آشپزی, غذاها

دستور تهیه برنج چینی با روغن زیتون

برنج چینی

یکی از غذاهای محبوب شرقی، برنج چینی است. این غذا در اصل برای استفاده از باقی مانده های سایز غذاها ایجاد شده است. زمانی که در آشپزخانه ها غذایی مانند گوشت و سبزیجات از وعده های قبلی باقی می ماند، آن را با برنج چینی مخلوط می کردند تا بهترین استفاده را از آن بکنند. به مرور این غذا وارد منوهای غذایی شد و محبوبیت زیادی پیدا کرد. در این دستور آشپزی می‌خواهیم طرز تهیه برنج چینی با روغن زیتون را به شما دوستان آموزش دهیم. با زرگون همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه برنج چینی با روغن زیتون

این حجم از مواد برای تهیه غذای دو نفره کافیست.

  • دو لیوان برنج
  • چهار لیوان آب
  • نصف لیوان نخود فرنگی پخته شده
  • نصف لیوان هویج خرد شده
  • دو عدد تخم مرغ
  • ۱۰۰ گرم گوشت (دلخواه)
  • نمک و فلفل به میزان لازم

اگر از نخود کنسروی استفاده می‌کنید که مشکلی نخواهید داشت. در غیر این صورت در اولین قدم نخود را بپزید. همچنین هویج را هم می‌توانید به صورت خرد و پخته شده تهیه کنید. یا از کنسروهای مخلوط هویج و نخود استفاده نمایید.

مواد گفته شده را می‌توانید برای یک شام چهار نفره، دو برابر کنید. اگر می‌خواهید رنگ برنج جالب تر شود، می‌توانید یک لیوان برنج قهوه ای نیز با غذای خود ترکیب کنید.

مراحل آماده سازی برنج چینی

برنج را کته کنید. در حین آماده شدن برنج، هویج، نخود فرهنگی و تخم مرغ آب پز را در روغن زیتون تفت دهید. آماده کردن مواد برنج چینی با روغن زیتون علاوه بر طعم فوق العاده خوشمزه آن، سالم است و کالری کمتری دارد. می‌توانید در حین تفت دادن مواد، کمی کنجد یا پیازچه خرد شده نیز به آنها اضافه کنید.

بعد از اینکه مواد به خوبی تفت خوردند، برنج پخته شده را به آن اضافه کنید. اگر غلظت مواد یا حجم آن به اندازه ای نبود که کل برنج را پوشش دهید، می‌توانید از مقدار کمی سس سویا استفاده کنید. ظاهر برنج چینی با روغن زیتون تا حدودی شبیه به استانبولی است. پس تا جایی که می‌تواند مواد را ترکیب کنید و هیچ کجای برنج را سفید باقی نگذارید.

بعد از مخلوط شدن و تفت دادن برنج، آن را در یک دیس مخصوص سرو کنید و برای تزئین آن از زیتون یا گوجه های خرد شده استفاده کنید.

اضافه کردن گوشت به دلخواه

بعضی از آشپزها به این غذا تکه های گوشت نیز اضافه می‌کنند. اگر خواستید، اول کمی گوشت را به صورت درسته در روغن زیتون تفت دهید سپس با استفاده از چاقو آن را ریش ریش کنید و قاطی سایر مواد بریزید تا خوب سرخ شود. برای گرفتن طعم بد گوشت هم بهتر است در حین تفت دادن آن، از کمی پیاز رنده شده یا پودر سیر استفاده کنید.

برای خرید روغن زیتون فرابکر و اصل زرگون می‌توانید از طریق بخش ارتباط با ما، از همکاران زرگون کمک بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.