کنید تا اندازه سیب‌زمینی‌ها با مرغ رنده‌شده یکسان باشد.

مرحله پنجم: مخلوط کردن مواد

حالا باید تمام مواد را با هم مخلوط کنید. سینه مرغ، سیب‌زمینی رنده شده، شوید، سس مایونز، شوید نمک و فلفل و هردو پنیر را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی حاصل شود.

مرحله ششم: آماده کردن راتا مرغ و شوید با روغن زیتون

در این مرحله باید مواد آماده شدهرا روی نان تست قرار دهید. پیش از این کار بهتر است نان تست را با چاقو به قطعات کوچک‌تر تقسیم کنید. استفاده از قالب‌های فلزی برای برش زدن نان تست هم نتیجه زیبا و جذاب‌تری خواهد داشت. پس از برش و یا قالب زدن نان، مواد را روی همه قطعات قرار دهید. قطر مواد بهتر است به اندازه قطر خود نان باشد. در انتها می‌توانید روی فینگرفود راتا مرغ و شوید را با یک برگ نعناع یا جعفری یا حتی یک برش گوجه گیلاسی تزیین کنید.

کار تهیه راتا مرغ و شوید با روغن زیتون تمام شده است و می‌توانید آن را برای سرو سر میز ببرید. نوش جان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.