آموزش

بهترین روغن زیتون برای سالاد چیست؟

بهترین روغن زیتون برای سالاد

بیشترین روغنی که برای تهیه سالاد استفاده می‌شود روغن زیتون است. اما بهترین روغن زیتون برای سالاد کدام است؟ اگر شما هم با دیدن نام‌های انواع روغن زیتون‌ سردرگم می‌شوید، در این مطلب همراه ما باشید. اینجا به شما می‌گوییم که کدام روغن زیتون را برای سالاد انتخاب کنید.

روغن زیتون فرابکر

طبیعی‌ترین و مفیدترین نوع روغن زیتون، فرابکر است. این روغن زیتون از پِرِس کردن زیتون به دست می‌آید. بنابراین تمام فرایند تولید آن مکانیکی است و حرارتی نمی‌بیند. از آنجایی که حرارت حدود 40% خاصیت زیتون را از بین می‌برد، این روغن زیتون خواص این میوه معجزه‌آسا را با خود به همراه دارد.

اگر می‌خواهید از این روغن برای سالاد استفاده کنید، می‌توانید از خواص آن مطمئن باشید. از طرفی هضم آن نیز به دلیل طبیعی بودنش بسیار راحت است. اما دقت کنید که این روغن، کاملاً بوی زیتون می‌دهد. بنابراین اگر میانه خوبی با این بو و مزه ندارید، باید به سراغ انواع دیگر بروید.

روغن زیتون بکر

روغن زیتون بکر هم از همان اولین باری که زیتون‌ها پرس می‌شوند و بدون حرارت دیدن به دست می‌آید. روغن‌های بکر و فرابکر هر دو طبیعی‌ترین نسخه‌های روغن زیتون هستند. اما بکر به اندازه فرابکر عطر و مزه زیتون را ندارد.

روغن بکر می‌تواند بهترین روغن زیتون برای سالاد باشد. به خصوص اگر دوست دارید یک روغن کاملاً طبیعی داشته باشید که بو و مزه تند زیتون را ندهد  باید اشاره کنیم که این روغن به نسبت روغن زیتون تصفیه‌شده، بو و عطر بیشتری دارد؛ اما سالم‌تر است.

روغن زیتون تصفیه‌شده

اگر عطر و مزه روغن زیتون بکر هم برایتان قابل تحمل نیست، روغن زیتون تصفیه‌شده را تهیه کنید. این روغن مانند روغن زیتون بکر است. با این تفاوت که تحت یک سری مراحل اضافه، تصفیه شده و بو و مزه‌اش گرفته شده است. دقت کنید که خاصیت این روغن به اندازه فرابکر و بکر نیست. برای مثال خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن از بین ‎رفته است.

روغن زیتون سبُک

از ترکیب روغن تصفیه‌شده با روغن‌های گیاهی دیگر، به روغن زیتون سبک می‌رسیم. منظور از کلمه سبُک در این روغن، طعم و بوی کم آن است. این روغن هم خواص آنتی‌اکسیدانی روغن زیتون را ندارد. همین‌طور حاوی ترکیب‌های اسید چرب عالی هم نیست. بنابراین اگر طبیعی بودن برایتان مطرح نیست، این روغن می‌تواند بهترین روغن زیتون برای سالاد باشد.

روغن زیتون پومیس

پس از این که روغن و آب زیتون از آن خارج شد، تفاله زیتون به دست می‌آید. روغن پومیس از این تفاله به دست می‌آید. این روغن هم تصفیه می‌شود. اما تفاوت آن با روغن‌های تصفیه‌شده قبلی این است که کیفیت بسیار پایینی دارد. طبیعتاً بو مزه زیتون هم در آن بسیار کم و ناچیز است.

کدام روغن زیتون برای سالاد بهتر است؟

پاسخ این سؤال کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد. اگر طبیعی بودن برایتان اولویت دارد، روغن فرابکر یا بکر را انتخاب کنید. اما اگر می‌خواهید روغن نیمه‌طبیعی داشته باشید که بو و مزه زیتون کمتری داشته باشد، به سراغ روغن زیتون تصفیه‌شده بروید. به همین ترتیب می‌توانید از طبیعی‌ بودن روغن فاصله بگیرید و به سمت روغن‌های سبک و پومیس بروید.

اگر طرفدار روغن‌های طبیعی هستید، در فروشگاه اینترنتی زرگون، می‌توانید روغن‌ زیتون‌های بکر و فرابکر را با کیفیت اعلا و قیمت مقرون‌به‌صرفه تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.