آموزش

بهترین زمان خوردن روغن زیتون برای یبوست

بهترین زمان خوردن روغن زیتون برای یبوست

روغن زیتون یکی از مواد غذایی پرکاربرد است که خواص زیادی برای سلامتی دارد. اگر با فواید روغن زیتون آشنا باشید، می‌دانید که خوردن آن به بهبود و درمان یبوست کمک می‌کند. از آنجایی که یبوست یکی از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که می‌تواند افراد مختلف را درگیر کند، مصرف روغن زیتون برای یبوست، یکی از مهم ترین فواید روغن زیتون محسوب می‌شود. اما بهترین زمان خوردن روغن زیتون برای یبوست چیست؟ با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

درمان یبوست با روغن زیتون

یبوست یک بیماری بسیار شایع است که افراد زیادی در طول زندگی خود از آن رنج می‌برند.  مهم ترین دلیل یبوست، عدم کارکرد صحیح روده‌ها و کاهش توانایی این اندام مهم در دفع مدفوع است. خشک شدن و سفت شدن مدفوع به دلیل یبوست، فرآیند دفع را دشوار و دردناک می‌کند. علاوه بر مشکلات جسمی، ثابت شده است که یبوست تاثیر زیادی روی خلق و خوی افراد دارد. یعنی علاوه بر دردی که بیمار حین دفع تحمل می‌کند، شرایط روحی او در تمام طول شبانه‌روز نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

روغن زیتون یکی از بهترین مواد غذایی برای درمان یبوست است. چربی موجود در این روغن، به نرم‌تر شدن بافت دیواره روده کمک می‌کند. این موضوع باعث می‌شود که حرکت روده‌ها آسان‌تر شود و مدفوع با سهولت بیشتری در روده حرکت کند. همین موضوع، درد ناشی از دفع را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. علاوه بر این، مصرف روغن زیتون برای یبوست، باعث جذب آب بیشتر در روده‌ها می‌شود. به این ترتیب، بافت مدفوع حجیم‌تر و نرم‌تر می‌شود. بنابراین عمل دفع به مراتب ساده‌تر انجام می‌شود.

مانند هر ماده غذایی دیگری، اگر بهترین زمان خوردن روغن زیتون برای یبوست را رعایت کنیم، نتایج بهتر و موثرتری می‌گیریم. در بخش بعد به این موضوع می‌پردازیم تا ببینیم روغن زیتون برای یبوست را چه زمانی باید مصرف کنیم؟

بهترین زمان خوردن روغن زیتون برای یبوست

به طور کلی می‌توان گفت که بهترین زمان خوردن روغن زیتون برای یبوست، پیش از صرف غذا است. شما می‌توانید پیش از خوردن صبحانه و به صورت ناشتا، یک قاشق روغن زیتون بخورید. این کار کمک می‌کند پیش از ورود هر ماده غذایی به روده، بافت دیواره روده نرم و چرب شود و آمادگی بیشتری برای انتقال مدفوع پیدا کند. خوردن روغن زیتون پیش از شام نیز اثر مشابهی روی دستگاه گوارش و دفع می‌گذارد و راهکار خوبی برای رفع یبوست است.

یکی دیگر از مواردی که می‌توان آن را در لیست بهترین زمان خوردن روغن زیتون برای یبوست در نظر گرفت، خوردن این ماده غذایی به هنگام نهار است. گرچه مصرف روغن زیتون به همراه غذا ممکن است به اندازه خوردن آن در حالت ناشتا موثر نباشد، اما با راحتی بیشتری می‌توان آن را انجام داد. بدون شک ترکیب روغن زیتون و آبلیمو در کنار سالاد، بسیار مطبوع‌تر از خوردن یک قاشق روغن زیتون است. پس اگر طعم روغن زیتون ممکن است شما را اذیت کند، این روش نیز راه خوبی خواهد بود.

اگر خوردن روغن زیتون خالی برایتان دشوار است و در عین حال نمی‌خواهید فواید آن را از دست بدهید، می‌توانید آن را با آب پرتقال طعم‌دار کنید.

بهترین روغن زیتون برای یبوست چیست؟

انواع مختلف روغن زیتون در بازار وجود دارد که بر اساس میزان تصفیه، نام‌گذاری شده‌اند. روغن زیتون فرابکر، کمترین میزان تصفیه و در نتیجه بیشترین خواص را دارد. اگر می‌خواهید بهترین روغن زیتون برای یبوست را مصرف کنید، خرید روغن زیتون فرابکر را به شما توصیه می‌کنیم. روغن زیتون فرابکر عطر و طعم واقعی روغن زیتون را دارا است؛ برای همین ممکن است مورد پسند همه واقع نشود.

اگر شما هم نمی‌توانید روغن زیتون فرابکر را مصرف کنید، می‌توانید نسبت به خرید روغن زیتون بکر اقدام کنید. روغن زیتون بکر، نسبت به نوع فرابکر، بیشتر تصفیه شده است؛ به همین دلیل بو و طعم کمتری دارد. با این حال، مصرف روغن زیتون بکر نیز برای برخی از افراد خوشایند نیست. ممکن است شما هم تمایلی به خوردن روغن زیتون بودار نداشته باشید؛ در این صورت مصرف روغن زیتون تصفیه شده، انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

نکات مهم در مورد مصرف روغن زیتون برای یبوست

  • روغن زیتون راهکار مناسبی برای درمان یبوست کودکان نیست. در مورد کودکان باید از روش‌های دیگری استفاده کنید.
  • بهتر است در طول مدت درمان یبوست با روغن زیتون، در مصرف خوراکی‌هایی که ممکن است باعث خشک شدن روده‌ها شوند، تجدید نظر کنید. به این ترتیب، درمان یبوست با سرعت و سهولت بیشتری انجام خواهد گرفت.
  • تعادل در مصرف روغن زیتون برای یبوست را فراموش نکنید. مصرف زیاد روغن زیتون علاوه بر اینکه ممکن است باعث اسهال شود، چربی خون را نیز بالا می‌برد و حتی باعث افزایش ناخواسته وزن می‌شود.
  • روغن زیتون باید طبیعی، بهداشتی و فاقد مواد نگهدارنده باشد. از همین رو توصیه می‌کنیم روغن زیتون را حتما از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. فروشگاه زرگون، انواع روغن زیتون را با کیفیت عالی در اختیار شما قرار داده است. شما می‌توانید در فروشگاه اینترنتی زرگون، اقدام به خرید روغن زیتون فرابکر، بکر و تصفیه شده در حجم‌های مختلف کرده و از فواید روغن زیتون برای یبوست بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.