آموزش

ترکیب روغن زیتون و جوش شیرین + کاربردها

ترکیب روغن زیتون و جوش شیرین

شاید در میان مطالب موجود در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، با ترکیب روغن زیتون و جوش شیرین برخورد کرده باشید. این ترکیب به‌ظاهر عجیب، خواص مختلفی دارد و برای همین به‌تازگی طرفداران زیادی پیدا کرده است. اما به جز حوزه آشپزی، چه فایده‌ای از مخلوط کردن روغن زیتون و جوش شیرین می‌توانیم ببریم؟ این پرسشی است که احتمالاً شما هم با آن روبرو شده‌اید. اگر اینطور است، تا پایان این مقاله از وبلاگ زرگون با ما همراه باشید.

چرا روغن زیتون و جوش شیرین؟

همه ما جوش شیرین را به عنوان یک ماده مورد استفاده در پخت‌وپز می‌شناسیم. حتی ممکن است با ضررهای مصرف زیاد آن برای بدن هم آشنا باشیم و بدانیم که استفاده از آن در نانوایی‌ها ممنوع شده است. پس چرا باید به ترکیب روغن زیتون و جوش شیرین اعتماد کنیم؟ واقعیت این است که با وجود مضرات مصرف خوراکی جوش شیرین، استفاده از آن به‌صورت موضعی مزایای مختلفی دارد. البته که استفاده از جوش شیرین به مقدار زیاد و مکرر حتی به این شیوه نیز می‌تواند مشکلاتی را برای سلامتی ایجاد کند. اما مصرف کم و به‌همراه روغن زیتون، کاربردهای زیادی دارد.

در مورد روغن زیتون هم احتمالاً نیازی به توضیح اضافه نیست. روغن زیتون یکی از بهترین روغن‌های گیاهی است که استفاده از آن به‌شکل خوراکی و موضعی بسیار مفید است. پس بدون اتلاف وقت بیایید ببینیم ترکیب روغن زیتون و جوش شیرین چه مزایایی دارد.

کاربرد ترکیب روغن زیتون و جوش شیرین برای رفع مشکلات زنانه

درمان بیماری‌ها و عفونت‌های زنانه، یکی از کاربردهای اصلی این ترکیب است. عفونت واژن یک مشکل نسبتاً رایج در بین بانوان است؛ برای همین این دستور می‌تواند خیلی مفید واقع شود. از ترکیب روغن زیتون و جوش شیرین می‌توانید هم برای سوزش و هم رفع خارش واژن استفاده کنید. البته خواص جوش شیرین و روغن زیتون برای واژن به همین مورد محدود نمی‌شود. چرا که این ترکیب می‌تواند به کاهش تیرگی‌های ناحیه تناسلی هم کمک کند.

ترکیب روغن زیتون برای شادابی پوست

پوست انسان همواره در معرض آسیب‌های مختلف است. از آلودگی گرفته تا خشکی و سوختگی، عواملی هستند که سلامت پوست ما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند. اما حتی با جلوگیری از اثرگذاری این عوامل، روند طبیعی افزایش سن نیز شادابی پوست ما را کاهش می‌دهد.

استفاده از ترکیب روغن زیتون و جوش شیرین یکی از راه‌های مباره با پیری و چروک شدن پوست است. این ترکیب مواد لازم برای پوست مثل ویتامین‌های A و K را تامین می‌کند و از این طریق باعث نرمی و لطافت آن می‌شود. علاوه بر این اثر روغن زیتون و جوش شیرین را در کاهش لک‌های پوستی و حتی درمان آفتاب سوختگی هم می‌توان مشاهده کرد.

همچنین می‌توانید از آن برای روشن شدن سطح پوست خود استفاده کنید. فقط کافی است ترکیب را روی پوست خود بمالید.

رفع خارش سر با استفاده از روغن زیتون و جوش شیرین

خارش سر معمولاً به دلیل خشک شن و یا کثیفی موها است. اما برخی از افراد با خارش دائمی سر روبرو هستند که بسیار آزاردهنده است و نیاز به درمان دارد. خارش اینچنینی سر از عواملی مثل خشکی پوست در کنار وجود عفونت‌های باکتریایی و قارچی ناشی می‌شود. استفاده از ترکیب روغن زیتون و جوش شیرین در این مورد هم کارساز است و باعث رفع مشکل می‌شود. دلیل کاربرد این ترکیب این است که روغن زیتون و جوش شیرین هم خاصیت ضد عفونی دارند و هم رطوبت مورد نیاز برای پوست سر را تامین می‌کنند.

نحوه استفاده از ترکیب روغن زیتون و جوش شیرین

در بخش‌های قبل با کاربرد جوش شیرین و روغن زیتون آشنا شدیم. اما نحوه آماده‌سازی این ترکیب و استفاده از آن نیز اهمیت دارد. برای تهیه ترکیب روغن زیتون و جوش شیرین، یک قاشق از هرکدام را به‌خوبی با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند. سپس آن را روی پوست مرطوب خود یا نواحی تناسلی بمالید تا اثر خود را بگذارد. پس از گذشت ۲۰ دقیقه پوست خود را با آب ولرم بشویید.

چند نکته در مورد استفاده از روغن زیتون و جوش شیرین

  • ترکیب روغن زیتون و جوش شیرین نباید به‌صورت روزانه و به‌دفعات استفاده شود. زیرا استفاده بیش از حد آن اثر عکس داشته و به پوست شما آسیب می‌زند. زمان باقی ماندن ترکیب روی پوست هم نباید زیاد باشد.
  • برخی افراد ممکن است هنگام استفاده از این ترکیب دچار حساسیت پوستی شوند. اگر پوست شما هم به ترکیب روغن زیتون و جوش شیرین آلرژی نشان می‌دهد، مصرف آن را ادامه ندهید و با پزشک مشورت کنید.
  • طبیعی بودن روغن و عدم وجود مواد شیمیایی در آن، نکته مهمی است که هنگام خرید روغن زیتون باید به آن توجه داشته باشید.
  • برای این که نتیجه بهتری از این ترکیب بگیرید، توصیه می‌کنیم از روغن زیتون فرابکر یا بکر استفاده کنید.
  • پیش از استفاده از ترکیب روغن زیتون و جوش شیرین، پوست خود را به‌خوبی بشویید و تمیز کنید. پس از مصرف نیز می‌توانید از آب گرم و صابون برای تمیز کردن پوست استفاده کنید. در هر صورت فراموش نکنید که پوست شما باید کاملاً پاک شود و روغن زیتون و جوش شیرین روی آن باقی نماند.

جمع‌بندی

استفاده از ترکیب روغن زیتون و جوش شیرین مزایای مختلفی برای پوست دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به بهبود عفونت‌های زنانه و رفع خارش سر اشاره کرد. با استفاده از این ترکیب می‌توان به شادابی پوست هم کمک کرد و روند ایجاد چروک روی آن را کند کرد. البته توجه داشته باشید که ترکیب روغن زیتون و جوش شیرین را نباید بیش از حد مصرف کنید. زیرا می‌تواند به پوست شما آسیب بزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.